RB skrev:
> Hej med jer
>
> Jeg står og skal til at skifte til en sport-tourer (Har en K100RT pt)
> En af modellerne jeg kigger på er en Ducati ST2.
> Er der nogen der kender til hvordan omkostningerne til vedligehold er ?
> Jeg kan normalt selv skifte olie og ordne bremser. (Altså alt det nemme)
> Når det kommer til ventiler, tænding osv. så står jeg af.
>
Den 2-ventilede motor der sidder i ST-2`eren er i mine øjne meget nem at
lave alt service på selv.
- Olie/filter skift som næste alle Motorcykler
- Bremser, Brembo kvalitet der bare er nem at have med at gøre
- Remme (mellem krumptap og topstykker) skal skiftes for hver 2 år eller
20.000 km (hvad der nu kommer først), når man har prøvet det 1 gang
tager det max. 1 time gangen efter.
- Ventiler, kontrol er nemt, justering lidt mere bøvlet, men der findes
gode hjælpemidler på nettet, regneark, video`er ect ect, Evt kan man jo
selv nøjes med at komtrollere ventilerne, også sende den på værksted
hvis de skal justeres, på min 748 har der ikke været nogle ventiler der
skulle justeres de sidste 30.000 km !!
--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S
www.dethlefsens.dk
www.robertsmc.dk