Skrog maling
Fra : ThomasT

Dato : 09-04-08 02:31

Hej,

Vi er i gang med at klargøre vores ny-indkøbte Bavaria 42.
Tyskeren som har haft båden har valgt at gi' primer og bundmaling helt
op under vandlinien, dvs. at der er bundmaling ca. 25-30 cm. over
vandoverfladen og det ser meget kedeligt ud, så vi er i gang med at
slibe det af igen.
Alt forbehandlingen har vi styr på, men hvilken maling bør vi bruge,
når vi skal til at male hvid? Det skal lige siges at vi har RAL-
nummeret, det er typen af maling vi er i tvivl om og hvor vi får det
fra.

Vi regner med at male med pude, da vi har gode erfaringer med det fra
tidligere.

Med venlig hilsen
Thomas Thomsen
Fredericia

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 09-04-08 12:29

Hej Thomas,

Prøv at følge dette link:

http://www.yachtpaint.com/Holding_pages/denmark_default.asp

Der er gode informationer at hente.

Mvh/Harding

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-08 16:35

Du kan også prøve "den lille søstærke" fra Hempel:

http://www.hempel.com/Internet/IneDKC.nsf/vHEMPELDOC/7EC9374BB1617903C12570F9004B08DB?OpenDocument&1

Ikke fordi jeg anbefaler deres produkter. Jeg har selv i sin tid malet
fribordet på en falmet Bianca 27 med Internationals røde finishmaling
med pude - og det blev altså flot! Men husk at slibe og rense af, så
overfladen er helt ren, tør og glat ...

God arbejdslyst.

Flemming Torp
Gimle/DEN-61

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-08 19:48

En lille ekstra kommentar:

Jeg har selv haft lidt problemer med at rurer når at sætte sig lidt over
det sted, hvor bundmalingen slutter ... så i år vil jeg prøve at bruge
den klare Prop Clear fra Hempel langs vandlinien for at begrænse/undgå?
at rurerne sætter sig der ... jeg vil også pruge det på propelleren.
Tror I det virker?

Flemming Torp