Hjemmeimport af fabriksny MC
Fra : SmaRTrxxv

Dato : 09-04-08 21:13

Hej

Er der nogen i gruppen som har erfaring med eller ved noget om privat
import af en fabriksny MC?
Det skal siges at modellen kan købes og indregistreres i england (EU-land)!

Jeg er godt klar over at man bliver flået i afgift, men det var mere det
tekniske ved rørende om det er muligt at indregistre den og evt.
problemområder med dette..

Her er modellen som er i kikkerten
http://www.maxmoto.co.uk/aprilia_smv_750_dorsoduro.shtml

M.v.h.
Thore Jensen

Fra : Bo Christensen

Dato : 10-04-08 08:25

> Det skal siges at modellen kan købes og indregistreres i england (EU-land)!
Hvis du køber den i england, så skal du være opmærksom på at du nok
kommer til at skifte forlygten, da lyskeglen i england på kørelys "er
til højre" hvor den i dk skal være til venstre
mvh bo

Fra : Ralph Køster

Dato : 10-04-08 10:49

Ja og styret sidder vel også i den anden side ikk???

(Men det er rigtigt det med lygten..assymetrisk lys).

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 10-04-08 11:04

"Ralph Køster" <Get@grip.now> skrev i en meddelelse
> Ja og styret sidder vel også i den anden side ikk???
>
> (Men det er rigtigt det med lygten..assymetrisk lys).

Ha, nej men "i gamle dage" var pedalerne det, og sidevognen er det
stadig!

Michael D

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 13-04-08 09:47

SmaRTrxxv skrev:
> [...]
>
> Jeg er godt klar over at man bliver flået i afgift, men det var mere det
> tekniske ved rørende om det er muligt at indregistre den og evt.

Bortset fra "detaljer" så som lygten osv.
Så var jeg ude efter svar ved moms o.s.v.

Thore Jensen