Fordele en streng i 2 arrays/multidim. arr~
Fra : Claus Poulsen

Dato : 10-04-08 20:57

Hej,

Jeg har en streng: "aterm (3) bterm (2) cterm (3)" - og den vil
jeg gerne have smidt i array, således jeg kan sortere det enten:

alfabetisk:
aterm (3)
bterm (2)
cterm (1)

og/eller

nummerisk:
cterm (1)
bterm (2)
cterm (3)

Jeg forestiller mig, jeg først skal have strengen splittet op i
de enkelte dele, og derefter smide hver andet element i et nyt
array/dimension? Eller hvordan gør man sådan noget smartest?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger

Dato : 11-04-08 14:42

"Claus Poulsen" <clausp2@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> de enkelte dele, og derefter smide hver andet element i et nyt
> array/dimension? Eller hvordan gør man sådan noget smartest?

http://dk.php.net/manual/en/function.split.php
$mit_array = split( $min_steng, ' ');

Birger
-----