MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
BOOT DISK
Fra : Ringe

Dato : 07-04-08 15:02

Hvilken bootdisk er anbefalelsesværdig til at boote en bærbar på -

Jeg skal bruge en til både CD og USB ...

Fra : Dr.Xerox

Dato : 07-04-08 15:36

"Ringe" <vogt@midtfyn.net> skrev i en meddelelse news:86258$47fa2963$55182dae$28704@news.arrownet.dk...
> Hvilken bootdisk er anbefalelsesværdig til at boote en bærbar på -
>
> Jeg skal bruge en til både CD og USB ...

Her er et godt udvalg.

http://www.bootdisk.com/

du skal nok configurere Config.sys og Autoexec.bat
inden du kan bruge den til USB

******************************
1 Ved brug af DUSE

[config.sys]
device=a:\himem.sys
devicehigh=a:\emm386.exe
device=a:\usbaspi.sys
dos=high,umb

[autoexec.bat]
@echo off
duseldr a:\duse.exe
MSCDEX /D:USBCDROM /S /M:15 /V

************************************

2 Ved brug af DUSE

[config.sys]
device=a:\himem.sys
DEVICE=a:\duse.exe

[autoexec.bat]
MSCDEX /D:USBCDROM /S /M:15 /V

*************************************

Poul

Fra : Ringe

Dato : 07-04-08 15:45

"Dr.Xerox" <xerox@dr.dk> skrev i en meddelelse

> "Ringe" <vogt@midtfyn.net> skrev i en meddelelse

> Her er et godt udvalg.
>
> http://www.bootdisk.com/
>
> du skal nok configurere Config.sys og Autoexec.bat
> [...]
Jeg er desværre ike "nørd"

Er der ikke en bootdisk som jeg kan download og brænde på en CD - enten som
ISO eller udpakning af filer inden brænding - og så genstarte med cd´en (og
så gøre hvad jeg skal af formatering partitionering osv)

Fra : Ole C

Dato : 07-04-08 15:57

Ringe skrev blandt andet:

> [...]
> enten som ISO eller udpakning af filer inden brænding - og så
> genstarte med cd´en (og så gøre hvad jeg skal af formatering

Hvis det er fordi du skal installere Windows, behøver du ikke anden CD
end Windows-CD'en, hvor du får tilbud om både formattering og
partitionering.

--
vh
Ole C

Fra : Ringe

Dato : 07-04-08 15:58

Fra : Dr.Xerox

Dato : 07-04-08 16:01

"Ringe" <vogt@midtfyn.net> skrev i en meddelelse news:5f038$47fa337f$55182dae$8662@news.arrownet.dk...

> Jeg er desværre ike "nørd"

Det behøver man ikke at være.

> Er der ikke en bootdisk som jeg kan download og brænde på en CD - enten som ISO eller udpakning af filer inden brænding - og så
> genstarte med cd´en (og så gøre hvad jeg skal af formatering partitionering osv)

Men du kan prøve denne iso.

http://www.answersthatwork.com/Download_Area/Downrights/ATW_Windows_XP_SP2_Boot_CD.zip

Poul