Antabus
Fra : Stone

Dato : 03-04-08 21:58

Jeg er på antabus må jeg drikke den alkoholfri rødvin den er på 0,5
procent det er lidt kedeligt sammen med konen til den røde bøf
Mvh Steen

Fra : lh

Dato : 04-04-08 06:07

"Stone" <brol@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er på antabus må jeg drikke den alkoholfri rødvin den er på 0,5
> procent det er lidt kedeligt sammen med konen til den røde bøf
> Mvh Steen

Så vidt jeg ved, fra et familiemedlem, så må du overhovedet ikke røre
alkohol når du får antabus. Om den smule der er i den alkoholfri rødvin er
nok til du bliver syg, ved jeg så ikke, men der er vel en grund til du er på
antabus! Og så kan det godt være det er kedeligt, men har du et problem med
alkohol, så er det vel bedst at erkende det fuldt og helt og så drikke noget
helt andet. Livet kan godt være godt alligevel - omend ikke bedre!
Syntes også at man som pårørende til en alkoholiker ikke bør drikke - altså
forstår jeg det sådan at din kone gerne vil drikke et glas rødvin til bøffen
og du så vil hygge dig med med den alkoholfri. I bør begge drikke noget helt
andet - det er så min mening.

lh

Fra : Ulvir

Dato : 04-04-08 09:14

"lh" <com@comhere.dk> skrev i meddelelsen

> Livet kan godt være godt alligevel - omend ikke bedre!

Uenig- det bliver meget bedre..

Fra : Arne Jørgensen

Dato : 04-04-08 19:02

"Ulvir" <augustus@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "lh" <com@comhere.dk> skrev i meddelelsen

> Uenig- det bliver meget bedre..

ja for fan det tåler ikke samenligning

Fra : MetteM

Dato : 04-04-08 20:13

"Stone" <brol@ofir.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg er på antabus må jeg drikke den alkoholfri rødvin den er på 0,5
> procent det er lidt kedeligt sammen med konen til den røde bøf
> Mvh Steen

Hej Steen.
Nogle mennesker tåler slet intet alkohol når de får antabus og andre
mennesker tåler lidt, og andre igen kan tåle meget - men sidst nævnte findes
der ikke så mange af.
Jeg vil kalde det lidt et sats at drikke vinen, selvom den kun er på 0,5%,
det kan være langt rigeligt til at du bliver rigtig utilpas, får udslæt,
blusser op osv.
Det djævelske ved at stoppe med at drikke, er jo ikke at lade alkoholen stå
i en kort periode mens man er i behandling, det er jo netop at lære at
håndtere det efterfølgende, altså finde alternativer til tidl. forbrug, så
hvorfor ikke tage tyren ved hornene og starte nu??
På sigt vil det nok hjælpe dig at lade vinen stå og finde på noget andet, og
opdag hvilken nydelse/fordele det også kan have...

Held og lykke med det,
Mette

Fra : Stone

Dato : 05-04-08 13:11

"MetteM" <mettefjern@fjernmarmet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> På sigt vil det nok hjælpe dig at lade vinen stå og finde på noget andet,
> og opdag hvilken nydelse/fordele det også kan have...

Hej Mette tror du har givet meget et godt svar og takker mange gange Ja
forfor drak Jeppe der en der vil styre os men tror jeg har så meget styr
på det selv nu "Håber jeg"

Hilsen Steen