Er det her en and eller en rotte
Fra : Poul Nielsen

Dato : 05-04-08 11:32

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article992089.ece

Kæmpe rotte fanget i Skjern Enge. En næsten halv meter lang og mindst et
halvt kilo tung rotte er blevet fanget i en minkfælde ved Ringkøbing.

For fanden en rotte på en halv meter må sgu da veje mere end 500gr.

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 05-04-08 11:42

Poul Nielsen wrote:
> [...]
> Ringkøbing.
> For fanden en rotte på en halv meter må sgu da veje mere end 500gr.

Halen er ret lang og vejer ikke meget.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen DK

Fra : Per Rønne

Dato : 05-04-08 12:31

Poul Nielsen <dublir@gh.dk> wrote:

> For fanden en rotte på en halv meter må sgu da veje mere end 500gr.

Nu er halvdelen af længden vel optaget af halen ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ralph

Dato : 05-04-08 13:43

"Poul Nielsen" <dublir@gh.dk> skrev i en meddelelse
> For fanden en rotte på en halv meter må sgu da veje mere end 500gr.

til sammenligning vejer en mink på en meter ca 3 kg, og den er fedet op med
superfoder og her udgør halen nok kun en femtedel, så det passer nok meget
godt.

--
Ralph

Fra : @

Dato : 05-04-08 16:09

On Sat, 5 Apr 2008 12:31:38 +0200, "Poul Nielsen" <dublir@gh.dk>
wrote:

> [...]
>halvt kilo tung rotte er blevet fanget i en minkfælde ved Ringkøbing.
>
>For fanden en rotte på en halv meter må sgu da veje mere end 500gr.

nej,

den halve meter er med hale

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : Bo Warming

Dato : 05-04-08 16:30

> nej,
>
> den halve meter er med hale

Der er avanceret del og hersk politik i floksammenholdet og ved sex har de
ultralyd kommunikation som måske er af menneskeagtig komplexitet.

At kæmperotten fra Skjern var stor var af at æde fugleæg, hvad nok giver
særligt stofskifte.
En ægte nordbo der fandt ny vej til at få mad.

Det er fornærmelse mod sådanne rotter at sammenligne dem med ..... ?

Hvilke muslimre har opfundet en ny levevej? Al intellektuel udvikling gik i
stå med profeten der påbød NUL SELVSTÆNDIG TÆNKNING - vær slave af ritualer
Fangedes den levende og er dens levevis blevet kult blandt rotter på den
egn?

Fra : Ulrik Smed

Dato : 05-04-08 21:23

@ wrote:

> nej,
>
> den halve meter er med hale

Jeg har lige givet min boa en rotte, og prøvede at måle den i anledningen af
den historie. Den var 40cm fra snude til halespids, og vejede vel ca. 300g.
Jeg har haft nogle der var lidt større, de skal nok have passet i størrelse
med den fangede, og jo, så regnes de for rimelig store. Har dog set dem helt
op til 1 kg. Så proportionerne passer fint.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Fra : Poul E Hansen

Dato : 05-04-08 09:25

On 5 Apr., 12:31, "Poul Nielsen" <dub...@gh.dk> wrote:
> [...]
> halvt kilo tung rotte er blevet fanget i en minkfælde ved Ringkøbing.
>
> For fanden en rotte på en halv meter må sgu da veje mere end 500gr.

Måske var det godt den blev fanget. Det kunne have været begyndelsen
til en ny kæmperotterace som ville æde løs af fuglene i Skjern Enge ....

Fra : Martin Andersen

Dato : 05-04-08 16:55

Poul E Hansen wrote:

> Måske var det godt den blev fanget. Det kunne have været begyndelsen
> til en ny kæmperotterace som ville æde løs af fuglene i Skjern Enge ...

eller meget mætte ugler.

xpost fjernet.

Fra : Brian Lund

Dato : 08-04-08 15:33

> eller meget mætte ugler.

Eller en ny art af kæmpeugler? ;)

Brian

Fra : Martin Larsen

Dato : 08-04-08 16:58

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> skrev i meddelelsen

> Eller en ny art af kæmpeugler? ;)

Undskyld hvis jeg forstyrrer med denne oplysning, men
faktisk skulle der leve nogle af de få ynglende Asio flammeus, mosehornugler
på de kanter.
http://www.skovognatur.dk/DyrOgPlanter/Fugle/Ugler/Mosehornugle.htm

Mvh
Martin

Fra : J. Nielsen

Dato : 05-04-08 17:02

> [...]

>halvt kilo tung rotte er blevet fanget i en minkfælde ved Ringkøbing.
>
>For fanden en rotte på en halv meter må sgu da veje mere end 500gr.

Den er god nok. Som knægt skød jeg (med min trofaste Diana 27
luftbøsse) en rotte som målte 51 cm fra snude til halespids. Det foregik
en tidlig morgen på den lokale losseplads, og rotten var at dømme efter
tænder og pels, ældgammel. Jeg skød mange hundrede rotter i de år, men
aldrig mere nogen blot tilnærmelsesvis så stor.
--

-JN-

Fra : Per A. Hansen

Dato : 06-04-08 11:58

> [...]
> halvt kilo tung rotte er blevet fanget i en minkfælde ved Ringkøbing.
>
> For fanden en rotte på en halv meter må sgu da veje mere end 500gr.

Et billede med målebånd viste krabaten. Næsten 40 cm u. hale.
Det er ingen and, men en gnaner.
Føden er gætterier, maveindholder er ikke undersøgt endnu.

Per A. Hansen