aMSN til Ubuntu
Fra : Ivar Madsen

Dato : 08-04-08 17:56

En nybegynder jeg kender som bruger ubuntu, spørger mig hvad jeg bruger til
MSN.
Jeg har fundet aMSN i Mandrivas pakker, men hun kan ikke finde den i Ubuntu,
er det hende som ikke leder godt nok, eller hvor kan hun finde den?

Ivar

Fra : Carl Drud

Dato : 08-04-08 18:06

Ivar Madsen <news.cybercity.dk@milli.dk> writes:

> [...]
> Jeg har fundet aMSN i Mandrivas pakker, men hun kan ikke finde den i Ubuntu,
> er det hende som ikke leder godt nok, eller hvor kan hun finde den?

Søg på "amsn" i Synaptic. Hos mig dukker den op.

--
Carl

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-04-08 18:31

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 08-04-08 19:00

On Tue, 08 Apr 2008 18:55:31 +0200, Ivar wrote:

> En nybegynder jeg kender som bruger ubuntu, spørger mig hvad jeg bruger til
> MSN.

Pidgin?

<http://packages.ubuntu.com/gutsy/pidgin>
<http://pidgin.im/>

Mvh.

--
"Sleepwalking!" "Nightmare!" Adam Sjøgren
"Homocidal psycho jungle cat!" asjo@koldfront.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-04-08 19:19

Adam Sjøgren wrote:

> Pidgin?

Øøøøv, det var det jeg ville skrive

Pidgin er absolut min favorit. Har den både i Ubuntu og i Windows (omend
jeg meget, meget sjældent er i Windows).

Jesper Poulsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 08-04-08 19:55

Ivar Madsen skrev:
> [...]
> Jeg har fundet aMSN i Mandrivas pakker, men hun kan ikke finde den i Ubuntu,
> er det hende som ikke leder godt nok, eller hvor kan hun finde den?

Til rå tekstchat er "pidgin" (tidligere kendt som gaim) helt ok. Den er
vist en af standardpakkerne.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 08-04-08 22:22

Ivar Madsen skrev:

> Jeg har fundet aMSN i Mandrivas pakker, men hun kan ikke finde
> den i Ubuntu, er det hende som ikke leder godt nok, eller hvor
> kan hun finde den?

Pakken er i 'universe', så der skal no, bare rettes i /etc/apt/sources.list:

· http://packages.ubuntu.com/amsn

Men ellers er der et program som emesene:

· http://getdeb.net/app/emesene

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup