Dell Dimension E520 - 1333 mhz CPU?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 10-04-08 18:57

Er der nogen der ved om man ved en bios opdatering kan bruge en CPU med
1333FSB?

Jf. manualen kan den tage 800 eller 1066 - men vil gerne sætte en hurtigere
i.

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - cool stuff og fede gaveidéer

Fra : Ole C

Dato : 10-04-08 20:59

..°o.O Thomas O.o°. skrev blandt andet:

> Er der nogen der ved om man ved en bios opdatering kan bruge en CPU
> med 1333FSB?
>
> Jf. manualen kan den tage 800 eller 1066 - men vil gerne sætte en
> hurtigere i.

Nogle gange kan man. Det bør fremgå af bemærkningerne til
BIOS-opdateringen.

--
vh
Ole C

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 11-04-08 12:32

"Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Nogle gange kan man. Det bør fremgå af bemærkningerne til
> BIOS-opdateringen.

Der er ikke rigtig nogen beskrivelse af bios opdateringen, og hvis jeg ikke
får den ekstra mulighed, så er der ikke den store grund til at pille ved
det. Og i bios kan jeg ikke selv ændre FSB og dermed ikke se, hvilke
muligheder der er

Så hvis der var nogen der havde opdateret, og skiftet CPU, så ville den info
være kærkommen.

Fra : Ole C

Dato : 11-04-08 16:26

> [...]

> jeg ikke får den ekstra mulighed, så er der ikke den store grund til
> at pille ved det. Og i bios kan jeg ikke selv ændre FSB og dermed

Det bør jo kun være en god idé at opdatere BIOS. Man må formode at
producenten har nogle forbedringer.

--
vh
Ole C

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 11-04-08 17:52

> Det bør jo kun være en god idé at opdatere BIOS. Man må formode at
> producenten har nogle forbedringer.

Har fundet ud af, at man ikke får mulighed for at køre 1333 med ny bios, så
jeg har bestilt en quad cpu der kører 1066 FSB i stedet.

Mht. at opdatere bios, så hylder jeg princippet "if it ain't broke - don't
fix it".

Fra : Ole C

Dato : 11-04-08 19:04

..°o.O Thomas O.o°. skrev blandt andet:

> Mht. at opdatere bios, så hylder jeg princippet "if it ain't broke -
> don't fix it".

Hvorfor så skifte CPU, medmindre den er "broke".......

--
vh
Ole C

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 12-04-08 21:50

> Hvorfor så skifte CPU, medmindre den er "broke".......

For at nedsætte ventetider i bla. Photoshop, InDesign osv.