Hente variabler fra MySQL
Fra : Kristensen

Dato : 07-04-08 18:24

Hej..

Er det muligt at man kan bruge variabler i MySQL, altså at man
f.eks. skrev $navn i MySQL, og så loader den navn værdien fra
siden som man sætter dataen ind på?

F.eks.:

<?
$navn = navnet;

$result=mysql_query("SELECT * FROM text WHERE id=1");

$data=mysql_fetch_assoc($result);

echo $data[text];
?>

Så hvis der i $data[text], ligger en variable med $navn, er det
så muligt at den kan loade værdien "navnet", som er angivet
tidligere?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas

Dato : 19-04-08 19:24

> [...]
>
> Så hvis der i $data[text], ligger en variable med $navn, er det
> så muligt at den kan loade værdien "navnet", som er angivet

Det vil jeg mene du kan gøre ved at benytte eval().. kommer dog lidt an på
hvad der helt præcis ligger i $data['text'].