Tændrør. Ikke-NGK købes hvor?
Fra : Jim Andersen

Dato : 08-04-08 12:48

Skiftede olie, oliefilter og luftfilter lige inden vinterpausen.
Fik skiftet tændrør, stillet ventiler og synkro'et karbs 2. februar.
Mekkeren prøvekørte, og alt var fint.

Startede mukkebikken i går efter vinterpausen.

Gik kun på én cylinder. Kørte (på en cylinder) til mekkeren, skiftede
tændrøret, kørte en tur på 5 km uden probs.

I morges, startede fint, 2 cylindre, lod den stå et par minutter mens jeg
tog udstyr på og tog chokeren langsomt af.
Da chokeren var helt af og den havde gået stabilt i tomgang i et minut, så
gik den i stå.

Og så kunne jeg ikke starte den. Hverken med eller uden choker.

Hvilke andre mærker/numre svarer til NGK DR9EA?
Og hvor kan jeg købe disse?
Gerne uden at skulle bestille dem fra udlandet og vente 3 uger, da jeg skal
på bronzekursus i week-enden (det bliver skønt vejr ser jeg på dmi.dk ((
Hvis det er et sted på ruten mellem Hvidovre, Køge, Hårlev vil det være
endnu bedre.
Ellers må jeg jo ringe til Flemming Disc og høre om han stadig har
alternativer til NGK.

/jima

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-04-08 13:14

Jim Andersen wrote:
> [...]
> på bronzekursus i week-enden (det bliver skønt vejr ser jeg på dmi.dk ((

Tag det som en bonus - få trænet kørsel i det vejr vi nu engang bliver
udsat for. Jeg fik en Aha! oplevelse ud af en Bronzesøndag i heftig regn
- der er masser af grip på en våd bane - men ude i virkeligheden er der
desværre også diesel at tage højde for.

> Hvis det er et sted på ruten mellem Hvidovre, Køge, Hårlev vil det være
> endnu bedre.
> Ellers må jeg jo ringe til Flemming Disc og høre om han stadig har
> alternativer til NGK.

Han har vist Denso - men ikke erstatninger for alle NGK typer.

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-08 16:01

> [...]
> desværre også diesel at tage højde for.

> Han har vist Denso - men ikke erstatninger for alle NGK typer

Jeg har Splitfire.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 09-04-08 07:12

On Tue, 08 Apr 2008 14:14:19 +0200, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>- der er masser af grip på en våd bane - men ude i virkeligheden er der
>desværre også diesel at tage højde for.

Og hvide striber og anden vejafmærkning.

Jeg var forøvrigt en tur på Maui og lagde mærke til at deres
afstribning slet ikke blev glat i regnen som vores ...
--
Per K. Nielsen

Ubrugt Haynes for Suzuki Bandit '95-'06 kan afhentes
i København imod et par øl eller fem.

Fra : Grunnet

Dato : 08-04-08 16:55

I nyhedsmeddelelse: 47fb5b9a$0$15897$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
skrev Jim Andersen <jba020@politiSLET.dk.invalid> følgende:
> [...]
> minut, så gik den i stå.
>
> Og så kunne jeg ikke starte den. Hverken med eller uden choker.

Det lyder lidt underligt hvis det skulle være pga tændrørerne, de plejer at
"dø" hvis man drukner dem.
Og du har husket at åbne benzinhanen ?
eller har du måske ved et uheld ramt "dødemandsknappen"

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)

Fra : Jim Andersen

Dato : 09-04-08 13:58

Jim Andersen wrote:
> [...]
> minut, så gik den i stå.
>
> Og så kunne jeg ikke starte den. Hverken med eller uden choker.

Skiftede begge tændrør om aftenen. Startede her til morgen helt normalt.
Denne gang havde jeg næsten alt udstyret på, så den ikke skulle stå og varme
op så længe.
Efter et minut var jeg klar, satte den i gear, og så døde den.

Fik startet den igen, og hinkede over til mekanikeren på én cylinder.

Ringede et par timer efter og begyndte at forklare. "Stop stop, sagde han,
jeg har kigget på den. Du havde hældt diesel på, inden du satte den i hi.
Den går fint nu."

Han er selvfølgelig fuld af løgn. Der har da tydeligvis været noget helt
andet galt, og nu prøver han så at tørre den af på mig.
Det er ihverfald min historie og den holder jeg fast i.

*piv*
/jima

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 09-04-08 16:15

Jim Andersen skrev den 09 apr 2008 i
> [...]
> noget helt andet galt, og nu prøver han så at tørre den af på mig.
> Det er ihverfald min historie og den holder jeg fast i.

Hæ, jeg ved da nok hvem af jer to jeg tror mest på
Indrøm nu bare, det VAR diesel, og du er ikke den første.

Fra : Armand

Dato : 09-04-08 22:55

Jim Andersen skrev:

> [...]
> jeg har kigget på den. Du havde hældt diesel på, inden du satte den i hi.

Hæ!
Og så alligevel skuffende at den berømte DFM-krystalkugle ikke kunne
gennemskue dét

Belært af andenparts erfaring på en tank nord for Køln, er det klart en
fordel at have en indsprøjtningsmodel når man gør dét nummer:
Indsprøjtningen har ikke et svømmerhus der skal tømmes først, så motoren
slår allerhøjest et par host før den opgiver at køre på ultra-lavoktan.
I nævnte situation havde man kunnet komme kritisk langt ud ad Autobahn
før problemet meldte sig når bensinen i svømmerhuset var brugt =

--
Armand.

Fra : 2

Dato : 26-04-08 09:34

Var det tændrør, diesel eller andet?
Og hvis diesel, hvilken MC er det som kan klare at køre på diesel på
en cylinder?
Denso tændrør kan ellers fås hos Toyota forhandlere.

Torben

Fra : Jim Andersen

Dato : 28-04-08 08:25

2 wrote:
> Var det tændrør, diesel eller andet?

Den har kørt fint siden. Med NGK tændrør. Og benzin.

> Og hvis diesel, hvilken MC er det som kan klare at køre på diesel på
> en cylinder?

Det er en Kawa ER-5. Og det var ca halvt diesel halvt benzin.

Bilen, som det aftømte fluidum blev hældt over i, er en Chrysler Neon. Så
hvis benzinpriserne fortsætter deres himmelflugt kommer den til at køre
konstant på halv diesel halvt benzin

/jim

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 28-04-08 10:57

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så hvis benzinpriserne fortsætter deres himmelflugt kommer den til at
> køre konstant på halv diesel halvt benzin

Tja, hvis dieselprisernes himmelflugt ikke overhaler!
;-(

Michael D

Fra : flopper

Dato : 28-04-08 20:53

> Det er en Kawa ER-5. Og det var ca halvt diesel halvt benzin.

jamen så er det jo klart at den kun kørte på halvdelen af cylindrene

--
flopper