Hjælp jeg er blevet bestjålet af Fullrate
Fra : Henrik

Dato : 07-04-08 17:40

Fullrate har uberettiget hævet 995 fra min konto og vil ikke slippe dem
igen. Historien er den at Jeg pr. 15/2 stopper med bredbånd via fullrate og
det er opsagt efter alle regler. D 20/2 returnerer jeg deres udstyr til
deres kontor og går ud fra at alt er ok. D 21/2 får jeg en mail om at
udstyret skal returneres til et lager i glostrup . Jeg mailer dem at jeg
allerede har sendt udtyret til deres kontor og får at vide at det er ok. Og
glemmer alt om det indtil jeg får en rykker fra dem på udstyret. Efter flere
samtaler og mailen frem og tilbage med TTnr hvorved de kan se at udstyret er
leveret og modtaget får jeg at vide at sagen er ude af verden. Men så her d
26/3 opdager jeg at der er hævet ved hjælp af dankort betaling til Fullrate
995 kr til dækning af udstyr. Flere samtaler igen hvor de lover at returner
mine penge men nu 2 uger efter er der intet sket. Så det næste er en
politianmeldelse og en tur i banken og have dem til at føre den Dankort
betaling tilbage.
Er der nogen som har bedre forslag ? Andet end at holde sig langt væk fra
Fullrate.

Mvh Henrik

Fra : Ole C

Dato : 07-04-08 17:49

Henrik skrev blandt andet:

> Fullrate har uberettiget hævet 995 fra min konto og vil ikke slippe
> dem igen.

Fullrate har nok de samme 30 dage til at føre pengene tilbage, som
netbutikker har.
Ellers må du kræve at din bank tilbagefører pengene.
http://www.forbrug.dk/raad/naardukoeber/ehandel/ehandel7/tilbagefoersel/

--
vh
Ole C

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 07-04-08 18:06

"Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev:

> Fullrate har nok de samme 30 dage til at føre pengene tilbage, som
> netbutikker har.

Det gælder ved returnering af en købt vare. Det er der ikke tale om
her.

Der er tale om en uberettiget hævning. Derfor kan der gøres indsigelse
i banken.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Mikkel U.

Dato : 07-04-08 19:02

Morten Bjergstrøm wrote:

> Der er tale om en uberettiget hævning. Derfor kan der gøres indsigelse
> i banken.

Hvad begrunder du den sætning med ? Ved du hvilke breve Fullrate har
sendt kunden ?

/mikkel

--
"The only source of knowledge is experience"

Albert Einstein

Fra : Ole C

Dato : 07-04-08 19:17

Morten Bjergstrøm skrev blandt andet:

> Det gælder ved returnering af en købt vare. Det er der ikke tale om
> her.

Dokumentation?
Ifølge tidligere link til Forbrugerstyrelsen gælder de samme regler for
tjenesteydelser og "....hvis der er hævet på din konto uden din
tilladelse."

> Der er tale om en uberettiget hævning. Derfor kan der gøres indsigelse
> i banken.

Helt enig - som tidligere skrevet.

--
vh
Ole C

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 07-04-08 21:39

"Mikkel U." <mikkelu@gmail.com> skrev:

> Hvad begrunder du den sætning med ? Ved du hvilke breve Fullrate
> har sendt kunden ?

Når man svarer på et indlæg i en nyhedsgruppe svarer man ud fra de
tilgængelige oplysninger.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 07-04-08 21:54

> Dokumentation?

Der behøves ingen dokumentation. Du kan ikke lovligt råde over
andres midler mv. uden ejerens accept.

De 30 dage gælder udelukkende i forbindelse med returret, hvor der har
været tale om en berettiget hævning.

Det da ellers en vældig smart måde gratis at låne penge på i en tid,
hvor udlån ikke hænger på træerne.

> Ifølge tidligere link til Forbrugerstyrelsen gælder de samme
> regler for tjenesteydelser og "....hvis der er hævet på din konto
> uden din tilladelse."

Hvis Forbrugerstyrelsen skriver sådan er det ganske useriøst - men det
gør de nu heller ikke på det link du henviser til.

Derimod er der mange andre fejl på deres side bl.a.:

"Sælgeren bør ikke trække pengene, før varen er afsendt eller ydelsen
leveret."
Forkert. I DK må sælger ikke trække pengene før varen er afsendt. Det
følger af indløsningsaftalen med PBS.

"Du kan forvente, at banken vil afvise dit krav om tilbageførsel, hvis
der er gået mere end to måneder."
Sludder. Der gælder en almindelig 3-årig forældelse på kravet, da der
ikke er nævnt andet i lov om visse betalingsmidler.

> Helt enig - som tidligere skrevet.

Hvilket så får mig til at undre mig over dine udsagn om 30 dage.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 07-04-08 17:50

"Henrik" skrev

> Så det næste er en politianmeldelse

For?

> og en tur i banken og have dem til at føre den Dankort betaling tilbage.

Det burde være ligetil (uberettiget hævning/misbrug)
Du kan evt kontakte PBS for at genere Fullrate lidt

- Peter

Fra : Henrik

Dato : 07-04-08 17:57

De fortalte at de blev ført tilbage med det samme men at der ville gå et par
bank dage.

Mvh Henrik

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 07-04-08 18:10

> For?

Der vel dybest set tale om en form for økonomisk kriminalitet. Der er
et par §§ i Straffelovens kapitel 28 der sikkert kunne finde
anvendelse.

> Det burde være ligetil (uberettiget hævning/misbrug)
> Du kan evt kontakte PBS for at genere Fullrate lidt

Ja der skal nok ikke alt for mange af den slags sager til før de mister
muligheden for at modtage kortbetalinger.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 07-04-08 18:19

"Morten Bjergstrøm" skrev

> Der vel dybest set tale om en form for økonomisk kriminalitet.

Der er endnu ingen rodehoveder der er blevet dømt for økonomisk kriminalitet
(mig bekendt)

- Peter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-04-08 19:13

Morten Bjergstrøm skrev:

> Der vel dybest set tale om en form for økonomisk kriminalitet. Der er
> et par §§ i Straffelovens kapitel 28 der sikkert kunne finde
> anvendelse.

Siger ordet "hensigt" dig noget?

--
Bertel

Fra : N/A

Dato : 07-04-08 21:59

Fra : Nicolai

Dato : 07-04-08 21:59

"Morten Bjergstrøm " <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse

> Hensigt? Hvor ser du det i Straffelovens kapitel 28?

Hvornår skal et ord fremkomme ordret i en tekst, for at meningen skal kunne
forstås? Det er da tydeligt for enhver (næsten da), at der er tale om en
hensigt, når der primært tales om "for egen vinding".

> Men FullRate har med fuldt forsætligt(!) hævet penge for noget udstyr
> der på det pågældende tidspunkt er i deres varetægt. At de har rod i
> deres sager fritager skam ikke for ansvar.

Nej, er der ingen der påstår. Men du er godt nok fortabt, når du mener at
der kan anvendes flere paragrafer i straffelovens kap. 28.

> Og prøv nu rent faktisk at læs hvad der står i lovgivningen og overvej
> samtidig hvad der ville ske, hvis en privatperson foretog sig noget
> tilsvarende.

Så kommer der rykkergebyrer på, i de fleste tilfælde.

Nicolai

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 07-04-08 18:26

> Der er endnu ingen rodehoveder der er blevet dømt for økonomisk
> kriminalitet (mig bekendt)

Det er jeg nu ganske overbevist om at der er.

Men det er i sig selv bekymrende, at FullRate overhovedet kan foretage
en hævning uden der foreligger en accept fra kortindehaveren.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 07-04-08 18:48

"Morten Bjergstrøm" skrev

> Men det er i sig selv bekymrende, at FullRate overhovedet kan foretage
> en hævning uden der foreligger en accept fra kortindehaveren.

Fullrate har alle de nødvendige oplysninger
Hvis man gerne vil undgå den slags så bør man spærre kortet og få et nyt

- Peter

Fra : Mikkel U.

Dato : 07-04-08 19:03

Morten Bjergstrøm wrote:

> Men det er i sig selv bekymrende, at FullRate overhovedet kan foretage
> en hævning uden der foreligger en accept fra kortindehaveren.

Igen, ved du hvad du taler om her ? Jeg er ganske sikker på, at kunden
har accepteret nogle vilkår, hvor der står hvordan og hvorledes betaling
foregår.

/mikkel

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 07-04-08 21:40

> Igen, ved du hvad du taler om her ? Jeg er ganske sikker på, at
> kunden har accepteret nogle vilkår, hvor der står hvordan og
> hvorledes betaling foregår.

FullRate må absolut ikke hæve efter eget forgodtbefindende, og det er
uanset hvad der måtte stå i deres vilkår.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 08-04-08 19:18

On 07 Apr 2008 20:39:40 GMT, "Morten Bjergstrøm"
<nospam01@miljokemi.dk> wrote:

> FullRate må absolut ikke hæve efter eget forgodtbefindende, og
> det er uanset hvad der måtte stå i deres vilkår.

Er det ikke også strafbart at skrive FullRate, når firmaet hedder
Fullrate?

-A

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 07-04-08 21:54

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> skrev:

> Siger ordet "hensigt" dig noget?

Hensigt? Hvor ser du det i Straffelovens kapitel 28?

Men FullRate har fuldt forsætligt(!) hævet penge for noget udstyr

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-04-08 22:27

Morten Bjergstrøm skrev:

> Hensigt? Hvor ser du det i Straffelovens kapitel 28?

Ikke just. Det skyldes nok mest at den er ophævet.

Måske skulle du kikke på § 19 selv om den er lidt kryptisk.

> Men FullRate har fuldt forsætligt(!) hævet penge for noget udstyr
> der på det pågældende tidspunkt er i deres varetægt. At de har rod i
> deres sager fritager skam ikke for ansvar.

Men det bliver det ikke en straffelovsovertrædelse af.

> Og prøv nu rent faktisk at læs hvad der står i lovgivningen

Jeg bryder mig ikke om den slags ironiske og aldeles overflødige
henstillinger.

--
Bertel

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 07-04-08 22:13

"Nicolai" <example@example.invalid> skrev:

> [...]
> skal kunne forstås? Det er da tydeligt for enhver (næsten da), at
> der er tale om en hensigt, når der primært tales om "for egen

Og hvad tror du egen vinding betyder?

> Nej, er der ingen der påstår. Men du er godt nok fortabt, når du
> mener at der kan anvendes flere paragrafer i straffelovens kap.
> 28.

Er jeg fortabt?
Du og dine meningsfæller bør rent faktisk overveje, hvad konsekvenserne
af at hæve uberettiget på et betalinsg- eller kreditkort er.
Hvis I tror man kan henvise til rod, ukendskab til reglerne og lignende
så finder jeg det ganske foruroligende.

Man kan begå fejl ja. Men hvis man begår en fejl så udbedrer man i
sagens natur denne med det samme. Det er ikke noget der tager to uger,
30 dage eller det der er værre - det er her FullRate har et problem.

Og desværre er det ikke første gang man hører om internetudbydere der
forsøger at tage sig betalt for ikke-returneret udstyr som de har
modtaget. Det er beklageligvis går den så går den princippet der
virkelig bliver forsøgt brugt.

Og tror du det er for sjov, at Henriks bank rent faktisk også anser
hævningen som uberettiget?

> Så kommer der rykkergebyrer på, i de fleste tilfælde.

Du mener du får et rykkergebyr, hvis du misbruger et betalingskort?
Og jo jeg ved udmærket godt hvad du mener, men du kan ikke sammenligne
en misligholdelse af en betalingsaftale og det at råde uberettiget over
andres midler.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 08-04-08 16:29

?

> Måske skulle du kikke på § 19 selv om den er lidt kryptisk.

Jeg er udmærket bekendt med §19. Men prøv at overvej mit spørgsmål
nedenfor - det er rent faktisk relevant.

> Men det bliver det ikke en straffelovsovertrædelse af.

Ok nu prøver jeg igen.

Hvis du af den ene eller anden grund har tilegnet dig kendskab til
oplysningerne på et betalings- eller kreditkort og du bruger disse
oplysninger til at hæve et beløb på kortet. Hvor langt tror du så du
kommer med en undskyldning om rod på kontoret?

> Jeg bryder mig ikke om den slags ironiske og aldeles overflødige
> henstillinger.

Ja men tak og i lige måde.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 08-04-08 17:21

On 2008-04-08, Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

> [...]
> oplysninger til at hæve et beløb på kortet. Hvor langt tror du så du
> kommer med en undskyldning om rod på kontoret?

Det er bare ikke tilfældet i denne sag.
Fullrate benytter sig af en mulighed for løbende træk på dankort, det er
i fin overensstemmelse med gældende aftaler og love.

--
Andreas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-04-08 17:49

Morten Bjergstrøm skrev:

> Hvis du af den ene eller anden grund har tilegnet dig kendskab til
> oplysningerne på et betalings- eller kreditkort og du bruger disse
> oplysninger til at hæve et beløb på kortet.

Du mener sådan som Fakta gør det hver dag når jeg handler i deres
butik?

> Hvor langt tror du så du kommer med en undskyldning om rod på kontoret?

7 kilometer.

Hvis man har fået den opfattelse at en kunde skylder en nogle
penge og man hæver dem, så har man ikke begået nogen
straffelovsovertrædelse - uanset om opfattelsen er rigtig eller
forkert.

Det ville heller ikke være tyveri hvis Fakta gav mig for mange
penge tilbage og jeg rutinemæssigt stopper dem alle i min pung
uden at tælle (hvilket jeg dog aldrig gør).

EOD
--
Bertel

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 08-04-08 17:23

Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> skrev:

> Det er bare ikke tilfældet i denne sag.
> Fullrate benytter sig af en mulighed for løbende træk på dankort,
> det er i fin overensstemmelse med gældende aftaler og love.

Det er jeg ikke enig i. Ydelsen er ikke opkrævning for manglende udstyr
men for internet- og telefonforbindelsen.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 08-04-08 17:26

On 2008-04-08, Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

> Det er jeg ikke enig i. Ydelsen er ikke opkrævning for manglende udstyr
> men for internet- og telefonforbindelsen.

Har du da den indgåede aftale foran dig?

--
Andreas

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 08-04-08 17:33

Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> skrev:

> Har du da den indgåede aftale foran dig?

http://www.fullrate.dk/produkter/10122007_vilkaar_Fullrate_1.3.pdf

En aftale der altså, og i sagens natur, ikke giver mulighed for at
opkræve betaling for allerede returneret udstyr, hvilket er tilfældet
her.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 08-04-08 17:37

On 2008-04-08, Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

> [...]
>
> En aftale der altså, og i sagens natur, ikke giver mulighed for at
> opkræve betaling for allerede returneret udstyr, hvilket er tilfældet

Jeg tror ikke jeg gider hjælpe dig med at køre denne tråd yderligere i
cirkler.

--
Andreas

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-04-08 18:22

"Morten Bjergstrøm" skrev

> En aftale der altså, og i sagens natur, ikke giver mulighed for at
> opkræve betaling for allerede returneret udstyr,

Spørgsmålet er snarere om aftalen giver Fullrate ret til at hæve beløb for
_ikke_ returneret udstyr

- Peter

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 09-04-08 16:28

> Spørgsmålet er snarere om aftalen giver Fullrate ret til at hæve
> beløb for _ikke_ returneret udstyr

Udstyret er returneret - så det er ganske uinteressant.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 09-04-08 17:50

"Morten Bjergstrøm" skrev

> Udstyret er returneret - så det er ganske uinteressant.

Ok
Hvis nu det var dig der havde været ude for noget lignende (sikkert helt
utænkeligt) ville du så gribe til en politianmeldelse?

- Peter

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 09-04-08 16:31

> Du mener sådan som Fakta gør det hver dag når jeg handler i deres
> butik?

> 7 kilometer.

Jeg vil endnu en gang opfordre dig at svare seriøst på spørgsmålet.
Hvis du gjorde det er der en, sikkert ganske minimal, chance for at du
ville forstå problemstillingen.

> Hvis man har fået den opfattelse at en kunde skylder en nogle
> penge og man hæver dem, så har man ikke begået nogen
> straffelovsovertrædelse - uanset om opfattelsen er rigtig eller
> forkert.

Selvtægt er ikke lovligt.
I nogen tilfælde kan man have en tilbageholdelsesret, men det er ikke
noget man har pr. automatik.

Øh nej det bestemmer du ikke.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 09-04-08 17:55

> Ok
> Hvis nu det var dig der havde været ude for noget lignende
> (sikkert helt utænkeligt) ville du så gribe til en
> politianmeldelse?

Nej og det har jeg da heller aldrig anbefalet. En indsigelse i banken
og evt. en henvendelse til PBS som du også selv var inde på tidligere.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 09-04-08 18:23

"Morten Bjergstrøm"

> Nej og det har jeg da heller aldrig anbefalet.

Ok, du var inde på at det kunne være tale om en form for økonomisk
kriminalitet, du nævnede straffelovens kapitel 28
Læst i sammen med tidligere indlæg kunne det forlede nogen til at tro at der
er tale om en overtrædelse af straffeloven og gribe til en anmeldelse
Men jeg kan forstå at du ikke finder belæg for dette på trods at den noget
massive udmelding?

- Peter

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 09-04-08 21:16

> [...]
> en anmeldelse Men jeg kan forstå at du ikke finder belæg for dette
> på trods at den noget massive udmelding?

Jeg anser ikke min udmelding som specielt massiv. Prøv at læs hvad jeg
rent faktisk skrev.

"Der er vel..." og "der sikkert..."

Og det vil jeg sådan set holde fast ved, for det er da interessant, at
der ofte ikke er de store problemer med opkrævninger, men når der skal
betales penge tilbage opstår der alle mulige spændende systemfejl og
kommunikationsbrister. Og det er et meget generelt problem.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 09-04-08 22:35

"Morten Bjergstrøm"

> Jeg anser ikke min udmelding som specielt massiv.

Men du kunne alligevel protestere voldsomt da Bertel brokkede sig over dit
indlæg

> [...]
> der ofte ikke er de store problemer med opkrævninger, men når der skal
> betales penge tilbage opstår der alle mulige spændende systemfejl og

Men altså ikke en overtrædelse af straffeloven ...

- Peter

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-08 18:08

Henrik <hmennefjern@gmail.com> wrote:

> Er der nogen som har bedre forslag ? Andet end at holde sig langt væk fra
> Fullrate.

Kaos på kontoret ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 07-04-08 18:28

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) skrev:

> Kaos på kontoret ...

Det er en ret ringe undskyldning.

Hvis du brugte den efter at have hævet uberettiget på en andens
betalingskort ville det få konsekvenser. Derfor kan det jo undre, at
virksomheder, og det gælder ikke kun FullRate, kan slippe afsted med
den slags.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Peter Madsen

Dato : 08-04-08 05:51

Før denne gruppe går helt i selvsving, vil jeg gerne lige slå fast at
Fullrate er et reelt firma, hvor vi gør en dyd ud af at vores kunder
får en fair og ansvarlig behandling.

Selv om vi har en høj kvalitetskontrol kan der alligevel ske fejl -
eksempelvis når en router ikke returneres til den logistik partner vi
henviser til.

Vi har aldrig haft til hensigt at opkræve noget vi ikke er berettiget
til, og derfor er det meget beklageligt, at vi ikke har fået
registreret den returnerede router korrekt.

Henrik har i mail af 27/3 fået dette bekræftet at vi vedkender os og
beklager fejlen. Vi har i vores system haft en systemfejl med
tilbageførslen, men den er netop bekræftet gennemført d.d. (pengene er
således senest i morgen på Henriks konto)

Som et lille plaster på såret har vi d.d. sendt et par flasker vin til
Henrik.

Vh
Peter Mægbæk
COO, Fullrate A/S

Fra : Stig Johansen

Dato : 08-04-08 13:51

Peter Madsen wrote:

> Før denne gruppe går helt i selvsving, vil jeg gerne lige slå fast at
> Fullrate er et reelt firma, hvor vi gør en dyd ud af at vores kunder
> får en fair og ansvarlig behandling.

Og som Fullrate kunde gennem snart 2 år kan jeg bekræfte at - det hos mig -
kører pisse godt. ;)

Stig Johansen

Fra : Henning

Dato : 08-04-08 19:07

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> skrev i meddelelsen

> Og som Fullrate kunde gennem snart 2 år kan jeg bekræfte at - det hos
> [...]

er det vinen du er ude efter.........

Fra : Stig Johansen

Dato : 08-04-08 20:24

Henning wrote:
> er det vinen du er ude efter.........

Nope - jeg er bare glad for jeg har en klippestabil forbindelse.

Det havde jeg sådan set også ved TDC, men der begyndte pacemakeren at sige
tilt når jeg fik regningerne.

Stig Johansen

Fra : Henning

Dato : 08-04-08 20:39

> Nope - jeg er bare glad for jeg har en klippestabil forbindelse.
>
> Det havde jeg sådan set også ved TDC, men der begyndte pacemakeren at sige
> tilt når jeg fik regningerne.

jeg har tdc, men regningerne er ikke det værste, men deres jammerlige
elendige hotline med de alenlange køer og deres senden kunderne rundt i
telefonsluserne........

Fra : Henrik

Dato : 08-04-08 22:14

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> skrev i en meddelelse

> Nope - jeg er bare glad for jeg har en klippestabil forbindelse.
>
> Det havde jeg sådan set også ved TDC, men der begyndte pacemakeren at sige
> tilt når jeg fik regningerne.

Jeg var også fult tilfreds med den 2mbit forbindelse som Fullrate leverede.
Jeg skiftede kun fordi afstanden til central gjorde at hvis jeg ville have
hurtigere net var der kun kabeltv tilbage som leverandør.

Mvh Henrik

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 08-04-08 17:29

Peter Madsen <maegbaek@gmail.com> skrev:

> Vi har aldrig haft til hensigt at opkræve noget vi ikke er
> berettiget til, og derfor er det meget beklageligt, at vi ikke har
> fået registreret den returnerede router korrekt.

Hvilket jeg finder noget underligt i betragtning af, at Henrik rent
faktisk havde kontakt til FullRate før pengene blev hævet.

Og at der derefter går næsten to uger før fejlen er rettet er alt for
lang tid. Og er det resultat af en indsigelse i banken/henvendelse fra
PBS?

Men positivt, at FullRate trods alt erkender fejlen og giver Henrik et
plaster på såret.

Men vigtigere er det, at FullRate sørger for procedurer til, at dette
ikke sker igen.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Kasper Bergh

Dato : 08-04-08 21:49

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

> Hvilket jeg finder noget underligt i betragtning af, at Henrik rent
> faktisk havde kontakt til FullRate før pengene blev hævet.

Du tror at Fullrate består af en person? Siden du automatisk går ud fra at
så snart Henrik har snakket med nogen hos Fullrate så er det en umulighed at
der sker fejl i den interne kommunikation. Den eneste måde du kan være 100%
sikker på den slags fejl ikke sker er ved kun at være en mand (med en dælens
god hukommelse).

Må jeg derudover pointere at Henrik sendte routeren *det forkerte sted hen*
hvilket mangedobler risikoen for fejl.

Ikke at jeg helt ved hvorfor jeg skriver til dig. Dine posts her I grupperne
er altid usaglige og harmdirrende baseret på en teoretisk verdensopfattelse
uden overhovedet at overveje virkeligheden. Men nu har jeg prøvet. Hvis du
svarer skal du ikke regne med mere herfra.

mvh
/Kasper

Fra : Henrik

Dato : 08-04-08 22:09

> Må jeg derudover pointere at Henrik sendte routeren *det forkerte sted
> hen* hvilket mangedobler risikoen for fejl.

Jeg sendte Routeren til deres Hovedkontor d. 20 og jeg får først en mail
dagen d.21 efter jeg har sendt det, om at det skal sendes til en adresse i
glostrup. Mit abb stoppede d. 15 Så hvordan skulle man vide bedre ?

Mvh Henrik

Fra : Kasper Bergh

Dato : 09-04-08 02:54

"Henrik" <hmennefjern@gmail.com> wrote in message

> Jeg sendte Routeren til deres Hovedkontor d. 20 og jeg får først en mail
> dagen d.21 efter jeg har sendt det, om at det skal sendes til en adresse i
> glostrup. Mit abb stoppede d. 15 Så hvordan skulle man vide bedre ?

De fleste ville nok ikke sende den afsted uopfordret, før Fullrate skriver
til dem, så det er nok rimeligt sikkert at lade det tage nogen dage. Men det
var nu heller ikke en anklage - bare en konstatering af at omstændighederne
altså gjorde fejl væsentligt mere sandsynligt end i langt de fleste
tilfælde.

mvh
/Kasper

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 09-04-08 16:37

"Kasper Bergh" <kaz@want-no.spam-here.ok.own.web.id> skrev:

> Du tror at Fullrate består af en person?

Næh. Men et de burde nok anskaffe sig en fælles database til
oplysninger til fælles brug - noget mange virksomheder med succes
benytter sig af.

> Må jeg derudover pointere at Henrik sendte routeren *det forkerte
> sted hen* hvilket mangedobler risikoen for fejl.

Henrik lever op til Fullrates betingelser om at returnere routeren
senest indenfor 14 dage efter kundeforholdets ophør.

> [...]
> teoretisk verdensopfattelse uden overhovedet at overveje
> virkeligheden. Men nu har jeg prøvet. Hvis du svarer skal du ikke

Tja ovenstående kan jo stå for sig selv. Det siger ikke så lidt om dig
som person. Problemet er at du og andre deltagere i denne tråd ikke vil
erkende, at I har taget fejl - for interessant nok har banken jo
accepteret indsigelsen som gyldig ifølge et tidligere indlæg fra
Henrik. Dvs. Fullrate har ikke levet op til bestemmelserne i den
indløsningsaftale de har med PBS.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Mikkel U.

Dato : 09-04-08 18:48

Morten Bjergstrøm wrote:

> Næh. Men et de burde nok anskaffe sig en fælles database til
> oplysninger til fælles brug - noget mange virksomheder med succes
> benytter sig af.

Det er helt utroligt så klog du er på andres vegne. Igen, du ved ikke
hvad du taler om, så ti dog stille.

/mikkel

Fra : Nicolai

Dato : 11-04-08 16:22

> Næh. Men et de burde nok anskaffe sig en fælles database til
> oplysninger til fælles brug - noget mange virksomheder med succes
> benytter sig af.

Fejl opstår alligevel. Har du dokumentation for, at implementering af en
fælles database forhindrer fejl?

> Henrik lever op til Fullrates betingelser om at returnere routeren
> senest indenfor 14 dage efter kundeforholdets ophør.

Mon ikke Henrik har glemt, at tjekke hvilken returadresse han skulle
anvende?

> [...]
> accepteret indsigelsen som gyldig ifølge et tidligere indlæg fra
> Henrik. Dvs. Fullrate har ikke levet op til bestemmelserne i den

Jeg, og som jeg forstår det også de fleste andre, er enige i at beløbet er
hævet uretmæssigt. Vi er dybt uenige med dig i, at det er en
straffelovs-overtrædelse og at det skulle være muligt at anklage nogen for
noget.

Personligt havde jeg nok valgt straks at få bankene først tilbage og så
kontakte dem og fortælle min mening.

Jeg har en tilsvarende oplevelse. Jeg bestilte for 800,- kr. brændbare
medier på et internet-site. De kunne så ikke levere alligevel, hvorfor jeg
fik muligheden for at annullere ordren. 6 mdr. efter, trak de så pludselig
800,- kr., selvom ordren var annulleret, jeg aldrig fik en vare fra dem og i
øvrigt ikke havde handlet hos dem efterfølgende annulleringen. Jeg bad dem
om, straks at overføre pengene, men de mente det bedste de kunne gøre, var
at returnere pengene til den 1., 3 uger senere.

Forrykt, ja. Straffelovsovertrædelse, næppe.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 09-04-08 21:08

> Det er helt utroligt så klog du er på andres vegne. Igen, du ved
> ikke hvad du taler om, så ti dog stille.

Du mener det er op til dig at bestemme hvem der skal ytre sig om hvad?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jesper Lund

Dato : 08-04-08 20:47

Henning wrote:

> jeg har tdc, men regningerne er ikke det værste, men deres jammerlige
> elendige hotline med de alenlange køer og deres senden kunderne rundt i
> telefonsluserne........

Og nu skal man pludseligt forudbetale for tre måneder. Finanskrisen må
kradse siden kapitalfondene skal låne penge hos kunderne

--
Jesper Lund