Bremsecylinder
Fra : Thorbjørn

Dato : 07-04-08 21:23

Jeg har købt et sæt trecylindrede tokico caliper til mit projekt, men det er
uden bremsegreb og cylinder.
Kan jeg bruge min gamle fra GS'eren og tilhørende slanger, eller er der
forskel på udvekslingen eller sådan et eller andet?

Mvh. Thorbjørn, den stolte ejer af en ny USD forgaffel der gerne skulle være
i posten.

Fra : Armand

Dato : 07-04-08 22:32

Thorbjørn skrev:
> [...]
> Kan jeg bruge min gamle fra GS'eren og tilhørende slanger, eller er der
> forskel på udvekslingen eller sådan et eller andet?

Det er enkelt at måle de to caliberes stempeldiametre og deraf beregne
deres samæede stempel-areal - omkring det dobbelte areal koster nok en
matchende bremsecylinder og selv derunder kan grebet være ulidelig blødt
selvom det kan blokere før grebet er klemt helt imod!
En kammerat monterede engang for længe siden en ekstra bremseskive på
sin Z650, hvilket selvsagt fordoblede stempelarealet: Háns bremse blev
netop så blød :-|

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-04-08 07:40

Thorbjørn wrote:
> [...]
> forskel på udvekslingen eller sådan et eller andet?
>
> Mvh. Thorbjørn, den stolte ejer af en ny USD forgaffel der gerne skulle være

*Psst.* Motorer måles i cylinderantal - bremsekalipre i stempelantal.
Hvorfor ved jeg ikke.

--
vh
Torben