Vitaminmangel ?
Fra : LejfM

Dato : 07-04-08 05:54

Hej .
Min Westi er begyndt at fælde... den er knap et år gammel.
men er det ikke noget med at westier ikke fælder.. kan det mon være pga
vitamin mangel ?
den får tørfoder Royal Kanin, beregnet til westier, plus lidt rester af
vores mad .

LejfM

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 07-04-08 06:01

"LejfM" <lejfm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vitamin mangel ?
> den får tørfoder Royal Kanin, beregnet til westier, plus lidt rester af

Er den blevet trimmet endnu?
en trimmehund der ikke bliver trimmet, vil smide de døde hår. En trimmehund
der regelmæssigt bliver trimmet vil heller ikke fælde.
Hvis den får et godt lødigt foder, tvivler jeg stærkt på, at det er
vitaminmangel.

Mvh. Marie (der har en trimmehund, Cairn terrier)

Fra : LejfM

Dato : 07-04-08 06:14

> [...]
> vitaminmangel.
>
> Mvh. Marie (der har en trimmehund, Cairn terrier)

Det er rigtig, den trænger til at blive trimmet, så jeg må helerer få
bestilt tid..
lyder da godt at det sansynligvis ikke er fordi den fejler noget

LejfM

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 07-04-08 08:53

> Det er rigtig, den trænger til at blive trimmet, så jeg må helerer få
> bestilt tid..
> lyder da godt at det sansynligvis ikke er fordi den fejler noget

Man "plejer" at trimme hvalpen første gang ved 8-10mdr. alderen,
selvfølgelig alt afhængig af pelstypen, nogle har noget mere pels end andre.
Min egen ligner en omvandrende busk, hvis ikke han regelmæssigt bliver
trimmet, og kan, som du beskriver, fælde.
Jeg trimmede ham i går aftes, udbyttet var 1,5 skraldepose affaldshår.. -det
bliver de små fugle i haven glade for (-;

Mvh. Marie