MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Omdøbe filer??
Fra : Jan A.

Dato : 10-04-08 10:14

Hej
Jeg har en del billedefiler, hvor jeg skal have slettet noget af filnavnet.
Er så småt begyndt at markere hver enkel fil, slette de ord jeg vil have
væk, for derefter at markere den næste fil osv..... Men det er næsten
uoverskueligt....

Jeg ved godt, jeg kan markere flere filer, højreklikke og omdøb, men så
omdøber jeg hele filen..

Findes der en kommando, eller et program, der kan slettet f.eks. ordet
"ferie -" i dette eksempel??
F.eks. "ferie - strand1.jpg", "ferie - strand2.jpg"

Pft. og mvh Jan A.

PS: Bruger winXP pro

Fra : Dr.Xerox

Dato : 10-04-08 10:38

"Jan A." <affaldspost@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:47fdda58$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> F.eks. "ferie - strand1.jpg", "ferie - strand2.jpg"

Hej.

Ja, du kan bruge dette lille udemærkede program her, som kan det du efterlyser.

http://www.sendspace.com/file/oty48k

Mvh. Poul

Fra : _

Dato : 10-04-08 11:46

> [...]
> næsten uoverskueligt....
>
> Jeg ved godt, jeg kan markere flere filer, højreklikke og omdøb, men så

Det er vel ikke meningen at omdøbe en halv fil?

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 10-04-08 12:19

"Jan A." <affaldspost@get2net.dk> skrev i meddelelsen

> Findes der en kommando, eller et program, der kan slettet f.eks. ordet
> "ferie -" i dette eksempel??
> F.eks. "ferie - strand1.jpg", "ferie - strand2.jpg"

Total Commander kan det du efterlyser.
http://www.totalcmd.dk/cms/main.php?id=52

Filerne markeres ved at højreklikke på dem.
Derefter går du op under fil -> Multiomdøbning

Fra : Gamle

Dato : 10-04-08 14:03

Philip Nunnegaard wrote:
> Total Commander kan det du efterlyser.
> http://www.totalcmd.dk/cms/main.php?id=52
>
> Filerne markeres ved at højreklikke på dem.
> Derefter går du op under fil -> Multiomdøbning

Det burde være obligatorisk på alle maskiner.
Totalcmd kan alt, bortset fra at lave kaffe.

Mvh.
Torben

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-04-08 18:26

"Gamle" skrev i en meddelelse:
> Det burde være obligatorisk på alle maskiner.
> Totalcmd kan alt, bortset fra at lave kaffe.

Ja - det er genialt

For os der i gamle dage brugte Norton Commander i DOS, der er Total
Commander u-undværligt i Windows - og ikke kun til fil-behandling også
FTP og mange andre ting.....

Jan

--
Signatur ude af drift

Fra : Mads

Dato : 10-04-08 17:30

On Thu, 10 Apr 2008 11:14:00 +0200, "Jan A." <affaldspost@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>"ferie -" i dette eksempel??
>F.eks. "ferie - strand1.jpg", "ferie - strand2.jpg"

PCworld havde et tip til netop dette i sidste uge.
http://www.pcworld.dk/art/9704?a=search&i=0

Ingen grund til at bruge ukendte programmer når nu XP
har funktionen indbygget.

mvh Mads

Fra : Gamle

Dato : 11-04-08 19:40

Mads wrote:
> Ingen grund til at bruge ukendte programmer når nu XP
> har funktionen indbygget.

Ukendt?

Fra dostiden: Qdn, Qdos som begge var meget lig Wincommander som nu er
omdøbt til Totalcommander.
Så måske er det ukendt for dig, men bestemt ikke for alle.
Prøv at hente en fuldt fungerende s/w udgave, så skal du se løjer.

Mvh.
Torben

Fra : Mads

Dato : 11-04-08 20:26

On Fri, 11 Apr 2008 20:40:20 +0200, "Gamle" <torbenth@it.dk> wrote:

>Ukendt?

Ja, ukendte for en ny bruger af disse programmer.
Hvorfor installere endnu et program, bare for at lave noget
som Windows udemærket er i stand til selv at gøre ?

>Fra dostiden: Qdn, Qdos som begge var meget lig Wincommander som nu er
>omdøbt til Totalcommander.
>Så måske er det ukendt for dig,

Tak, men jeg kender det skam udemærket. Har arbejdet med computere
i 25 år.

>Prøv at hente en fuldt fungerende s/w udgave, så skal du se løjer.

Nej tak, jeg har ikke noget at bruge det til.

Fra : _

Dato : 11-04-08 22:56

"Gamle" <torbenth@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så måske er det ukendt for dig, men bestemt ikke for alle.
> Prøv at hente en fuldt fungerende s/w udgave, så skal du se løjer.

Fås den også som h/w?

Fra : Jesper Skov

Dato : 12-04-08 10:28

_ wrote:

> Fås den også som h/w?

Fås?

Fra : _

Dato : 12-04-08 10:33

"Jesper Skov" <js@ske.blad> skrev i en meddelelse

> Fås?
Fra retskrivningsordbogen: "3. få vb., får, fik, fået; fås."