3-mobil er ufatteligt sløvt
Fra : Fister

Dato : 08-04-08 05:27

Har testet det nu på det meste af sjælland og især i kbh hvor upload er helt
nede på 40 kbps og pingtiderne på 1500ms. Det gider jeg godt nok ikke betale
299/md for. Det er sløvere end et analogt v90 dialup modem, især på grund af
de elendige pingtider som kan være 2000ms. Der går en helvedes tid inden der
sker noget. Pingtiderne til usa er endnu sløvere.

Hvor dårligt skal produktet være for at man kan påstå at man ikke får den
vare man betaler for, og skal have reduktion i prisen?
3 er fulde af løgn når de sælger produktet og supporterne ved intet om IT.

Nogen der ved om de andre ISP-eres turbo3G er bedre?
Hvad med Callme?

De eneste krav jeg stiller er mindst 300 kbps up/down og max 300ms ping.

Fra : BorreBoy

Dato : 08-04-08 05:51

"Fister" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> 3 er fulde af løgn når de sælger produktet og supporterne ved intet om IT.
>
> Nogen der ved om de andre ISP-eres turbo3G er bedre?

Mobil.nu kommer snart med en test af forskellige udbydere:
http://www.mobil.nu/ArticlePages/200804/07/20080407143841_MDK888/20080407143841_MDK888.dbp.asp

Fra : Fister

Dato : 08-04-08 16:20

> Mobil.nu kommer snart med en test af forskellige udbydere:

Men de er jo komplet inkompetente de folk som tester. De tester jo slet ikke
upload, ping og vedvarendhed samt portfiltreringer og dermed VPN brugbarhed.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 08-04-08 17:20

On 2008-04-08, Fister <nospam@nospam.invalid> wrote:

> Men de er jo komplet inkompetente de folk som tester. De tester jo slet ikke
> upload, ping og vedvarendhed samt portfiltreringer og dermed VPN brugbarhed.

Jeg tror du er bedst stillet ved ikke at skrive til andre mennesker
eller læse hvad de skriver. Du ved jo alligevel bedst selv.

--
Andreas

Fra : Fister

Dato : 08-04-08 22:53

> Jeg tror du er bedst stillet ved ikke at skrive til andre mennesker

Næ du, jeg skal bare vælge det rette forum. Det er jo velkendt at supportere
hos diverse ISP-ere kun ved hvad de har lært sig selv og kun besidder
begrænsede kompetencer. F.eks vidste samtlige supportere hos 3 intet om
andet end XP og at produktet opfører sig forskelligt på w2k, xp og vista.
wins servere havde de aldrig hørt om.
sikkerheden omkring produktet havde de nul kompetencer for.
osv.

Fra : Jens

Dato : 09-04-08 09:02

> [...]
> og vista.
> wins servere havde de aldrig hørt om.
> sikkerheden omkring produktet havde de nul kompetencer for.

Det med supporterne hos 3 kan jeg absolut >ikke< genkende. Den supporter jeg
snakkede med omkring at få 3 USB-modemmet til at spille på Windows Vista,
var yderst kompetent.
Samtidig var han ikke bedrevidende, men meget forstående og informativ
overfor vores setup. Både hvad angik sikkerhed, begrænsninger osv.

Alt yderligere du skriver har jeg ingen kommentar til....

Jens

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 09-04-08 09:24

On 2008-04-09, Jens <jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com> wrote:

> [...]
> Samtidig var han ikke bedrevidende, men meget forstående og informativ
> overfor vores setup. Både hvad angik sikkerhed, begrænsninger osv.

Mon ikke det kommer an på hvordan man spørger?

--
Andreas

Fra : Jens

Dato : 09-04-08 09:53

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i meddelelsen

> Mon ikke det kommer an på hvordan man spørger?

Jo, det vil jeg formode
Det er de færreste der bryder sig om at blive kaldt "svin".

Jens

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 09-04-08 15:57

"Jens" <jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i meddelelsen

> Jo, det vil jeg formode
> Det er de færreste der bryder sig om at blive kaldt "svin".

Men selvom man er venlig og imødekommende er det ikke altid de aner hvad de
snakker om.

Jeg har et par gange været kastebold i supporten - først da det blev sendt
via partner service kom der svar (efter et par dage....)

--
/Dennis
Server + HP Autoloader backupstation sælges

Fra : Fister

Dato : 09-04-08 21:55

> Men selvom man er venlig og imødekommende er det ikke altid de aner hvad
> de snakker om.

I samtlige tilfælde har jeg snakket pænt til dem, men når det står soleklart
at supporteren er snot dum så bliver jeg irriteret.

> Jeg har et par gange været kastebold i supporten - først da det blev sendt
> via partner service kom der svar (efter et par dage....)

Du var heldig. Jeg opgav dem fuldkommen og måtte selv bruge en masse tid på
at konfigurere forbindelsen.

Alle default konfigurationerne af dial-up modemet er tåbeligt sat op af 3.
W2K setup'et enabler Windows Client Network så hele verden kan browse folks
private PC med admin shares.
XP setup'et har dog dette disablet.
Alle setup har WINS servere enablet og dette skal man fjerne eller disable.
Linien er yderst sårbar overfor angreb fra WAN siden, f.eks er der masser af
connections til spooler.exe og masser af orme. 3 linien er yderst farlig for
ukyndige. USB modemets 8MB memory kan remoteaccesses og skal disables.
osv osv

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 09-04-08 22:02

"Fister" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> af connections til spooler.exe og masser af orme. 3 linien er yderst
> farlig for ukyndige. USB modemets 8MB memory kan remoteaccesses og skal

Det handler om at bruge det rigtige APN.
Så kan vælge enten at gå direkte på eller komme bagved NAT.

Fra : Benny Amorsen

Dato : 09-04-08 22:09

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERN*daydreamer.dk> writes:

> Det handler om at bruge det rigtige APN.
> Så kan vælge enten at gå direkte på eller komme bagved NAT.

Hvilket APN giver adgang uden NAT?

/Benny

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 09-04-08 22:16

"Benny Amorsen" <benny+usenet@amorsen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket APN giver adgang uden NAT?

http://business.3.dk/Business/Kundeservice/Mobilt-Bredband/APN-adresser/#APN%20adresser

data.tre.dk - bag en firewall
vip.tre.dk - delvis bag firewall
bredband.tre.dk - ingen firewall

Fra : Fister

Dato : 09-04-08 22:51

> data.tre.dk - bag en firewall
> vip.tre.dk - delvis bag firewall
> bredband.tre.dk - ingen firewall

Korrekt.
3 mangler dog at dokumentere hvilke tcp/udp porte som i givet fald er
blokerede.
Ved du om port 25 og 119 er åben på alle APN?

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 10-04-08 06:08

> Korrekt.
> 3 mangler dog at dokumentere hvilke tcp/udp porte som i givet fald er
> blokerede.
> Ved du om port 25 og 119 er åben på alle APN?

Aner det ikke.
Sæt din maskine op til de respektive APNer og prøv?

Fra : Fister

Dato : 09-04-08 22:46

> Det handler om at bruge det rigtige APN.
> Så kan vælge enten at gå direkte på eller komme bagved NAT.

APN-erne ændrer IKKE ved de ini filer som er konfigureret i driverfolderne
på USB-modemets mem. Det er disse ini filer som er sat tumpet op af 3.

WINS serverne ses heller ikke at blive påvirket.

Har du WINS servere på dit WAN på alle tre APN ?

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 10-04-08 06:09

> [...]
>
> WINS serverne ses heller ikke at blive påvirket.
>
> Har du WINS servere på dit WAN på alle tre APN ?

Næe, det står helt default
Jeg bruger det kun til VPN så jeg er ligeglad.

Fra : Fister

Dato : 11-04-08 00:41

> Næe, det står helt default
> Jeg bruger det kun til VPN så jeg er ligeglad.

Sikkerhedsproblemet bliver endnu værre ved VPN.
Se i dine logs over netværkstraffik og du vil se connections til et IP
segment 10.x.x.x hos 3 hvor dine hostnavne slås op på WINS.

Fra : Jens

Dato : 08-04-08 10:42

> [...]
> Hvad med Callme?
>
> De eneste krav jeg stiller er mindst 300 kbps up/down og max 300ms ping.

Min erfaring siger at 3 har noget af det bedste produkt, hvad gælder mobilt
bredbånd.
Din sløve forbindelse tror jeg kan skyldes følgende:

1) Din PC er inficeret med noget der (mis)bruger din Internetforbindelse,
hvorfor den er så sløv.
Check din PC for virus/spyware etc. og sørg for at du har aktiveret
firewall når du bruger det mobile bredbånd.

2) Masterne i Kbh og omegn, er så belastet af 3's success med produktet at
de ikke kan levere nok båndbredde til alle samtlige brugere. Ring til dem og
hør om der er problemer med din forbindelse eller om det er et generelt
problem.

Som udgangspunkt ville jeg, hvis jeg var dig, checke egen PC grundigt inden
jeg prøver løsning 2.

Hvis nu det er din egen PC der er årsagen, så hjælper det ikke at skifte
udbyder. Så tager du bare problemet med dig....

Jens

Fra : Fister

Dato : 08-04-08 16:08

PC-erne fejler intet !
Selv rå XP installationer på forskellige testmaskiner giver samme resultat.

Jeg gider ikke ringe til 3 igen. Hver eneste gang har jeg hørt på
løgnehistorier fra inkompetente supportere, sådan lidt ligesom det du selv
har remset op.

Deres success og overbelastning er i princippet mig uvedkommendet.
Har noget her erfaring med de juridiske aspekter i forbindelse med
tilbagebetalingskrav fra 3 som ikke leverer det lovede kontraktlige produkt?

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 08-04-08 16:22

Fister <nospam@nospam.invalid> wrote:

> Deres success og overbelastning er i princippet mig uvedkommendet.
> Har noget her erfaring med de juridiske aspekter i forbindelse med
> tilbagebetalingskrav fra 3 som ikke leverer det lovede kontraktlige produkt?

Mon ikke du spørger i den forkerte gruppe.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Allan Willems Joergensen

"I think that's a lot of buffalo-bagels." -- Col. Potter

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-04-08 11:39

On 8 Apr., 11:42, "Jens" <jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com> wrote:

> Som udgangspunkt ville jeg, hvis jeg var dig, checke egen PC grundigt inden
> jeg prøver løsning 2.

Der er nu også den 3.mulighed at man ikke benytter den rigtige
hardware. Kan jo være en 3G mobil der ikke er turpo 3g kompatibel. Der
er jo væselig forskel i pingtider fra alm. 3g som vist er normalt med
ca. 300ms til første hop.. hvor turpo3g er nede på omkring 40?

Fra : Fister

Dato : 08-04-08 23:02

Der er nu også den 3.mulighed at man ikke benytter den rigtige
hardware.

ja, men det gør jeg.
HSDPA og UMTS på Huawei E220.

Hastigheden var helt ok før 3 fuskede med teknikken og øgede
downloadhastigheden. Resultatet var ekstrem lav upload og sløøøøøve
pinktider.
Det eneste normale tumper kan forstå indenfor internet netværk er jo
downloadhastighed

Gig mig 1,5 mbit synkron og 150ms ping, så kører det og svarer til hvad
sådanne produkter kan.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-04-08 07:41

> Det eneste normale tumper kan forstå indenfor internet netværk er jo
> downloadhastighed
> Gig mig 1,5 mbit synkron og 150ms ping, så kører det og svarer til hvad
> sådanne produkter kan.

Kan normale tumper heller ikke kende forskel på synkron og symmetrisk?

Jeg kan ikke genkende ret meget fra din kritik, og jeg bruger det selv til
VPN.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/ - Lidt af hvert

Fra : Jens

Dato : 09-04-08 09:04

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Kan normale tumper heller ikke kende forskel på synkron og symmetrisk?
>
> Jeg kan ikke genkende ret meget fra din kritik, og jeg bruger det selv til

Jeg er enig med Martin og benytter det også selv som Martin til VPN....

Jens

Fra : Fister

Dato : 09-04-08 21:59

> Jeg kan ikke genkende ret meget fra din kritik, og jeg bruger det selv til
> VPN.

Så gætter jeg på at du har erhvervsproduktet til kr.399 md fra 3 ?
Det har nemlig statisk IP, lavere pingtider, ingen portmaskning og 1,5 mbit
upstream.

Ellers vil jeg gerne høre dine data på linien ?

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 09-04-08 22:03

On 2008-04-09, Fister <nospam@nospam.invalid> wrote:

> Så gætter jeg på at du har erhvervsproduktet til kr.399 md fra 3 ?
> Det har nemlig statisk IP

Det havde det ikke da jeg prøvede det.

--
Andreas

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-04-08 22:03

> Så gætter jeg på at du har erhvervsproduktet til kr.399 md fra 3 ?

Nej, bare et flatrate abo til min N73

> Ellers vil jeg gerne høre dine data på linien ?

Gider ikke koble op nu.. kan bare konstatere at VPN og citrix kører fint via
forbindelsen

Fra : Fister

Dato : 09-04-08 22:59

> Nej, bare et flatrate abo til min N73

Fungerer det bedre med N73?
Så har du den dedikeret til dette, eller hvad?

Jeg ville gerne væk fra det Huawei E220 USB modem som sidder og slasker i
USB porten. Fås der noget smart til PCIe slottet på nyere notebooks med
SantaRosa chipset ?
Jeg ville virkeligt gerne have en Turbo3G mini NAT router til at stoppe i
PCIe slottet - findes det ?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-04-08 23:05

> Fungerer det bedre med N73?

Det fungerer ihvertfald fint.

> Så har du den dedikeret til dette, eller hvad?

Det er min vanlige private telefon, bruger den også lejlighedsvist til
andet.

Fra : Fister

Dato : 09-04-08 23:31

> Det er min vanlige private telefon, bruger den også lejlighedsvist til
> andet.

Men man kan ikke snakke i den samtidig vel ? eller

Har du forbundet den trådløst til notebook'en f.eks via BlueTooth?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-04-08 07:57

> Men man kan ikke snakke i den samtidig vel ? eller

Sagtens

> Har du forbundet den trådløst til notebook'en f.eks via BlueTooth?

Bluetooth, ja

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 10-04-08 06:10

> [...]
>
> Jeg ville gerne væk fra det Huawei E220 USB modem som sidder og slasker i
> USB porten. Fås der noget smart til PCIe slottet på nyere notebooks med

3 sælger ihvertfald et Huawei kort til pcie. Har stadigt til gode at afprøve
det.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 09-04-08 22:04

> [...]
>
> Så gætter jeg på at du har erhvervsproduktet til kr.399 md fra 3 ?
> Det har nemlig statisk IP, lavere pingtider, ingen portmaskning og 1,5

Jeg bruger proff pakken hvor det er bundles med 2 datakort.
Men også dengang det bare var en almindelig forbindelse til 299 kørte det
over alt forventning.

Vil stadigt påstå det er defekt hardware og/eller fejlopsætning.
Der er ingen af de folk jeg har smidt et kort i nakken af der har oplevet de
problemer du omtaler. Mange af dem bruger det dagligt i forbindelse med
mobilt kontor.

Fra : Fister

Dato : 09-04-08 23:08

> Vil stadigt påstå det er defekt hardware og/eller fejlopsætning.

Ok jeg vil tjekke det på mine øvrige PC-ere igen.
Det kørte også acceptabelt engang, men jeg har intet ændret eller opdateret.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-04-08 14:57

On 9 Apr., 00:01, "Fister" <nos...@nospam.invalid> wrote:
> [...]
>
> Hastigheden var helt ok før 3 fuskede med teknikken og øgede
> downloadhastigheden. Resultatet var ekstrem lav upload og sløøøøøve

Har du updateret firmwaren til modemmet så den understøtter 7Mbit/
0,384Mbit?

Men når du nu går så meget op i det bedste... hvorfor har du så ikke
et express pc-kort som giver bedre ping og 2mbit(1,4 hos 3) upload med
HSUPA

Fra : Fister

Dato : 11-04-08 01:16

> Har du updateret firmwaren til modemmet så den understøtter 7Mbit/
> 0,384Mbit?

ja

> Men når du nu går så meget op i det bedste... hvorfor har du så ikke
> et express pc-kort som giver bedre ping og 2mbit(1,4 hos 3) upload med
> HSUPA

Fordi jeg ikke var klar over dette før du fortalte det
3 ved ikke en skid om deres egne produkter. Jeg har spurgt i mange
3-butikker.

Hvilket kort til PCIe slottet vil du anbefale og hvad bruger du selv?

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 08-04-08 17:50

> [...]
> grund af de elendige pingtider som kan være 2000ms. Der går en helvedes
> tid inden der sker noget. Pingtiderne til usa er endnu sløvere.

Har du prøvet at tvinge den over på TDCs net?
Det er jo bare udnytte den gratis roaming :)

Især hver på vestkysten er det meget brugbar.
Du kan evt. ringe op helt udenom 3connect - så er du ikke ramt af dens
manglende vilje til at roame udenfor 3's eget net.

Fra : Fister

Dato : 08-04-08 23:15

> Har du prøvet at tvinge den over på TDCs net?

ja i provinsen og det var dårligere end 3, ofte max 40k i download fra tdc
hotspot.

> Det er jo bare udnytte den gratis roaming :)
ja

> Du kan evt. ringe op helt udenom 3connect - så er du ikke ramt af dens
> manglende vilje til at roame udenfor 3's eget net.

Mobile Connect bruger jeg ikke medmindre jeg vil skifte APN on WINS. Bruger
heller ikke mem på USB modemet.
Jeg har selv oprettet en dial-up connection og bruger altid samme USB port

Du må gerne lære mig at styre hvilken ISP og APN som dial-up forbindelsen
skal anvende?
Jeg plejer at bruge Mobile Connect den første gang til dette.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 09-04-08 15:34

> ja i provinsen og det var dårligere end 3, ofte max 40k i download fra tdc
> hotspot.

Der må være noget galt med dit kort/installation.

Fordi jeg har lige prøvet en traceroute hjemtil min yousee. Der ligger den
på 9x millisekunder.
En download fra f.eks. dk.freebsd.org giver 164kilobyte/s på turbo 3g hvor
jeg sidder inde midt i en bygning med ca halvt signal

Fra : Fister

Dato : 09-04-08 22:15

> Der må være noget galt med dit kort/installation.

Næppe, for det har kørt tilfredsstillende før 3 øgede downstream og samtidig
satte upstream gevaldigt ned. Pingtiderne er også øget fra ca. 150ms til
1500ms.
Supporterne hos ved ikke hvad pingtider er og hvad det betyder for en linie

> Fordi jeg har lige prøvet en traceroute hjemtil min yousee. Der ligger den
> på 9x millisekunder.

Det er flot, gid det var mig.
Jeg sidder nu på et hotel langt fra storbyerne og den kører nu på UMTS
signalet og har downstream på 1mbit og upstream 150kbytes/s samt ping på
150ms - og dette er sådan set ok nok.

> En download fra f.eks. dk.freebsd.org giver 164kilobyte/s på turbo 3g hvor

Jeg har haft download hastigheder som er mere end dobbelt så hurtige som en
2mbit fast linie fra TDC. En fornøjelse at downloade Vista SP1

Fra : Fister

Dato : 08-04-08 23:15

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 09-04-08 09:22

On 2008-04-08, Fister <nospam@nospam.invalid> wrote:

> Du må gerne lære mig at styre hvilken ISP og APN som dial-up forbindelsen
> skal anvende?

APN for context 1 bliver sat med:
AT+CGDCONT=1,"IP","data.tre.dk"

Og man kan vælge hvilket mobilnet man vil benytte med:
AT+COPS=1,1,"3 DK"

Se i øvrigt 3GPP TS 27.007 for yderligere kommandoer.

--
Andreas

Fra : Fister

Dato : 09-04-08 22:24

> APN for context 1 bliver sat med:
> AT+CGDCONT=1,"IP","data.tre.dk"
>
> Og man kan vælge hvilket mobilnet man vil benytte med:
> AT+COPS=1,1,"3 DK"

Kanon
Kan se at jeg skal til at lave batchmenuer med AT kommandoer igen
Kan man så helt afinstallere det skrammelsoftware som de kalder Mobile
Connect?

> Se i øvrigt 3GPP TS 27.007 for yderligere kommandoer.

Tak

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 09-04-08 22:29

> Kanon
> Kan se at jeg skal til at lave batchmenuer med AT kommandoer igen
> Kan man så helt afinstallere det skrammelsoftware som de kalder Mobile
> Connect?

Ja.
Jeg bruger stort set aldrig 3connect (det er kun en sjælden gang i mellem
for at se hvad dækningen er)

Hvis du syntes mobile connect er slem, så prøv 3connect der følger med de
nye datakort. Magen til skrammel software skal man lede længe efter.

Fra : Fister

Dato : 09-04-08 23:17

> Jeg bruger stort set aldrig 3connect (det er kun en sjælden gang i mellem
> for at se hvad dækningen er)

Jeg har også kun brugt det til at se hvilken signal den kører på (UMTS eller
HSDPA). Og til at skiftet APN men det skal jeg fremover klare med AT
kommandoerne.

> Hvis du syntes mobile connect er slem, så prøv 3connect der følger med de
> nye datakort. Magen til skrammel software skal man lede længe efter.

Uha, kan det blive værre
De datakort du omtaler, er det de der Huawei E870 til PCIe slottet på 54mm ?

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 10-04-08 06:12

> [...]
>
> Uha, kan det blive værre
> De datakort du omtaler, er det de der Huawei E870 til PCIe slottet på 54mm

Nej det er de nye.
Jeg kan ikke huske Huawei model nummeret på pccardet, men deres usb hedder
E270.

Det er sandsynligvis samme skrammel software til pcie.

Fra : Fister

Dato : 11-04-08 01:23

> Det er sandsynligvis samme skrammel software til pcie.

Øv

Det burde kåres til værste softwareprodukt.
Alene det at det ikke kan lukkes ned, men skal termineres, burde have fået
klokkerne til at ringe.
Forstår ikke at 3 accepterer et så dårligt stykke software og ikke gør noget
ved det.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 09-04-08 23:34

On 2008-04-09, Fister <nospam@nospam.invalid> wrote:

> Kan man så helt afinstallere det skrammelsoftware som de kalder Mobile
> Connect?

Jeg har aldrig haft noget af deres software installeret, det fungerer
ikke på mit operativsystem.

--
Andreas

Fra : Fister

Dato : 11-04-08 01:29

> Jeg har aldrig haft noget af deres software installeret, det fungerer
> ikke på mit operativsystem.

hmm, interessant. Linux Ubuntu?
Bruger du så også en N73 via Bluetooth?

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 11-04-08 12:12

On 2008-04-11, Fister <nospam@nospam.invalid> wrote:

> hmm, interessant. Linux Ubuntu?

Debian.

> Bruger du så også en N73 via Bluetooth?

Jeg brugte deres USB-modem.

--
Andreas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-08 18:21

Fister skriver:

> [...]
> de elendige pingtider som kan være 2000ms. Der går en helvedes tid inden der
> sker noget. Pingtiderne til usa er endnu sløvere.

Jeg bruger næsten dagligt 3 i det jydske, på fyn og en gang i mellem på
sjælland (dog sjældent i Kbh).

Jeg deler ikke dine erfaringer - tvært imod - oftest føles det hurtigere
at gå på nettet med sit 3 modem frem for firmaets netværk. Den er lige 3
seknuder om at komme i gang med første side, ellers er der drøn på.

Sidst jeg brugte den var i dag, hvor 10 Mbyte blev hentet på knapt 1
minut fra en FTPserver i England. Det er vidst fint på en 1,5Mbit
linje.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Fister

Dato : 08-04-08 23:22

> Jeg deler ikke dine erfaringer - tvært imod - oftest føles det hurtigere
> at gå på nettet med sit 3 modem frem for firmaets netværk. Den er lige 3
> seknuder om at komme i gang med første side, ellers er der drøn på.

Kom med noget fakta, jeg tror ikke på at mobil netværk er hurtigere end
kablet.
Min tdc faste kablede ADSL er 16ms til San Fransisco. Hvad er din 3-mobil?

Min 3-mobil har ping på over 1500ms fra kbh og til kbh testservere.

Download?
Upload?
Pingtider?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-04-08 05:15

Fister skriver:

> Kom med noget fakta, jeg tror ikke på at mobil netværk er hurtigere end
> kablet.

Det kommer jo an på, hvor sløvt ens kabelnet er.

> Min tdc faste kablede ADSL er 16ms til San Fransisco. Hvad er din 3-mobil?

Fisk, ping prioriteres ikke, så det er svært.

> Min 3-mobil har ping på over 1500ms fra kbh og til kbh testservere.

Se ovenstående.

> Download?

1,5Mbit

Fra : Fister

Dato : 09-04-08 22:33

> 1,5Mbit

En ok download, men min er bedre. Upload og pingtider er særdeles afgørende
for denne type internetforbindelse. Jeg gætter på at du ikke har problemer
med dette, for ellers ville du få spat at at vente på svar når du browser,
chatter og uploader billeder mv.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 09-04-08 08:31

> Min tdc faste kablede ADSL er 16ms til San Fransisco. Hvad er din 3-mobil?

Er der muligvis en tastefejl her?
16 ms til SF?

--
Mvh. Jesper

Fra : Steffan S. Fallesen

Dato : 09-04-08 09:19

Jesper Nielsen wrote:

> Er der muligvis en tastefejl her?
> 16 ms til SF?

Jeg tror han mener 160 ms. 16 ms jo ikke fysisk muligt (mig bekendt).

--
Best regards,
Steffan Søndermark Fallesen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 09-04-08 09:45

> 16 ms jo ikke fysisk muligt (mig bekendt).

Det var også det jeg studsede over.
Der er jo trods alt nogle meter fiberkabel, som lyset skal nå igennem for at
nå til SF.

--
Mvh. Jesper