kan man selv lave en campingplads ?
Fra : klaus nielsen

Dato : 06-04-08 14:36

hejsa
jeg har en grund på 4500 m2 som en del af kunne benyttes som
campingplads.
jeg håbede lidt på en form for fastliggere som måske ville bo der hel
årligt. men jeg forventer ikke mere end ca 5 campingvogne på pladsen.
det er på landet i nordjylland i meget lækker natur. 15km til
stranden. og der kan blive adgang til et værksted på delebasis. det
skulle måske nærmere betragtes som et bofællesskab/kollektiv hvor hver
især klarer sig selv men deles om udgifterne. ideen er at bo billigt.
og for mit vedkommende skulle der gerne blive et lille overskud der
helt eller delvis kan financere en rejse om året. omkostnings neutral
så jeg nærmest kunne bo der gratis om sommeren.
jeg vil selv bo der om sommeren og jeg vil ned til varmen om vinteren.
men hvad med tilladelser og er der nogen bestemte krav som skal
overholdes?
hvad kan man forlange i leje om måneden ca ?

på forhånd tak
mvh klaus nielsen

Fra : Kim Olsen

Dato : 06-04-08 22:17

hvad kan man forlange i leje om måneden ca ?

på forhånd tak
mvh klaus nielsen

Tja hvis5 vogne f.eks. hver betaler kr. 7000 helårligt har du kr. 35.000 at
gøre godt med.
Ud af dem skal du vedligeholde pladsen finansiere og renholde toiletter.
betale´for varmt vand, el til belysning, snerydning, græsslåning. osv....
Hvis pladsen skal være en helårsplads, stiller det også nogle krav til
faciliteterne.
Jeg synes din ide virker lidt dødsdømt på forhånd, og et overskud til at
rejse for kan jeg ikke lige se, hvor det skal komme fra.
Det overskud der evt. dukker op, vil iøvrigt skulle beskattes.

Kim Olsen