Hvor skal procedure og functioner lægges i~
Fra : Kim V

Dato : 17-07-01 13:59

Hej derude.

Er der en gylden regel for hvor man lægger sine procedure og functioner.
fx, lige efter <body> eller i bunden eller ?

Jeg spørger lidt fordi min frontpage, brokker sig og tidligere har ødelægger
mine asp script, når jeg åbner filer i fp.

Jeg ved ikke hvad der sker, men jeg tror den ikke kan lide at procedure og
functioner (med html) der ikke er mellem <body> og </body>

Man kunne måske bruge response.write, i stedet for "%> bla bla <%" i
procedurene og functionerne.

Jeg koder normalt i MSE eller Interdev, men åbner af og til i Frontpage.

Frontpage advare ganske vist når filen åbnes, jeg ved bare ikke hvorfor.

Hvad er god latin

en newbie

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 17-07-01 14:30

> Er der en gylden regel for hvor man lægger sine procedure og functioner.
> fx, lige efter <body> eller i bunden eller ?

Det første jeg gør, når jeg i InterDev opretter en ny ASP side, er alt
slette alt pånær <%@Language=VBScript EnableSessionState=False%> og så
response.write header osv. når det bliver nødvendigt.

> Jeg koder normalt i MSE eller Interdev, men åbner af og til i Frontpage.
>
> Frontpage advare ganske vist når filen åbnes, jeg ved bare ikke hvorfor.
>
> Hvad er god latin

Det er altid en god idé at holde FrontPage LAAAAANG væk fra dine ASP
filer... Den har det med at lave underlige ting ved ens kode...

/jesper/

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-07-01 19:00

Kim V wrote:

> [...]
>
> Jeg spørger lidt fordi min frontpage, brokker sig og tidligere har ødelægger
> mine asp script, når jeg åbner filer i fp.

Det er Frontpages skyld. Procedures og functions må ligge hvor du har
lyst til at ligge dem. Jeg foretrækker at lægge dem i eksterne filer og
inklude filerne i mine sider, men det er en smagssag.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-07-01 19:14

Fra : Allan Ebdrup

Dato : 21-07-01 22:26

"Lars Hoffmann" <larshoffmann@teleline.es> skrev i en meddelelse

> Det er Frontpages skyld. Procedures og functions må ligge hvor du har
> lyst til at ligge dem. Jeg foretrækker at lægge dem i eksterne filer og
> inklude filerne i mine sider, men det er en smagssag.

Yep Frontpage er ikke verdens bedste værktøj.
Generelt kan det betale sig at bruge tid på at generalisere sine funktioner,
ligge dem i seperate filer og inkluderer dem når der er brug for dem. Det er
noget du bør bruge lidt tid på - struktur. Det er også noget der mangler god
information om på nettet og noget udviklere generelt er meget dårlige til -
jeg personligt fatter ikke hvorfor der ikke skrives mere om fornuftig kode
struktur.
Jeg havde chancen for at snakke med Alex Homer (forfatter til "Beginning
Active Server Pages fre forlaget wrox) og spurgete ham om det samme - da
deres eksempler også mangelr struktur - og han henviste til at det kommer
med ASP.Net. Det hjælper bare ikke folk der arbejder med ASP til hverdag,
ASP.Net kommer først om er par måneder og der er det helt ny teknologi så
der går først et år før det er rigtigt fremme på banen og er alm. at bruge.
Hvis du virkeligt gerne vil vide noget om struktur i ASP applikationer har
jeg skrevet et 15 siders dokument om emnet (for et år siden) - send mig en
mail på ebdrup@ti-fire.dk og jeg skal se om jeg kan grave det frem. Der er
do copyright på det så ikke noget med at smide det offentligt på nettet.
Nå men summa summarum - det er et fantastisk godt spørgsmål du stiller og et
svar kræver meget plads - erfaring er nok det vigtigste. Mit bedste råd er:
find din egen stil - selvom det koster tid, blod, sved og tårer...

MVH
Allan Ebdrup
www.ti-fire.dk