TIL DAK
Fra : Ralph Køster

Dato : 07-04-08 17:08

Hej Dak.

Ang dit tidligere indlæg omkring forsikring.
Du skriver at alm. Brand vil have 19.000 om året men hvad er deres
forklaring for det ???

Som jeg skrev så købte jeg en 164 hk Blackbird uden ancinitet og fik den til
7300,- med kasko hele året
og uden præmiestigning ved skader (er desværre afprøvet).

Min alder var 40 da jeg tegnede forsikringen.

Var det din alder der var afgørende??
Hvad angav de som årsag til den høje pris?

Forstår det sgu ikke.

Ralph.

Du må meget gerne bruge mig som eksempel hvis du taler med dem igen.

Fra : Henrik Davidsen

Dato : 07-04-08 17:53

> Som jeg skrev så købte jeg en 164 hk Blackbird uden ancinitet og fik den
> til 7300,- med kasko hele året
> og uden præmiestigning ved skader (er desværre afprøvet).
>
> Min alder var 40 da jeg tegnede forsikringen.

Nu ved jeg heller ikke lige hvor gammel Dak er, men for mit vedkommende var
det lige nøjagtig alderen der gjorde det. Med 26 år på bagen, og 3+ års
skadesfri kørsel, ville Topdanmark (efter deres prisnedsættelser) stadig
have omkring 18.000 for en blackbird.. selvfølgelig under antagelse af at
jeg flyttede alt med derover. I dag giver jeg så 10.500,- hos Rasmussen
Forsikring i stedet, som jeg fik adgang til via finansiering gennem
MC-Finans.

/Sjang
26 år, og på blackbird :)

Fra : Dak

Dato : 07-04-08 20:46

> Ang dit tidligere indlæg omkring forsikring.
> Du skriver at alm. Brand vil have 19.000 om året men hvad er deres
> forklaring for det ???

Fik nu ingen forklaring. Jeg oplyste nu bare mine infos og det var bare det.

> Var det din alder der var afgørende??
> Hvad angav de som årsag til den høje pris?

Det kan vel kun være min alder. Jeg er nemlig "kun" 27. men dette er
taget på deres side:

"Præmie- og selvrisikobeløb på din motorcykelforsikring nedsættes automatisk
i takt med din alder."

så gætter på du har glæde af din høje alder. Næsten ligesom synoptiks rabat
kampagne med at man får det antal procent som man er gammel. 40 år = 40 %.

> Du må meget gerne bruge mig som eksempel hvis du taler med dem igen.

det gør jeg nok ikke men tak for tilbuddet.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Armand

Dato : 07-04-08 22:21

Dak skrev:

> så gætter på du har glæde af din høje alder. Næsten ligesom synoptiks rabat
> kampagne med at man får det antal procent som man er gammel. 40 år = 40 %.

Hæ!
Man kunne næsten ønske sig at være 102 år og åbne en brillebix lige ved
siden af Synoptik

--
Armand.

Fra : MKS - 74

Dato : 07-04-08 22:25

On Mon, 07 Apr 2008 23:21:14 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Hæ!
>Man kunne næsten ønske sig at være 102 år og åbne en brillebix lige ved
>siden af Synoptik

Du venter bare 2 år

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : Armand

Dato : 07-04-08 22:49

MKS - 74 skrev:

> Du venter bare 2 år