Støjsvag 60mm blæser til NAS søge
Fra : Tommy Ipsen

Dato : 06-04-08 00:27

Hej alle

Jeg leder efter en støjsvag 60mm blæser til at skifte den eksisterende
ud i min Synology DS-207+ NAS. Der er ikke super-meget plads og de
"almindelige" 60mm, som har en dybde på 25mm er for høje - der er
maksimalt plads til 15-18mm!

Jeg har ikke evnet at finde noget på nettet og vil gerne høre om I kan
hjælpe - jeg ville rigtigt gerne have dæmpet støjen på min NAS, så den
bliver mere stuevenlig!

Mvh Tommy

Fra : Janus

Dato : 06-04-08 08:48

Tommy Ipsen den 06-04-2008 01:26:

Prøv eventuelt dk.edb.hardware.stoej

mvh
Janus

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 06-04-08 11:31

Janus wrote:
> Prøv eventuelt dk.edb.hardware.stoej

Tak Janus - den kendte jeg ikke!

/Tommy

Fra : ShutEye

Dato : 08-04-08 08:05

> [...]
>
> Jeg har ikke evnet at finde noget på nettet og vil gerne høre om I kan
> hjælpe - jeg ville rigtigt gerne have dæmpet støjen på min NAS, så den

http://www.shg.dk/p/2094635

60x60x10mm og under 20dB

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 08-04-08 09:44

ShutEye wrote:
> http://www.shg.dk/p/2094635
>
> 60x60x10mm og under 20dB

Det ser da slet ikke tosset ud - jeg har også fået foreslået en Papst
612FL, som kan ses her:

http://www.studiedata.dk/shop/papst-612-fl-203p.html

Kan ikke helt gennemskue, hvad der mon vil være den bedste løsning - jeg
er tilbøjelig til at tro, at Papst måske er bedst?

Se også:
http://www.endpcnoise.com/cgi-bin/e/std/sku=papst_60mm
http://www.northq.com/products/fan/nq3700.html

- så vidt jeg kan se flytter papst'en mere luft og larmer lidt mere -
men kan man også fodre den med eks. 7V som der foreslås med NorthQ'en?

/Tommy

Fra : ShutEye

Dato : 08-04-08 10:21

> [...]
>
> Kan ikke helt gennemskue, hvad der mon vil være den bedste løsning - jeg
> er tilbøjelig til at tro, at Papst måske er bedst?

Har tit købt blæsere fra Pabst og været godt tilfreds.

> [...]
>
> - så vidt jeg kan se flytter papst'en mere luft og larmer lidt mere - men
> kan man også fodre den med eks. 7V som der foreslås med NorthQ'en?

Det skulle der ikke være noget i vejen for.

Husk lige at tjekke hvilken slags strømstik du skal bruge!

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 08-04-08 10:31

ShutEye wrote:
> Husk lige at tjekke hvilken slags strømstik du skal bruge!

er det ikke relativt nemt at modificere - regner nemlig også med at jeg
skal have klippet lidt ledning væk - der er ikke meget plads at gøre
godt med!

/Tommy

Fra : ShutEye

Dato : 08-04-08 13:23

> er det ikke relativt nemt at modificere - regner nemlig også med at jeg
> skal have klippet lidt ledning væk - der er ikke meget plads at gøre godt
> med!

Jo da. Hvis man ikke er bange for loddekolben og bidetangen skulle det ikke
give problemer.

Fra : skibber

Dato : 09-04-08 10:20

On 06-04-2008 01:26:49, Tommy Ipsen wrote:
> [...]
>
> Jeg har ikke evnet at finde noget på nettet og vil gerne høre om I kan
> hjælpe - jeg ville rigtigt gerne have dæmpet støjen på min NAS, så den

Jeg har læst med på din tråd og har også
det samme problem som du har med den DS 207+
og jeg tror at jeg vil købe denne.

http://www.shg.dk/p/2094635

60x60x10mm og under 20dB

/skibber

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 09-04-08 12:39

skibber wrote:
> Jeg har læst med på din tråd og har også
> det samme problem som du har med den DS 207+
> og jeg tror at jeg vil købe denne.
>
> http://www.shg.dk/p/2094635
>
> 60x60x10mm og under 20dB

Jeg kunne forestille mig at Papst'en vil flytte mere luft med samme støj
når den nu fylder 15mm i højden - ved dog ikke om det holder i
virkeligheden.

Synes specielt det er problematisk efter jeg installeres
SSODS/Squeezecenter på boksen - siden har den ikke kunnet gå i dvale!
Men dén del arbejdes der også på og jeg har bl.a. kigget på at smide
SSODS over på en usb-stick, hvilket igen skulle tillade dvale og så
bliver blæseren ikke helt så stort problem - men hvis den generelt kan
larme mindre, så er det også værd at tage med.

/Tommy

Fra : skibber

Dato : 09-04-08 20:39

On 09-04-2008 13:38:55, Tommy Ipsen wrote:

> [...]
> bliver blæseren ikke helt så stort problem - men hvis den generelt kan
> larme mindre, så er det også værd at tage med.

SSODS har jeg ike prøvet men kender det dog (vil prøve den på USB stick
senere) min kører stadig standard firmware.

Jeg har lagt mærke til at den fra SHG har det rigtige
stik,så der skal ikke loddet noget som helst
der er så også den mulighed at bruge den medfølgende 7 volt adapter
til at sætte hastigheden ned.

/skibber

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 25-04-08 00:23

Hej igen

skibber wrote:

> Jeg har læst med på din tråd og har også
> det samme problem som du har med den DS 207+
> og jeg tror at jeg vil købe denne.
>
> http://www.shg.dk/p/2094635 - 60x60x10mm og under 20dB

Fik du nogensinde anskaffet NorthQ'en og afprøvet det? Jeg har selv
bestilt den nu her, fordi det lige passede med et sted, hvor jeg skulle
have nogle andre stumper - glæder mig til at se, hvordan det virker i
praksis!

/Tommy

Fra : skibber

Dato : 25-04-08 10:58

On 25-04-2008 01:23:13, Tommy Ipsen wrote:
> [...]
> bestilt den nu her, fordi det lige passede med et sted, hvor jeg skulle
> have nogle andre stumper - glæder mig til at se, hvordan det virker i

Næ jeg er ikke kommet så langt
men det kommer når der mere tid.

/skibber

Fra : skibber

Dato : 27-04-08 10:13

> [...]
> bestilt den nu her, fordi det lige passede med et sted, hvor jeg skulle
> have nogle andre stumper - glæder mig til at se, hvordan det virker i

Ps. Giv lige et par ord når du har
prøvet den.

/skibber

Fra : skibber

Dato : 13-05-08 22:48

> [...]

> bestilt den nu her, fordi det lige passede med et sted, hvor jeg skulle
> have nogle andre stumper - glæder mig til at se, hvordan det virker i

Hej Tommy.

Hvordan gik det med den cooler ?

/skibber