MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Installation af Xp på bærbar
Fra : Kurt G

Dato : 06-04-08 11:37

Jeg har en bærbar, som efterhånden giver en del fejlmeldinger ind imellem.

Jeg har derfor tænkt på at starte forfra med den, men jeg fik ikke lavet et
ghost, da den var ny.

Kan jeg installere en ganske almindelig Xp Prof. på maskinen uden problemer?

Mvh Kurt

Fra : Peter

Dato : 06-04-08 12:25

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> et ghost, da den var ny.
>
> Kan jeg installere en ganske almindelig Xp Prof. på maskinen uden

Det kommer jo nok helt an på dine evner.

I mange tilfælde ligger der en partition på harddisken med restore filer.

Kan du ikke finde dem, vil det nok være smart at hente diverse drivere hos
producenten inden du går i gang.

Win XP, kan under installationen, normalt finde de fleste drivere, men det
kniber som regel med touch-pad, lydkort drivere og til tider også med
graffikkort/skærmdrivere.

PeterB

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-08 12:30

On Sun, 6 Apr 2008 12:36:51 +0200, "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net>
wrote:

> [...]
>ghost, da den var ny.
>
>Kan jeg installere en ganske almindelig Xp Prof. på maskinen uden problemer?

Det er svært at svare på om "du" kan, men "man" kan som regel uden
problemer
Tag evt. et screendump af enhedshåndteringen, så du ved hvad du skal
gå efter når du har 7 gule udråbbstegn med ukendte enheder. Ligeledes
bør du kunne finde alle drivere hos producenten af maskinen, forudsat
det er et anerkendt mærke. Lad være med at lede efter drivere hos
producenten af grafikchip, lydchip osv. det spiller ikke altid sammen
med resten af maskinen.

Fra : Kurt G

Dato : 06-04-08 20:08

<Henning> skrev i en meddelelse

> [...]
> det er et anerkendt mærke. Lad være med at lede efter drivere hos
> producenten af grafikchip, lydchip osv. det spiller ikke altid sammen

Tak for svarene.
Jeg tror, at jeg laver en ghost på en extern HD og forsøger mig frem.

Mvh Kurt