Bærbar computer
Fra : Carstensen

Dato : 17-07-01 15:40

Er der nogen som har erfaringer med mærket "Vega" indenfor bærbare
computere. (kvalitet og ligende"

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 17-07-01 19:23

Selvom det ikke lige er det du spørger om vil jeg bare sige at jeg har en
compaq (ja, jeg ved godt hvilke navne den normalt kaldes i disse grupper
*G*) og den kostede 9.000,- fra ny ( maj 2001). Den fungerer perfekt til alt
hvad jeg bruger den til(spil, datamatiker studiet osv.). Det er en
presario1200 serie model 406 med 700MHz celeron, modem, osv.
Så selvom det er sjældent jeg vil anbefale compaq idag, vil jeg nu mene den
er værd at overveje hvis der skal købes ny. Den koster vist ca 10.000 idag.

Thomas

Fra : Moonglider

Dato : 17-07-01 21:38

Hej

Jeg har en Vega+ 1000 og er 100% tilfreds med den.. skulle man finde noget
at klage over
skulle det da lige være harddisk pladsen men da jeg kun bruger min
bærbare til det "seriøse" kan man nemt klare sig med 20GB.

Venlig Hilsen
Ib Thomsen

Fra : Claus Sørensen

Dato : 18-07-01 15:19

Vi har solgt en del Vega 1000+ - og har kun haft lutter tilfredse kunder.
Den eneste RMA jeg kan komme i tanke om er fra en kunde der havde tabt sin
maskine på gulvet...

Forresten... Er det reklame når jeg nævner mit firma som navn - og ikke
linker til det?
Claus Sørensen, Laptop4u

Fra : Deaster

Dato : 19-07-01 08:25

"Claus Sørensen" <claus@laptop4u.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> maskine på gulvet...
>
> Forresten... Er det reklame når jeg nævner mit firma som navn - og ikke

Ja så længe det er i sig. så gør det ikke noget da sig.en stort set er
"hellig".

Jesper (Deaster)
Some people are alive only
because it's illegal to kill them

Fra : Allan Nielsen

Dato : 18-07-01 16:23

Hold dig LANGT væk fra det lort til Vega! Du må for alt i verden IKKE købe
en Vega.
Du kommer til at føle dig enormt røvrendt hvis du gør det!
Jeg kender ca. 20 personer, der har en Vega, og de er allesammen sindssygt
trætte af den!
alle Vegaerne har været til reparation MINDST 2-3 gange, der er hele tiden
noget galt.
På papiret kan det nok se ud som en udemærket maskine, men i virkeligheden
er det noget rigtig lort!

Så lad endelig være med at købe sådan noget
Køb Dell, det fås ikke bedre!

Mvh Allan

Fra : Claus Sørensen

Dato : 18-07-01 16:28

Jeg kan godt komme i tanke om nogle mærker

Claus Sørensen, Laptop4u

Fra : Deaster

Dato : 19-07-01 08:26

> Jeg kan godt komme i tanke om nogle mærker

Er det fordi du ikke kan få lov til at forhandle Dell eller hur ?

Fra : Claus Sørensen

Dato : 19-07-01 11:32

Nej - Dell laver nogle gode bærbare, jeg siger bare at jeg godt kan komme i
tanke om et par mærker jeg ville foretrække frem for dem. Men Dell er
hårde - især på prisen.
Meeeen... Toshiba er lige kommet med deres Geforce2GO maskine - Satellite
3000-400. DEN er for sej. Smartcard-reader, Firewire, DVD og brænder i et og
meget mere. Jeg overvejer at skifte min IBM T21 med 1400x1050 skærm ud

Claus Sørensen, Laptop4u

Fra : Uni Bull

Dato : 19-07-01 23:17

Det kan du også få hos Dell.
Har netop købt Inspiration 8000, med netop Combo-DVD-CD-R/W, 15" TFT
(1400*1050), 32MB-GeForce2GO, FireWire und so weiter...
Det spiller sgu' en million - nej den kostede ikke en million
--
Uni Bull
København K

Fra : Claus Sørensen

Dato : 20-07-01 19:24

Jep - men den vejer da også et ton såvidt jeg husker!
Toshiba'en ligger på 2,6 kg.

Claus Sørensen, Laptop4u

Fra : Moonglider

Dato : 19-07-01 11:32

Hej

Du Skriver at Vega er noget rigtigt lort.. men du næver ikke hvad der har
været galt... det kan jo være at
det er pga. for dårlig behandling af den/de pågældende brugere...

Jeg kunne godt tænke mig at du forklarede lidt mere hvad der har været i
vejen med de pågældende Vega'er... og også hvilke modeller der er tale om...

Venlig Hilsen
Ib Thomsen
En tilfreds Vega ejer

Fra : Allan Nielsen

Dato : 21-07-01 20:43

Hej Ib

Der har været en hel del ting galt med dem:
Bundkortet brænder af - 2 gange i samme maskine. den var lige kommet hjem
fra reparation, og så røg bundkortet igen
cd-rom drevet går i stykker. Ca. 15 ud af de 20 har døjet med det
skærmen blinker. hvis man rører ved skærmen, går den ud. Man bliver nød til
at sidde og rykke frem og tilbage i den, for at få den til at virke igen.
Det kunne tyde på en løs forbindelse, men når det sker for SAMTLIGE
computere, tyder det da på, at der er et eller andet helt galt med dem!
Kabinettet revner. det skete for cirka 10 af dem, at skærmkabinettet
revnede. en flænge fra et af hængslerne og et godt stykke op på kabinettet.
Et par stykker af dem, har haft problemer med deres harddiske. Lige
pludselig kommer der bare en eller anden "kradse" lyd, og så er den HD væk!

Det er de problemer jeg har kendskab til i vores klasse. Der findes også en
anden klasse med ca. 25 vegaer i. De har NØJAGTIG samme problemer!
Modellerne hedder Vega+.

Hvis du ser det fra min side af, så kan du vel nok se, at jeg synes det er
noget lort?! Med det kendskab jeg har til dem, så er det jo ikke noget jeg
vil anbefale til andre.

I min klasse, er der nogle stykker, som er mindre "ramt" end andre, men der
ahr været noget i vejen med alle sammen. nogle var MEGET hurtige til at gå i
stykker, mens andre holdt ud noget længere.

Mvh Allan
En tilfreds IKKE Vega ejer