ASP - forbindelse til server - Løsning
Fra : Stig Johansen

Dato : 07-04-08 09:15

Hej alle.

Inspireret af tråden "ASP - forbindelse til server problem" har jeg lavet et
lille write through, der viser hvordan man laver connection strenge til MS
Access.

Den foretrukne metode til connetion til M$ produkter er de tilhørende OLE DB
providere, og ikke ODBC.

Jeg er meget dårligt til at skrive længere forklaringer, så det må i bære
over med.

Foreløbigt udkast her:
<http://w-o-p-r.dk/tips/asp/access.sqlserver.html>

Det skal nok også nævnes, at ODBC provideren _kan_ have reduceret
funktionalitet[1] i forhold til OLE DB provideren.
Inclusive out of process threading etc.

Så det er ikke umulgt, at noget virker på OLE DB, mens den samme kode ikke
virker på ODBC.

Men bær over med mine manglende forkaringsevner, og kom evt. med forslag til
forbedringer.

*Men* når der skal forbindes til mySQL _skal_ der bruges ODBC.

Det er muligt jeg kan finde på at lave et tilsvarende run through med MS
SQLServer og mySQL, og de forskelle der er i SQL'erne.

Men er der noget der bruger/er interesseret i ASP -> MS SQLServer/mySQL?

[1] Har ikke brugt ODBC mod Access/MS SQLServer siden slut 90'erne så det er
ikke afprøvet.

Stig Johansen

Fra : Stig Johansen

Dato : 07-04-08 09:26

Stig Johansen wrote:

> Men er der noget der bruger/er interesseret i ASP -> MS SQLServer/mySQL?

Men er der _nogen_, der.. - it should be.

Stig Johansen