Elspareskinne virker ikke på bestemt PC?
Fra : Alex Jensen

Dato : 10-04-08 07:45

Hej alle

Har et mindre problem, jeg håber nogle kan hjælp med at løse.

Jeg har investeret i en elspareskinne, som jeg ikke kan få til at fungere.
Når jeg slukker PC'en, slukker den ikke de øvrige apparater, der sidder i
elspareskinnen. Hvis jeg sætter (usb)stikket over i en anden PC og slukker
denne, så slukker de andre apparater som forventet.

Er der noget opsætning eler lignende på problem-PCen, der kan medføre denne
fejl?

På forhånd tak!

Alex Jensen

Fra : Bjarne Chr

Dato : 10-04-08 08:18

"Alex Jensen" <jensen@FJERNDETTEalexjensen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> denne, så slukker de andre apparater som forventet.
>
> Er der noget opsætning eler lignende på problem-PCen, der kan medføre

Min Acer Pc slukker ikke for strømmen til USB porten med elspareskinnen.
når jeg slukker Pc'en. På min gamle HP virker den fint.
jeg ved ikke om det er noget man kan rode med i Bios?
Så min skinne ligger ovre i bunken med fejlindkøb.

--
med venlig hilsen
Bc

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 10-04-08 08:25

"Alex Jensen" <jensen@FJERNDETTEalexjensen.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> forventet.
>
> Er der noget opsætning eler lignende på problem-PCen, der kan medføre

Ja, din computer slukker ikke for strømmen på USB portene, formodentlig
Wake-On funktion. Du må ind i NIOS og lige se din opsætning omkring USB.

--
Bjarke Andersen

Fra : Alex Jensen

Dato : 20-04-08 16:05

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, din computer slukker ikke for strømmen på USB portene, formodentlig
> Wake-On funktion. Du må ind i NIOS og lige se din opsætning omkring USB.
>
> --
> Bjarke Andersen

Mit bundkort er et Asus A8R-MVP. Jeg synes dog ikke at kunne finde noget med
"Wake On USB" i hverken BIOS eller manualen.

Er der nogle der kender bundkortet og kan af- eller bekræfte, om det kan
lade sig gøre at slukke strømmen i USB-portene, når PC'en er slukket?

Alex

Fra : Ole Christiansen

Dato : 10-04-08 08:39

"Alex Jensen" <jensen@FJERNDETTEalexjensen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> denne, så slukker de andre apparater som forventet.
>
> Er der noget opsætning eler lignende på problem-PCen, der kan medføre

Jeg har "investeret" i en 6-huller skinne til 20-30 kr, plus 2m ledning med
han/hun-stik.
Det er så bare at hive hanstikket ud af hunstikket. Hvor svært kan det
være.?

Fra : Alex Jensen

Dato : 10-04-08 08:42

Hver sin smag. Mine ledninger er gemt væk under bordet og bag ved PC'en, så
man ville skulle kravle ind bag og slukke hver gang. Derfor.

Alex

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 10-04-08 09:02