|
| Hjælp: Hauppauge HVR-100 installation Fra : Kåre |
Dato : 10-04-08 16:05 |
|
Hej
Har købt ny PC, som nu kører med XP Pro.
Prøver at installere mit Hauppauge WinTV-HVR1100 tuner kort.
Det lykkes ikke ret godt:
1. Ved installation finder den et WinTV-HVR 67xxx Capture device. Det lyder
ikke som mit kort....
Og efterfølgende når jeg forsøger at installere selve programmet. så kan
det ikke finde noget tuner kort.
2. Når jeg forsøger at installere manuelt, kan jeg finde en mappe på CD'en
med driver som hedder "WinTV HVR1100", men den mappe har kun en "64 bit"
undermappe. ?????
De lover at kortet kan køre på XP så jeg undrer mig at de tilsyneladende kun
har 64 bit driver?
Jeg kan i øvrigt slet ikke få lov at vælge 64 bit, som om der ikke er en
gyldig driver.
Pleeeeaaaase!
Kåre
| |
Paul Østerby Sørense~ (10-04-2008)
| Kommentar Fra : Paul Østerby Sørense~ |
Dato : 10-04-08 16:13 |
|
"Kåre" <kaareSletindtilsnabela@raffish.dk> skrev i en meddelelse
news:47fe2be8$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej
>
> Har købt ny PC, som nu kører med XP Pro.
>
> Prøver at installere mit Hauppauge WinTV-HVR1100 tuner kort.
> Det lykkes ikke ret godt:
>
> 1. Ved installation finder den et WinTV-HVR 67xxx Capture device. Det
> lyder ikke som mit kort....
> Og efterfølgende når jeg forsøger at installere selve programmet.
> så kan det ikke finde noget tuner kort.
> 2. Når jeg forsøger at installere manuelt, kan jeg finde en mappe på
> CD'en med driver som hedder "WinTV HVR1100", men den mappe har kun en
> "64 bit" undermappe. ?????
>
> De lover at kortet kan køre på XP så jeg undrer mig at de
> tilsyneladende kun har 64 bit driver?
> Jeg kan i øvrigt slet ikke få lov at vælge 64 bit, som om der ikke er
> en gyldig driver.
>
>
>
> Pleeeeaaaase!
> Kåre
Hvis jeg kigger under System requirements for kortet står dette:
Microsoft® Windows® XP, Windows XP Media Center Edition 2005
Måske derfor???
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as
| |
Mogens Nielsen (10-04-2008)
| Kommentar Fra : Mogens Nielsen |
Dato : 10-04-08 17:55 |
|
"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> skrev i meddelelsen
news:47fe2e62$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> "Kåre" <kaareSletindtilsnabela@raffish.dk> skrev i en meddelelse
> news:47fe2be8$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Hej
>>
>> Har købt ny PC, som nu kører med XP Pro.
>>
>> Prøver at installere mit Hauppauge WinTV-HVR1100 tuner kort.
>> Det lykkes ikke ret godt:
>>
>> 1. Ved installation finder den et WinTV-HVR 67xxx Capture device. Det
>> lyder ikke som mit kort....
>> Og efterfølgende når jeg forsøger at installere selve programmet. så
>> kan det ikke finde noget tuner kort.
>> 2. Når jeg forsøger at installere manuelt, kan jeg finde en mappe på
>> CD'en med driver som hedder "WinTV HVR1100", men den mappe har kun en "64
>> bit" undermappe. ?????
>>
>> De lover at kortet kan køre på XP så jeg undrer mig at de tilsyneladende
>> kun har 64 bit driver?
>> Jeg kan i øvrigt slet ikke få lov at vælge 64 bit, som om der ikke er en
>> gyldig driver.
>>
>>
>>
>> Pleeeeaaaase!
>> Kåre
>
> Hvis jeg kigger under System requirements for kortet står dette:
> Microsoft® Windows® XP, Windows XP Media Center Edition 2005
>
> Måske derfor???
> --
Derfor hvad?
Han bruger jo XP som det understøtter.
Mogens
| |
Kåre (10-04-2008)
| Kommentar Fra : Kåre |
Dato : 10-04-08 18:09 |
|
>> Hvis jeg kigger under System requirements for kortet står dette:
>> Microsoft® Windows® XP, Windows XP Media Center Edition 2005
>>
>> Måske derfor???
>> --
>
> Derfor hvad?
> Han bruger jo XP som det understøtter.
>
> Mogens
Ja jeg mener også at det burde betyde at den understøtter begge OS.
Det står også på kassen.
Jeg fravalgte bevidst et andet kort fordi det kun understøttede XP MCE
mvh
Kåre
| |
Kåre (10-04-2008)
| Kommentar Fra : Kåre |
Dato : 10-04-08 18:34 |
|
> Han bruger jo XP som det understøtter.
>>
>> Mogens
>
> Ja jeg mener også at det burde betyde at den understøtter begge OS.
> Det står også på kassen.
>
> Jeg fravalgte bevidst et andet kort fordi det kun understøttede XP MCE
>
> mvh
> Kåre
Tjekkede lige på Hauppauge's hjemmeside, og det sjove er at mit kort
overhovedet ikke ligner det billede jeg kan finde der. Og alle andre steder
for den sags skyld.
På kassen og på selve tuneren står der godt nok WinTV HVR-1100, men formen
er helt anderledes. Mit er nærmest trekantet, hvor billederne viser et
almindeligt firkantet et.......???????
Kåre
| |
Bjarne Chr (10-04-2008)
| Kommentar Fra : Bjarne Chr |
Dato : 10-04-08 18:48 |
|
"Kåre" <kaare@raffish.dk> skrev i meddelelsen
news:47fe4f76$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Tjekkede lige på Hauppauge's hjemmeside, og det sjove er at mit kort
> overhovedet ikke ligner det billede jeg kan finde der. Og alle andre
> steder for den sags skyld.
> På kassen og på selve tuneren står der godt nok WinTV HVR-1100, men formen
> er helt anderledes. Mit er nærmest trekantet, hvor billederne viser et
> almindeligt firkantet et.......???????
>
> Kåre
Er det en Acer du har mit 1100 Kort er også trekantet.
Prøv evt. med ver. 4.1 den virker hos mig med Xp og WinTV
Support for Windows XP/Vista using WinTV or Media Center
Note users with a WinTV-HVR-1100,
WinTV-HVR-1110 & WinTV-NOVA-T USB2 Please use this version.
http://www.hauppauge.co.uk/pages/support/support_new_xpvista.html
--
med venlig hilsen
Bc
I started out with nothing....I still have most of it.
------------------------------------------
| |
Kåre (10-04-2008)
| Kommentar Fra : Kåre |
Dato : 10-04-08 19:08 |
|
> Er det en Acer du har mit 1100 Kort er også trekantet.
Acer ??? Det er jo et Hauppauge...ikke forstået ???
> Prøv evt. med ver. 4.1 den virker hos mig med Xp og WinTV
> Support for Windows XP/Vista using WinTV or Media Center
> Note users with a WinTV-HVR-1100,
> WinTV-HVR-1110 & WinTV-NOVA-T USB2 Please use this version.
> http://www.hauppauge.co.uk/pages/support/support_new_xpvista.html
Tjah, det skal da prøves i aften. Det lyder lovende når du også har fået det
til at virke.
Bare meget underligt at det ikke virker lige ud af kassen....
mvh
Kåre
| |
Bjarne Chr (10-04-2008)
| Kommentar Fra : Bjarne Chr |
Dato : 10-04-08 19:50 |
|
"Kåre" <kaare@raffish.dk> skrev i meddelelsen
news:47fe5759$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Er det en Acer du har mit 1100 Kort er også trekantet.
> Acer ??? Det er jo et Hauppauge...ikke forstået ???
>
Acer Pc med et trekantet Hauppauge kort
Bc
| |
Kåre (10-04-2008)
| Kommentar Fra : Kåre |
Dato : 10-04-08 20:40 |
|
"Bjarne Chr" <Yes@and_No> skrev i en meddelelse
news:47fe614c$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Kåre" <kaare@raffish.dk> skrev i meddelelsen
> news:47fe5759$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> Er det en Acer du har mit 1100 Kort er også trekantet.
>> Acer ??? Det er jo et Hauppauge...ikke forstået ???
>>
> Acer Pc med et trekantet Hauppauge kort
> Bc
Ok så forstår jeg bedre.
Men nej det er en noname, men dansk produceret/samlet.
Men jeg er spændt på at prøve V4.1 driver af. Men computeren skal lige
akklimatiseres. Har stået i bagagerummet noget tid og er lidt kold...
mvh
Kåre
| |
Kåre (10-04-2008)
| Kommentar Fra : Kåre |
Dato : 10-04-08 23:11 |
|
>> Tjekkede lige på Hauppauge's hjemmeside, og det sjove er at mit kort
>> overhovedet ikke ligner det billede jeg kan finde der. Og alle andre
>> steder for den sags skyld.
>> På kassen og på selve tuneren står der godt nok WinTV HVR-1100, men
>> formen er helt anderledes. Mit er nærmest trekantet, hvor billederne
>> viser et almindeligt firkantet et.......???????
>>
>> Kåre
> Er det en Acer du har mit 1100 Kort er også trekantet.
> Prøv evt. med ver. 4.1 den virker hos mig med Xp og WinTV
> Support for Windows XP/Vista using WinTV or Media Center
> Note users with a WinTV-HVR-1100,
> WinTV-HVR-1110 & WinTV-NOVA-T USB2 Please use this version.
> http://www.hauppauge.co.uk/pages/support/support_new_xpvista.html
>
Nu har jeg så slåsset med lortet i flere timer !!!
Har downloadet V4.1 fra deres hjemmeside, og gjort akkurat som der står,
incl. afinstallering.
Alt ser fint ud (ligesom før) mht. installering af driver. Det går
tilsyneadende godt, og enhedshåndteringen siger også OK.
Men når jeg så skal installerer WinTV applikationen går det galt. Den kan
ikke finde noget kompatibelt hardware...
Mand det er træls....
Kåre
| |
Bjarne Chr (11-04-2008)
| Kommentar Fra : Bjarne Chr |
Dato : 11-04-08 06:13 |
|
"Kåre" <kaare@raffish.dk> skrev i meddelelsen
news:47fe9075$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Nu har jeg så slåsset med lortet i flere timer !!!
> Har downloadet V4.1 fra deres hjemmeside, og gjort akkurat som der står,
> incl. afinstallering.
> Alt ser fint ud (ligesom før) mht. installering af driver. Det går
> tilsyneadende godt, og enhedshåndteringen siger også OK.
>
> Men når jeg så skal installerer WinTV applikationen går det galt. Den kan
> ikke finde noget kompatibelt hardware...
>
> Mand det er træls....
>
> Kåre
>
Har du husket at genstarte når du har installeret driverne?
Og så installere Win Tv.
Jeg brugte ikke deres brugsanvisning
Jeg dobbelklikkede bare på Cd ikonet
installerede driverne genstartede
og så WinTV brugerdefineret
Bc
| |
Kåre (11-04-2008)
| Kommentar Fra : Kåre |
Dato : 11-04-08 06:38 |
|
>> Men når jeg så skal installerer WinTV applikationen går det galt. Den kan
>> ikke finde noget kompatibelt hardware...
>>
>> Mand det er træls....
>>
>> Kåre
>>
> Har du husket at genstarte når du har installeret driverne?
> Og så installere Win Tv.
> Jeg brugte ikke deres brugsanvisning
> Jeg dobbelklikkede bare på Cd ikonet
> installerede driverne genstartede
> og så WinTV brugerdefineret
> Bc
Ja. Jeg har både prøvet uden at genstarte, fordi jeg ikke blev bedt om det.
Og jeg har prøvet at genstarte efter install af driver, bare for en
sikkerhedsskyld.
....og jeg har prøvet MANGE gange.
Og har sørget for at afinstallere inden jeg prøvede igen.
Øv...den vil bare ingenting.
mvh
Kåre
| |
Bjarne Chr (11-04-2008)
| Kommentar Fra : Bjarne Chr |
Dato : 11-04-08 08:53 |
|
"Kåre" <kaare@raffish.dk> skrev i meddelelsen
news:47fef937$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Ja. Jeg har både prøvet uden at genstarte, fordi jeg ikke blev bedt om
> det.
> Og jeg har prøvet at genstarte efter install af driver, bare for en
> sikkerhedsskyld.
> ...og jeg har prøvet MANGE gange.
> Og har sørget for at afinstallere inden jeg prøvede igen.
>
> Øv...den vil bare ingenting.
>
> mvh
> Kåre
Surt
Prøv at tage kortet ud og sæt det så i igen efter et par genstarter.
Bc
| |
Kåre (11-04-2008)
| Kommentar Fra : Kåre |
Dato : 11-04-08 14:31 |
|
>> Og jeg har prøvet at genstarte efter install af driver, bare for en
>> sikkerhedsskyld.
>> ...og jeg har prøvet MANGE gange.
>> Og har sørget for at afinstallere inden jeg prøvede igen.
>>
>> Øv...den vil bare ingenting.
>>
>> mvh
>> Kåre
> Surt
> Prøv at tage kortet ud og sæt det så i igen efter et par genstarter.
> Bc
Har taget kortet ud igen.
Det mystiske er, at det faktisk er et HVR-1110 og ikke et HVR-1100
kort......
Den registreres også som et 67xxx kort, som ifølge Hauppauge er et HVR-1110
kort. Og det passer også med at det er et trekantet board.
Det HELT mystiske er at på kassen står der HVR-1100 med stort. Og så er der
et billede af et HVR-1110, som jo er det kort jeg har. Men ikke det kort jeg
har købt.
Når jeg googler billeder på andre leverandører, og de har et billede af
kassen, så er det en anden kasse, hvor der også står HVR-1100 på, men der er
ikke et billede af 1110 kortet, men et andet billede i stedet...
MEGET MYSTISK...
Måske en uforståelig forklaring, men der er ikke rigtig noget der passer
sammen.
Umiddelbart ligner det for mig en fejlproduktion af kasser, hvor der er
kommet til at stå HVR1100, selvom alt andet er HVR-1110.
Men 1110 burde også være XP kompatibelt, så det burde stadig kunne
installeres.
Nå, jeg har sendt besked til Hauppauge, så må jeg se hvad der sker...
mvh
Kåre
| |
Kåre (11-04-2008)
| Kommentar Fra : Kåre |
Dato : 11-04-08 14:54 |
|
> Det HELT mystiske er at på kassen står der HVR-1100 med stort. Og så er
> der et billede af et HVR-1110, som jo er det kort jeg har. Men ikke det
> kort jeg har købt.
>
> Når jeg googler billeder på andre leverandører, og de har et billede af
> kassen, så er det en anden kasse, hvor der også står HVR-1100 på, men der
> er ikke et billede af 1110 kortet, men et andet billede i stedet...
> MEGET MYSTISK...
>
> Måske en uforståelig forklaring, men der er ikke rigtig noget der passer
> sammen.
>
> Umiddelbart ligner det for mig en fejlproduktion af kasser, hvor der er
> kommet til at stå HVR1100, selvom alt andet er HVR-1110.
> Men 1110 burde også være XP kompatibelt, så det burde stadig kunne
> installeres.
>
> Nå, jeg har sendt besked til Hauppauge, så må jeg se hvad der sker...
Ok, status:
Downloadede driver alene til HVR-1110, installerede disse.
Og nu kan jeg sørme også installere WinTV applikationen. SEJT!
MEN: Jeg skal have fat i min leverandør for at høre hvordan det kan være at
jeg får sådan en hybrid kasse, med et billigere kort i
mvh, og go' weekend
Kåre
| |
Bjarne Chr (11-04-2008)
| Kommentar Fra : Bjarne Chr |
Dato : 11-04-08 15:44 |
|
"Kåre" <kaareSletindtilsnabela@raffish.dk> skrev i meddelelsen
news:47ff6ca3$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> Nå, jeg har sendt besked til Hauppauge, så må jeg se hvad der sker...
>
> Ok, status:
>
> Downloadede driver alene til HVR-1110, installerede disse.
> Og nu kan jeg sørme også installere WinTV applikationen. SEJT!
>
> MEN: Jeg skal have fat i min leverandør for at høre hvordan det kan være
> at jeg får sådan en hybrid kasse, med et billigere kort i
>
> mvh, og go' weekend
> Kåre
Skidegodt Egon
Jeg har heller ikke kunne finde et kort der ligner vores hos Hauppauge
Bc
| |
Kåre (11-04-2008)
| Kommentar Fra : Kåre |
Dato : 11-04-08 17:50 |
|
>> MEN: Jeg skal have fat i min leverandør for at høre hvordan det kan være
>> at jeg får sådan en hybrid kasse, med et billigere kort i
>>
>> mvh, og go' weekend
>> Kåre
> Skidegodt Egon
> Jeg har heller ikke kunne finde et kort der ligner vores hos Hauppauge
> Bc
Har snakket med leverandør (DCS).
Ham jeg snakkede med var også lidt forvirret.
Men det viser sig åbenbart at der er trykt forkert på kassen.
Jeg har så fået et forkert kort, men det kan jeg næppe klandre DCS for.
DCS manden mente at jeg havde fået det kort jeg havde bestilt, men det er
nu ikke rigtigt.
Han trængte vist til weekend... Han mente jeg havde bestilt et 1110 kort
selv om der står 1100 på faktura. Og de i øvrigt slet ikke sælger 1110 kort
på deres hjemmeside....
Nu skal jeg så finde ud af hvad forskellen er på 1110 og 1100. Umiddelbart
synes jeg at det kort jeg har fået er billigere end det jeg har fået, så det
skal lige sturderes om det skal byttes.
Uanset hvad, så tror jeg mysteriet er opklaret, og at jeg kan få enten det
ene eller det andet kort til at virke, bare jeg bruger den rigtige driver.
mvh
Kåre
| |
jama (11-04-2008)
| Kommentar Fra : jama |
Dato : 11-04-08 08:57 |
|
"Kåre" <kaare@raffish.dk> skrev i en meddelelse
news:47fef937$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> Men når jeg så skal installerer WinTV applikationen går det galt. Den
>>> kan ikke finde noget kompatibelt hardware...
>>>
>>> Mand det er træls....
>>>
>>> Kåre
>>>
>> Har du husket at genstarte når du har installeret driverne?
>> Og så installere Win Tv.
>> Jeg brugte ikke deres brugsanvisning
>> Jeg dobbelklikkede bare på Cd ikonet
>> installerede driverne genstartede
>> og så WinTV brugerdefineret
>> Bc
>
> Ja. Jeg har både prøvet uden at genstarte, fordi jeg ikke blev bedt om
> det.
> Og jeg har prøvet at genstarte efter install af driver, bare for en
> sikkerhedsskyld.
> ...og jeg har prøvet MANGE gange.
> Og har sørget for at afinstallere inden jeg prøvede igen.
>
> Øv...den vil bare ingenting.
>
> mvh
> Kåre
Sig mig engang, hvorfor går du ikke tilbage til Forretningen, hvor du købte
kortet og brokker dig. Jeg havde med det samme smidt det i hovedet på den
Forretning eller, hvor du nu har købt det. Det andet der da for Træls.
Mvh.Jama
>
>
| |
Kåre (11-04-2008)
| Kommentar Fra : Kåre |
Dato : 11-04-08 13:37 |
|
> Sig mig engang, hvorfor går du ikke tilbage til Forretningen, hvor du
> købte kortet og brokker dig. Jeg havde med det samme smidt det i hovedet
> på den Forretning eller, hvor du nu har købt det. Det andet der da for
> Træls.
> Mvh.Jama
Det har jeg på sin vis også gjort.
Men forhandleren henviser til Hauppauge's egen tech support. Har sendt dem
en fejlbeskrivelse. Så må jeg se hvad det giver.
De lover højst 2 dage inden respons, men jeg kender den slags...Derfor
spørger jeg her først
mvh
Kåre
| |
|
|