MS Windows
briani 27239
DSOUND.DLL
Fra : Per Hansen

Dato : 05-04-08 21:36

Hej derude

Jeg sidder med en ældre COMPAQ Presario Internet PC med Windows 98 2.
udgave.
Der kommer følgende fejl ved start:

"En nødvendig .DLL-fil, DSOUND.DLL, blev ikke fundet."

Jeg har hentet en på nettet, men hvor mon den skal ligge?
Et forslag modtages gerne.

Mvh.
Per Hansen

Fra : Hans

Dato : 05-04-08 22:31

Per Hansen wrote:
> [...]
>
> "En nødvendig .DLL-fil, DSOUND.DLL, blev ikke fundet."
>
> Jeg har hentet en på nettet, men hvor mon den skal ligge?

Prøv i system mappen.

Hans

Fra : Per Hansen

Dato : 05-04-08 23:02

> Prøv i system mappen.
>
> Hans

Det virker ikke, kan det være en forkert version?

Per

Fra : Walter

Dato : 05-04-08 23:05

"Per Hansen" <p.hansen@fritid.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Det virker ikke, kan det være en forkert version?
>
> Per

system32 mappen?

Fra : Per Hansen

Dato : 05-04-08 23:21

> system32 mappen?

Nej desværre.

Per

Fra : kep

Dato : 06-04-08 00:08

"Per Hansen" <p.hansen@fritid.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> "En nødvendig .DLL-fil, DSOUND.DLL, blev ikke fundet."
>
> Jeg har hentet en på nettet, men hvor mon den skal ligge?

Hej
Fandt lige dette - måske det du`r

Put it in your c:\windows\system and then register the file.
Start => Run => type "regsvr32 dsound.dll" (without the quotes) and press
enter.
Then see if the problem still occurs.

If it does, try the windows systemfile checker as this is a regular windows
file:
Start => Run => type "SFC" and press enter, keep your windows cd nearby.

Læste et andet sted, at det er en directx fil - løsningen skulle være
at geninstallere directx

--
M.V.H.
kep

Fra : Per Hansen

Dato : 06-04-08 10:12

> [...]
>
> Put it in your c:\windows\system and then register the file.
> Start => Run => type "regsvr32 dsound.dll" (without the quotes) and press

Det giver følgende fejl:

LoadLibrary("dsound.dll") failed. GetLastError returns 0x0000045a

> If it does, try the windows systemfile checker as this is a regular
> windows file:
> Start => Run => type "SFC" and press enter, keep your windows cd nearby.

Muligheden "Skan for ændrede filer" giver ikke noget.
"Udpak en fil fra installationsdisken" finder ikke filen.

> Læste et andet sted, at det er en directx fil - løsningen skulle være
> at geninstallere directx

Jeg har også prøvet at geninstallere Directx 8 uden resultat.

Mvh
Per

Fra : Ole C

Dato : 06-04-08 11:12

Per Hansen skrev blandt andet:

> Jeg har også prøvet at geninstallere Directx 8 uden resultat.

Så må du nok i gang med at lægge Windows98 ind påny "oven i" den gamle
installation.

--
vh
Ole C

Fra : Per Hansen

Dato : 06-04-08 14:46

> Så må du nok i gang med at lægge Windows98 ind påny "oven i" den gamle
> installation.

Bevarer den metode installerede programmer og dokumenter?

Per

Fra : Ole C

Dato : 06-04-08 15:39

> Bevarer den metode installerede programmer og dokumenter?

Ja.

--
vh
Ole C

Fra : Ole C

Dato : 06-04-08 15:45

Ole C skrev blandt andet:

> Ja.

- men det forudsætter at du har en "rigtig" CD med Windows 98 og ikke
bruger en Restore-CD.

--
vh
Ole C

Fra : Per Hansen

Dato : 06-04-08 18:47

> - men det forudsætter at du har en "rigtig" CD med Windows 98 og ikke
> bruger en Restore-CD.
>

> --
> vh
> Ole C
Jeg har nu lagt en Win98 oveni den gamle.
Det har løst mine problemer med fejlmeddelelser ved start, og der er kommet
lyd på computeren igen.
Programmer og dokumenter er bevaret

En tak til de venlige mennesker, der hjulpet

Mvh.
Per

Fra : Ole C

Dato : 06-04-08 19:49

> [...]

> kommet lyd på computeren igen.
> Programmer og dokumenter er bevaret
>
> En tak til de venlige mennesker, der hjulpet

Tillykke - og selv tak!

--
vh
Ole C