Canon pixma ip4000
Fra : Ukendt

Dato : 09-04-08 21:58

Jeg har ovenstående printer og kørt fint i lidt over 3 år, de seneste 2 sæt
patroner har vi fået fra http://www.nordic-ink.dk/
og de kørte fint, så fik vi 2 sæt mere, og kørt et par farver fint, men nu
pludselig fra dag til dag vil den ikke printe ud uden det bliver streger, og
billeder med kun de halve farver på, Har prøvet at rense printhoved, men
uden resultat/forbedring.
Hvad andet kan der være galt med printeren?
Så nu ved jeg ikke hvad man skal købe et nyt printhoved eller en pixma
ip4500.

Leif

Fra : Lars & Jane

Dato : 10-04-08 04:33

"Leif Pedersen" <leif-pedersen(AT)nospam.mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:47fd2c31$0$27363$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> [...]
> Hvad andet kan der være galt med printeren?
> Så nu ved jeg ikke hvad man skal købe et nyt printhoved eller en pixma

Hvordan har du renset den ?
Har du prøvet at tage den ud og skylle den igenem under varmt vand ?
Ellers ville jeg købe et nyt hoved til den, så man kan køre med billige
patroner uden bøvl....
Mvh Lars...

Fra : jama

Dato : 10-04-08 08:31

> [...]
> Hvad andet kan der være galt med printeren?
> Så nu ved jeg ikke hvad man skal købe et nyt printhoved eller en pixma

Jeg plejede, at sætte patronerne i et glas vand, med lige nok vand, så det
dækker hovederne. Og lad dem så stå en dags tid, og stil dem så på noget
toilet papir, til de er drykket af. Så i maskinen med dem og print igen, det
har virket for mig og flere andre.
Mvh.Jama

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 10-04-08 09:00

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> dækker hovederne. Og lad dem så stå en dags tid, og stil dem så på noget
> toilet papir, til de er drykket af. Så i maskinen med dem og print igen,

Ikke med en Pixma 4000. Der er kun 1 printhovede, og det sidder inde i
printeren. Det tager man så ud og giver vandkuren.
Der er ikke printhovede på patronerne, så hvis man sætter dem i vand, så
ødelægger man indholdet, idet der så kan suges vand ind og blive blandet med
blækket, idet der er et ca. 4 mm hul, som kun dækkes af noget vatlignende.
Spørgeren skriver, at han har renset printhovedet - hvorledes? Taget det ud
eller via de indbyggede renseprocesser?
Hvis man bruger den indbyggede mulighed for at rense og vælger grundig
rensning flere gange, så plejer der at komme hul. Men det kan godt være, at
den skal gennem processen flere gange.

Kurt

Fra : jama

Dato : 10-04-08 11:44

> [...]
> rensning flere gange, så plejer der at komme hul. Men det kan godt være,
> at den skal gennem processen flere gange.

Sorry, det viste jeg ikke. Jeg brugte trixet på en HP printer.
Så Lief, det må du altså ikke gøre, du må brúge den måde der foreslås,
vandkuren.
jama

Fra : Autocadster

Dato : 10-04-08 12:04

jama skrev:
> Sorry, det viste jeg ikke.

Er det smart at svare på noget, som man ikke har forstand på

--
Venligst
Autocadster / 2620

Fra : kjeld09

Dato : 10-04-08 07:44

On 9 Apr., 22:57, "Leif Pedersen" <leif-
pedersen(AT)nospam.mail1.stofanet.dk> wrote:
> [...]
> Hvad andet kan der være galt med printeren?
> Så nu ved jeg ikke hvad man skal købe et nyt printhoved eller en pixma

Hej

Du skal se efter hvor mange sider din tromle kan klare (typisk 15000 -
20000 sider).
m v h
Kjeld

Fra : Martin Petersen

Dato : 10-04-08 16:16

"kjeld09" <kjeldnoergaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Hej

>Du skal se efter hvor mange sider din tromle kan klare (typisk 15000 -
>20000 sider).
>m v h

>Kjeld

Det er en rigtig god ide at læse det indlæg man svarer på.

- Martin

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-08 16:27

> [...]
> Hvad andet kan der være galt med printeren?
> Så nu ved jeg ikke hvad man skal købe et nyt printhoved eller en pixma

Har haft samme problem hvor jeg har prøvet alt og opgav, det er nok de
billige patroner der er noget skidt.

Jeg har nu købt sådan en som du selv nævner, en IP 4500 som har en størere
opløsning end IP 4000.

Jeg vil også have skiftet printhoved men droppet det da det helt sikkert vi
blive for dyrt.

kimila

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-04-08 17:00

"kimila" skrev i en meddelelse
> Har haft samme problem hvor jeg har prøvet alt og opgav, det er nok de
> billige patroner der er noget skidt.

Næppe - jeg har to IP4000 der er fra dengang IP4000 kom på markedet - og
de har udelukkende kørt med patroner til under 9 kr fra DVD Seller /
Nordic Inc - og der tilsammen brugt noget over 200 patroner i de to
printere tilsammen - og de skriver stadig fortrinligt.....

> Jeg vil også have skiftet printhoved men droppet det da det helt
sikkert vi
> blive for dyrt.

Ikke i forhold til hvad du sparer på patronerne

Jan

--
Signatur ude af drift

Fra : Autocadster

Dato : 10-04-08 19:27

Jan Vestergaard tastede følgende:

> [...]
> og de skriver stadig fortrinligt.....

> sikkert vi

> Ikke i forhold til hvad du sparer på patronerne

Enig... jeg ofrede 1500 (Godt nok på en 4000R) på et nyt hoved og noget
pumpe værk, det er nu 2½ år siden og det er tjent hjem

--
Venligst
Autocadster / 2620

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-08 21:17

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jan Vestergaard tastede følgende:

> Enig... jeg ofrede 1500 (Godt nok på en 4000R) på et nyt hoved og noget
> pumpe værk, det er nu 2½ år siden og det er tjent hjem

Har nu bestilt et nyt printhovde til 442,50 ved HS-data service
samt et nyt sæt Originale Patroner

Så hvis det går godt er det uorginale patroner igen.

Med henhold til rensning er alt faktisk forsøgt, både de interne rense
processor samt at printhovdet har været i af printeren i alt 5 gange.
både i lunken vand, Isopapylalcohol i underkøb. samt dyserne med vatpinde
til hver farve i printhovdet.

Fra : Lars & Jane

Dato : 11-04-08 05:04

> [...]
> processor samt at printhovdet har været i af printeren i alt 5 gange.
> både i lunken vand, Isopapylalcohol i underkøb. samt dyserne med vatpinde

Jamen så er du snart godt kørene igen, har selv kørt udelukkende med
kopipatroner ( ved ikke hvor mange LITER men det er mange, og har aldrig
haft problemer med det.....
Mvh Lars...

Fra : N/A

Dato : 12-04-08 11:28

Fra : Mads

Dato : 12-04-08 11:28

On Sat, 12 Apr 2008 11:16:04 +0200, "kimila" <kimila snabel a mail dot
dk> wrote:

>Er det den sorte patron du taler om her eller er det bare sort snak.
>
>Jeg har læst det både forfra og bagfra men fatter ikke en disse.
>
>Prøv lige selv at læse det igennem, der må mangle noget.

Eller også har du aldrig set en Pixma 4000 printer.
Den har 5 patroner, men kun 1 printerhoved som sidder
fast og altså ikke skiftes ud sammen med patronerne.

Patronerne har ikke noget printhoved med dyser, sådan som
man f.eks. kender det fra HP printere. Patronerne har bare
et hul med en lille skum-prop i, hvorfra blækket overføres til
selve printerhovedet

Fra : N/A

Dato : 12-04-08 16:10

Fra : Mads

Dato : 12-04-08 16:10

On Sat, 12 Apr 2008 16:55:10 +0200, "kimila" <kimila snabel a mail dot
dk> wrote:

>Det jeg syntes lyder fuldstændig sort er den her beskrivelse.

Og jeg kan stadig ikke se problemet i den tekst.

1. han har forsøgt med printerens egne rense-procedurer

2. han har haft patroner og printhoved afmoteret og renset
printhovedet på flere forskellige måder.
( OK, han staver underkop forkert, men det er da også det
eneste jeg kan udsætte på teksten )

mvh Mads