hd på netværk
Fra : Torben J

Dato : 06-04-08 11:12

Hej

Jeg vil gerne have en harddisk på vores netværk i vores private bolig, hvor
der i forvejen er trukket kabler rundt i hele huset og alle rum er forberedt
til at have internet opkobling, via kabelmodem, hvor der er koblet en
trådløs router, som også har udgange til det antal brugere der i øjeblikket
skal bruge det. (4 stk) Skal nok have en gigabit router på et tidspunkt...en
anden historie...

Men, hvordan fungerer det lige med harddiske på netværk? Kan man bruge dem
til at streame film på, osv.

Nogen der kan anbefale en harddisk på 1 Tb eller mere.?

/Torben

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 06-04-08 11:20

Torben J skrev:
> Hej
>

> Men, hvordan fungerer det lige med harddiske på netværk? Kan man bruge dem
> til at streame film på, osv.

Ja

> Nogen der kan anbefale en harddisk på 1 Tb eller mere.?

Du kan tage et kig på top3 her:
http://www.mpcclub.com/modules.php?name=News&file=article&sid=531
Jeg har især gode erfaringer med 2-disk udgaven fra Synology
http://synology.com/enu/products/DS207+/index.php
De fåes både med 1, 2 og 4 diske (i den serie)
Bemærk at "+" udgaverne i 1 og 2 diske serien er med hurtigere cpu og
flere ram, så de er at foretrække (koster også lidt mere)
Ellers ser den kommende også spændende ud:
http://www.synology.com/enu/products/DS508/index.php
Så alt efter pris og størrelse er der flere valgæ.
Derudover har jeg også leget lidt med Qnap, og de var også ganske gode.
Selvom den nyeste firmware til Syno'erne, er utroligt lækker og
brugervenlig (hvis man må sige den slags og software :) )

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk

For mail, ret til dansk TLD

Fra : Torben J

Dato : 06-04-08 12:16

Hej Bjarke,

Den 207+ ser rigtig spændende ud, samtidig med at den er i en pris der er
til at betale. Tror valget bliver på den, med et par WD hd'er i.

Fandt dette også, som lige præcis er det jeg mangler
http://www.synology.com/enu/products/features/multimedia.php

Takker mange gange.

/Torben