Bådforsikring
Fra : Ken Kreutzmann

Dato : 08-04-08 13:31

Har nogen erfaring med bådforsikring i udlandet høer jeg gerne om deres
erfaringer

Fra : blueocean

Dato : 09-04-08 07:38

On 8 Apr., 14:30, "Ken Kreutzmann" <k...@mail.dk> wrote:
> Har nogen erfaring med bådforsikring i udlandet høer jeg gerne om deres
> erfaringer

Hej
Hvad slags erfaring tænker du på, Jeg har selv efter 15 års sejlads i
udlandet altid haft Pantanius, og der aldrig haft problemer, men skal
dog også siges at jeg heller ikke har haft brug for dem. Men jeg har
andre bekendte som ligger på den anden side af jorden og de mistede
deres rig i stillehavet, efter taxsator fra Pantanius havde set på
skaderne , fik de en helt ny rig og sejl ca 3 månerder senere i New
Zeland.

Så om andre har bedre opleverlser med deres forsikrings selskab ved
jeg jo ikke. Men det kan være der nogle her i NG.

Gert

Fra : Leif Langgaard

Dato : 09-04-08 15:37

"Ken Kreutzmann" <kenk@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Har nogen erfaring med bådforsikring i udlandet høer jeg gerne om deres
> erfaringer

Hej

Tænker du på afgiften til den danske stat?

Eller nærmere hvordan man undgår den

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Ken Kreutzmann

Dato : 10-04-08 07:23

Hej Leif

Tak for dit indlæg
For nu at gøre en lang sludder kort. Jo, det er nok det, jeg tænker på.
Mvh
Ken

Fra : HO

Dato : 09-04-08 21:47

"Ken Kreutzmann" <kenk@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Har nogen erfaring med bådforsikring i udlandet høer jeg gerne om deres
> erfaringer
hej
køb din forsikring i DK og betal afgiften, det går til et godt formål:

JRCC Danmark modtog via JRCC Stavanger en anmeldelse om en lystbåd i
Kattegat med vandindtrængen og motorstop. Ombord i båden var der to
personer. Lystbåden kunne i første omgang lokaliseres til en linie mellem
Gøteborg og Skagen. På baggrund af dette blev en redningshelikopter
alarmeret og sendt afsted med pumpemateriel. Yderligere blev redningsbåde
fra Skagen og Anholt Redningsstationer alarmeret sammen med orlogskutteren
RØMØ og sendt til assistance. JRCC Danmark fik telefonkontakt til havaristen
og kunne positionsbestemme ham til ca. 4 sm øst for Skagen. Det lykkedes til
aften en redningsbåd fra Skagen Redningsstation at eskortere den havarerede
lystbåd med de to personer ombord sikkert i havn i Skagen. Sagen afsluttet

Pris for sejleren kr. 00,00
mvh
Hans

Fra : Ken Kreutzmann

Dato : 11-04-08 06:56

Hej Hans

Tak for dit indlæg

Du har jo ret.

Mvh
Ken

Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 11-04-08 19:45

Hmmm

Er det nu korrekt at pengene går til et godt formål.

Selvfølgeligt er redningstjeneste en god ting, men jeg tror det er vores
skattepenge der bruges til det, og ikke
forsikrings(misundelses)afgiften/pengene.

Men det er jo bare min holdning.
Lidt ligesom at jeg ikke forstår hvorfor jeg skal betale 10kr literen til
brændstof til sejlads.

Jeg betaler min skat med respekt.

mvh
/Børge

Fra : Leif Langgaard

Dato : 11-04-08 23:41

Hej

ja, og i Sverige er der ingen hjælp til nødstete fritidssejlere, de lader
dem synke, bare fordi de ikke betaler statsafgift af deres bådforsikring

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : blueocean

Dato : 12-04-08 13:36

On 12 Apr., 00:41, "Leif Langgaard" <langga...@klarupnet.dx> wrote:
> [...]
> dem synke, bare fordi de ikke betaler statsafgift af deres bådforsikring

Sikke noget vås, de bliver hjulpet som, alle andre nødstedte.

vdr. Stats afgiften, hvis du sejler udenlands og er væk i mere end 3
mde. kan du ved at underskrive en erklæring fritages for 1 %
statsafgift.

Gert