Selectbob og ActiveX ??
Fra : Martin Ploug

Dato : 05-04-08 01:03

Hej

Prøv først at kigge på følgende side:
http://www.html.dk/scripts/javascript/00014/

Når jeg prøver eksemplet på
http://www.html.dk/scripts/javascript/00014/eksempel.asp
direkte fra ovenstående link kører det hele som det skal,
men når jeg så gemmer koden i en .htm fil på min PC
og åbner det via browseren - Internet Explorer 7, kommer
der to meddelelsesbokse - se skærmbilleder på nedenstående
links.

http://www.detour.dk/javascript/alert_nyt_vindue.jpg

http://www.detour.dk/javascript/ActiveX.jpg

Jeg er godt klar over, at det har at gøre med den
ekstra sikkerhed, der er indbygget i IE 7 og noget
med indstillingerne i browseren, men det undrer mig,
at det samme script bliver afviklet på to forskellige
måder på samme PC??

Og jo, jeg har også prøvet at uploade scriptet til
mit webhotel - det er det samme der sker. Men javascriptet
afvikles jo også lokalt på PC'en.

Er der noget i javascriptet der kan / skal laves om,
så jeg undgår disse "fejl" og meddelelser?
Hvad er det konkret i scriptet (hvis det er der) at
browseren reagerer på, og hvad er det jeg skal lave om
i scriptet?

Valideringen virker jo slet ikke, hvis brugeren ikke
kører activeX objektet. Og det er jo ikke så smart.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 05-04-08 12:32

Nummer 2 er fordi du kører det lokalt og ikke fra en Server.
Der er intet specielt i scriptet der gør dette, det gælder alle
scripts der køres lokalt. Du kan slå dette fra i avancerede
indstillinger (ikke anbefalet) eller simpelthen tillade det for den
enkelte side ved at højreklikke på den gule advarsel.
Nummer 1 kan jeg ikke hjælpe med uden at se siden du har lavet.

Der er intet ActiveX på siden bemærk at fejlmeddelelsen siger
JavaScript ELLER ActiveX.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Martin Ploug

Dato : 05-04-08 12:55

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i meddelelsen
> [...]
> Nummer 1 kan jeg ikke hjælpe med uden at se siden du har lavet.
>
> Der er intet ActiveX på siden bemærk at fejlmeddelelsen siger

Hej Jens Peter

Tak for dit indlæg.

Ok, så der burde ikke være problemer med det, når
jeg kører det via en server?

Jeg har også oprettet spørgsmålet her:
http://www.eksperten.dk/spm/826610

og jeg tror jeg er ved at have fået de svar
jeg efterlyste.

Mvh. Martin