SQL: tidsstempel
Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 06-04-08 00:50

Jeg har allerede en del rækker i min DB og har nu brug for tidspunkt alle er
oprettet...
Har MySQL selv et tidsstempel for hver række (oprettet eller opdateret er
ligemeget) eller er det bare ærgeligt?

Er der desuden en gruppe til SQL?

Mvh Brian Tingholm
"fornavn" @menuen.dk

Fra : Martin

Dato : 06-04-08 05:57

Brian Tingholm [7900] wrote:
> [...]
> oprettet...
> Har MySQL selv et tidsstempel for hver række (oprettet eller opdateret er

Er det en MyISAM eller en InnoDB tabel type? - Ved du ikke det, så går
jeg ud fra det er MyISAM (mest brugt) - og så er det bare ærgeligt :)
Man laver selv en kolonne i tabellen, man så kan kalder created_date
eller hvad man nu vil :)

> Er der desuden en gruppe til SQL?

Ja, dk.edb.database

Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 06-04-08 14:00

Martin skrev:
> Er det en MyISAM eller en InnoDB tabel type? - Ved du ikke det, så går jeg
> ud fra det er MyISAM (mest brugt) - og så er det bare ærgeligt :)

Det er MyISAM. Kan slet ikke oprette InnoDB på cliche's server...
Kan vælge mellem:
MyISAM (default)
MERGE
HEAP
MEMMORY
ISAM

Men det er jo for sent uanset hvad... kender du et sted jeg kan finde en
kortfattet og letforståelig forklarring på disse typer?

> Man laver selv en kolonne i tabellen, man så kan kalder created_date eller
> hvad man nu vil :)

Jep, men jeg ville gerne have dem med der allerede _er_ oprettet... :(

Brian Tingholm
mail: "fornavn" @menuen.dk