Kan ikke få tabel til at fylde hele højden~
Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 09-04-08 16:11

Er igang med nyt layout til min side på http://menukort-online.dk/ny/
Vil gerne have den til at fylde hele siden så de grå barer går hele vejen
lodret og den nederste røde ligger i bunden af skærmen...

Vil selv mene at hvis jeg indsætter på linie 77:
skulle det løse problemet, men ak...

nogen idéer?

Brian Tingholm
mail: "fornavn" @menuen.dk

Fra : Birger

Dato : 09-04-08 18:27

"Brian Tingholm [7900]" <rendmig@tingholm.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> lodret og den nederste røde ligger i bunden af skærmen...
>
> Vil selv mene at hvis jeg indsætter på linie 77:

På min "skærm", fylder det allerede mere end 100%, og den røde bar i bunden
er udenfor...

Hvor stor er "skærmen?"

Birger
-----
http://bbsorensen.dk
http://varmeretter.dk - hverdagsmad. Sundt, nemt, hurtigt og billigt. Daglig
opdatering.

Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 09-04-08 20:35

"Birger" <sdc@bbsorensen.com> skrev i en meddelelse
> På min "skærm", fylder det allerede mere end 100%, og den røde bar i
> bunden er udenfor...

Hmm... hvilken browser bruger du? Jeg bruger sel IE7

> Hvor stor er "skærmen?"

Min er 1280x1024 og den skalerer desværre til kun at bruge den højde der er
indhold til. altså den nederste røde bar kommer op...

Brian Tingholm
mail: "fornavn" @menuen.dk

Fra : Birger

Dato : 10-04-08 14:05

> [...]
>
> Min er 1280x1024 og den skalerer desværre til kun at bruge den højde der
> er indhold til. altså den nederste røde bar kommer op...

Pointen var lidt, at det er en dårlig idé at designe til en bestemt
størrelse skærm.
Eller rettere en bestemt størrelse browservindue - for den er meget mere
variabel end du tror.
Min skærm er som din - men mit browservindue er kun ca. 1120x745.
Der er ikke nær så mange brugere, der ser din side som du tror.
Min mors skærm er 800x600 - hvordan ser din side ud på den?

Tabeller er til tabulære data (mærkeligt nok..) - og ikke til design.
Tabeller har den egenskab at de tilpasser sig indholdet, og ikke det der
omgiver dem (heldigvis).
I øvrigt er design til højde temmelig besværligt at have med at gøre.
Man kan bruge left, right, top og bottom til css positionering, men man skal
holde tungen lige i øret, og være sikker på at have helt styr på alting.
Og endelig skal man så enten blæse på IE6 brugere - eller bruge en masse
js-krudt på at få tingene vist fornuftigt i den, også...

Birger
-----