WRT54G og Stofanet
Fra : horsehunter@gmail.co~

Dato : 08-04-08 03:46

Hejsa,

Jeg har siddet og leget med at få etableret et trådløst netværk.
og har i denne sammenhæng købt mig en Linksys WRT54G router.

Men af en eller anden grund kan jeg ikke få forbindelse til nettet.
Jeg har prøvet flg.

1: Opdateret Firmware'n i routeren.
2: Checket at routeren får ip fra stofa modem't.
3: Sat always-on på inde på stofanet's website, hvor jeg har brugt
routeren's mac-adresse.
4: Checket om jeg kan pinge en webadresse eller stofanet's logon
server.

Men af en eller anden grund er linksys'n ikke glad for at lukke mig
igennem.
når jeg pinger diverse websites kan jeg fint se at den bliver resolved
til en ip adresse.
Men jeg får ikke svar ( får svar hvis modem't er tilsluttet direkte
til pc'n )

Min firmware er den seneste fra linksys ( 7.0.0.4 )

Er der nogen der kan hjælpe ?

Mvh.
Ras

Fra : Jacob Ask

Dato : 08-04-08 12:13

horsehunter@gmail.com wrote:
> [...]
> routeren's mac-adresse.
> 4: Checket om jeg kan pinge en webadresse eller stofanet's logon

Har du prøvet at gå ind på stofa-nets login-side en enkelt gang efter at
routeren er sluttet til. Det hjælper ikke, at du aldrig bliver logget
af, hvis du ikke har logget ind.

Mvh
Jacob Ask

Fra : J

Dato : 08-04-08 14:55

On Tue, 8 Apr 2008 02:46:27 -0700 (PDT), horsehunter@gmail.com wrote:

> [...]
>til pc'n )
>
>Min firmware er den seneste fra linksys ( 7.0.0.4 )

En ide kunne være at sætte din gamle router på igen. Check om den
kører igennem og giver internet. I givet fald så gå ind i den med
192.168.1.1 velsagtens, og aflæs dens mac adresse til wan.

Sæt så den nye router på. Den behøver ikke at være forbundet til adsl
modem. Så sætter du den samme mac adresse op i den nye router. Så er
den 'klonet'. Forbind til stofa og se om det har hjulpet.

Jeg kender ikke stofa, men imod TDC er dette proceduren ved
udskiftning af router.

mvh

John

Fra : horsehunter@gmail.co~

Dato : 09-04-08 04:54

On 8 Apr., 11:46, horsehun...@gmail.com wrote:
> [...]
> til pc'n )
>
> Min firmware er den seneste fra linksys ( 7.0.0.4 )

Fik det til at virke, om det er stofa er skulle finde ud af at der er
tilsluttet nyt udstyr ved jeg ikke.
men efter jeg sat linksys'n til igen spillede altsammen.

Tak for svarene dog.

Mvh.
Ras