Diversion 600 knastkæde?
Fra : Rasmus og Ditte

Dato : 08-04-08 16:55

Hej NG?
Jeg lavede lige service på en kammerats Diversion 600 fra 97, idag.
Jeg kunne se på hans historik på cyklen at den flere gange har fået strammet
knastkæden manuelt,på autoriseret værksted og jeg var også nød til at give
den et hak for at fjerne støjen fra kæden.
Det bekymrer mig bare lidt,da det jo egentlig er en automatisk strammer,som
ikke burde skulle strammes manuelt.
Den har kørt lige knap 60000 km.
Er det et kendt problem på de motorer?
Jeg har anbefalet ham at få skiftet kæden,men vil bare lige høre om det er
kendt at fjederen i strammeren er for svag, eller andet som kan gøre at den
skal strammes manuelt.
Mvh
Rasmus H (med adskilt Husky TC 610)

Fra : Jan

Dato : 08-04-08 19:40

"Rasmus og Ditte" <ditras@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det bekymrer mig bare lidt,da det jo egentlig er en automatisk
> strammer,som ikke burde skulle strammes manuelt.
¨
Ja det er et almindeligt kendt problem/skønhedsfejl.

Jan