problemer med $id=
Fra : kasper

Dato : 08-04-08 20:27

Heey allesammen
Jeg er hostet på en linux server og nu har jeg problemer med
?id=
jeg lavede en test med tester.php?id=1
og i tester.php var der koden
<?
echo "Idet er: $id";
?>
men fik intet id ud... hvad gør jeg forkert?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 08-04-08 20:45

kasper skrev:
> [...]
> echo "Idet er: $id";
> ?>
> men fik intet id ud... hvad gør jeg forkert?

Prøv med $_GET['id'] i stedet for bare $id.

Det er en sikkerhedsfeature, der gik fra at være slået fra som standard
til at være slået til som standard i PHP 4.2.0 - så det har næppe noget
at gøre med, at du er på linux.

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face"

Fra : Peter Brodersen

Dato : 08-04-08 20:53

On 08 Apr 2008 19:27:08 GMT, kasper <Zejekasper@hotmail.com> wrote:

> [...]
>echo "Idet er: $id";
>?>
>men fik intet id ud... hvad gør jeg forkert?

PHP er for et stykke tid siden skiftet over til at brugerværdier ikke
automatisk bliver lagt ind i overordnede variabelnavne som
standardindstilling.

Samtidigt har en del af dem også slået short tags ("<?" frem for "<?php")
fra.

Brugervariable ligger i forskellige arrays, bl.a. $_GET, $_POST, $_COOKIE
og $_REQUEST (som samler GET, POST og COOKIE).

Din kode kan omskrives til fx én af følgende:

<?php
echo "Id'et er ".$_REQUEST['id'];
?>

<?php
$id = $_REQUEST['id'];
echo "Id'et er $id";
?>

<?php
echo "Id'et er $_REQUEST[id]";
?>

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Kristensen

Dato : 08-04-08 20:55

> jeg lavede en test med tester.php?id=1
> og i tester.php var der koden
> <?
> echo "Idet er: $id";
> ?>

For at hente data ned fra URLen, skal du skrive:
$id=$_GET['id'];

Derefter vil $id være det du har kaldt den i URLen

Fra : kasper

Dato : 08-04-08 21:15

Takker for alle de hurtige svar
fik det til at virke med: