Den mindst fremmedgørende urininkontinens-~
Fra : Bo Warming

Dato : 08-04-08 15:36

Den mindst fremmedgørende urininkontinens-løsning

På plejehjem er der mange mænd med ufrivillig vandladning og man hjælper dem
med bleløsninger der er dyre og giver hud-irritation og føles ydmygende
baby-agtige

Mænd i private hjem vælger oftere uridom dvs et solidt kondom med studs,
hvorfra urinen ledes til en plastikpose der er fæstet om låret og når den er
fuld tappers den let tom på et toilet med brug af en lille handy hane.

Den løsning kan bruges af mænd i kontorjob.

Firmaet "Coloplast" har ladet en universitets-antropolog sammenligne og
finde fordele ved de af Coloplast solgte uridomer.

Undersøgelsen er copypasted nedenfor og jeg finder den korrekt og fornuftig.

Jeg var en af dem der blev interviewet og jeg mener at have en endnu bedre ,
tredje løsning nemlig at mænd tisser i plastikbæger, marmeladeglas eller
lignende og skaffer indholdet af vejen i afløb efterhånden som alle bægere
er fulde eller der er besøg af en hjemmehjælper

Sker det indenfor 4 dage opstår ingen lugt i hjemmet. Det er den billigste
og nok mest værdige og praktiske løsning, men kommmunen har indtægter fra
bleproducenter og ingen har indtægter af min løsning, så den har nok ikke
nogen stor fremtid, selvom den er den bedste.

Den universitetsstuderende der interviewede mig har jeg måtte rykke 3 gange
for at få at læse hendes artikel, som hun havde lovet at sende. Nu da hun
sender den, beder hun mig om ikke at kontakte hende.

Hun må have dårlig samvittighed over bl.a. at en overlegen løsning slet ikke
er nævnt - Ugeskrift for Læger har i Oktober 2004 optaget artikel fra mig om
denne mindst fremmedgørende, billigste , værdigste, og for mange mest
fordelagtige løsning..