Kamera med indbygget webserver, samt video~
Fra : Mads Aggerholm

Dato : 08-04-08 21:17

Hej i gruppen.

Jeg vil gerne sætte et kamera op, som har en RJ45-stik så man kan "se"
kameraet på nettet.
Det er ingen sag! Den slags kameraer er der masser af.

Imidlertid har jeg i forvejen et antal kameraer sat op, som udelukkende
giver et video-signal. Denne opstilling kan der ikke laves om på.
Men jeg viller vældig gerne kunne se disse kameraer på nettet også!
Jeg forestiller mig, at man kan få et kamera med IP-adgang, som også har en
"video-in" som kan forbindes til et andet kamera!
(Jeg synes jeg fandt et på nettet for nogle år siden, men har ikke kunne
finde det igen!)

Ved nogen herinde noget om det?

(Det er kun nødvendigt med én video-indgang, da de andre kameraer er
forbundet gennem en QUAD-processor - og det er bare dens output jeg egentlig
gerne ville kunne se på nettet.)

Eller er der måske en anden løsning? F.eks. en boks, som kan tage et
video-signal og vise det på internettet på samme måde som kameraet?

Det skal lige siges, at have en computer til at stå og styre det er _ikke_
hvad jeg har stående øverst på ønskelisten.

Venlig hilsen
Mads Aggerholm

Fra : Max

Dato : 09-04-08 07:04

Hej Mads

> Eller er der måske en anden løsning? F.eks. en boks, som kan tage et
> video-signal og vise det på internettet på samme måde som kameraet?

Mon ikke det er en video web server du kikker efter ?

--
Mvh Max

Fra : Mads Aggerholm

Dato : 09-04-08 07:58

> Mon ikke det er en video web server du kikker efter ?

Hej Max,

Tak for svaret, det kunne måske klare ærterne.

Jeg har kigget lidt på nettet efter sådan en, men de ser ud til - ud over at
være videoservere - at kunne fjernstyre alt muligt med alarmer og styring og
ting og sager. Har du evt. et forslag til en anordning som "bare"
video-webserver uden dikkedarer?

Mvh
Mads Aggerholm

Fra : Max

Dato : 09-04-08 15:27

Hej Mads

> alarmer og styring og ting og sager. Har du evt. et forslag til en
> anordning som "bare" video-webserver uden dikkedarer?

Måske sådant noget ?

http://www.discoworld.dk/shop/product_info.php?cPath=347_3144&products_id=9796

--
Mvh Max

Fra : Fjollefrans

Dato : 09-04-08 19:21

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej Mads

> [...]

husk lige at tjekke at opløsning og billeder per sekund kan klares gennem en
sådan box, hvilket format den encoder video til (af hensyn til båndbredde)
etc.

/FF