Energi Midt port forward.
Fra : aphex3000@gmail.com

Dato : 08-04-08 14:06

Hej.

Jeg har lige fået fiberbredbaand fra engi midt, men har lidt
problemmer med portforwarding.

Jeg har anskaffet en D-link DIR-655 router til formålet da en
opkaldsklient nok ikke er det bedste =)

Jeg kan ikke forwarde porte, da jeg har på fornemmelsen jeg sidder bag
dobbel NAT i øjeblikket. Jeg har ikke static IP, kan det have noget at
sige ?

Eller skal jeg have fat i noget login til min energi midt boks ?

IP adds.

Inv boks - 10.0.x.x
Dlink . 192.168.x.x

Min IP til omverdenen - 217.x.x.x

Fra : Søren Blom

Dato : 08-04-08 22:17

<aphex3000@gmail.com> skrev

[...]

Prøv engang at bestil offentlig IP adresse hos Energi-midt, jeg havde engang
et ligende problem, hvor jeg kontaktet Energi-midt, hvor jeg fik forslag om
at få en offentlig IP adresse og så var alle problemer over.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-04-08 23:44

<aphex3000@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Min IP til omverdenen - 217.x.x.x

Din IP står i din header, så der er ingen grund til x'erne:

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/ - Lidt af hvert

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-04-08 14:58

On Tue, 8 Apr 2008 13:05:31 -0700 (PDT), aphex3000@gmail.com wrote:

> [...]
>
>Jeg kan ikke forwarde porte, da jeg har på fornemmelsen jeg sidder bag
>dobbel NAT i øjeblikket. Jeg har ikke static IP, kan det have noget at

Det er korrekt at du sidder bag dobbelt NAT...

Kontakt EnergiMidt og få en offentlig ip-adresse. Kundeservice klarer
det på få sekunder.

<mlr>

Fra : aphex3000@gmail.com

Dato : 09-04-08 10:09

On 9 Apr., 15:58, Michael Rasmussen <michael@invalid> wrote:

> Det er korrekt at du sidder bag dobbelt NAT...
>
> Kontakt EnergiMidt og få en offentlig ip-adresse. Kundeservice klarer
> det på få sekunder.
>
> <mlr>

Jeg har snakket med EM support i dag og en fast ip vil give mig full
adgang, jeg kan ringe og få de nye login i morgen. Jeg nåede det ikke
lige i dag.

De indfører dog nye tiltag i løbet af de næste 2-3 uger så alm brugere
får åbnet for nogle flere porte istedet for de par stykker de har nu.