Grab bestemt tag i XMLdokument
Fra : Ace

Dato : 04-04-08 10:17

Hejsa.

Er det muligt at "grabbe" indholdet af et bestemt tag i et
XML-dokument, ligesom man kan det med et HTML-dokument?
I øjeblikket gør jeg brug af dette script til at hente indhold
fra andre sider (i dette tilfælde MMradio):

<?php
$dom = new DomDocument();
$dom->loadHTMLFile("http://www.mmradio.org/");
$song = $dom->getElementsByTagName("marquee");
print $song->item(0)->textContent;
?>

Som det kan ses, er man i stand til at vælge et bestemt tag-navn
og hvilket nummer tag'et (fra top til bund) har i dokumentet.
Men det lader åbenbart til at dette script ikke kan bruges hvis
man ønsker at gøre det samme fra et XML-dokument.

Er der nogen der ved hvordan man kan grabbe indholdet fra
http://www.mmradio.org/tracks.xml på præcis samme måde som i
ovenstående script?

Mvh
Ace

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin

Dato : 04-04-08 22:25

Ace wrote:
> [...]
> I øjeblikket gør jeg brug af dette script til at hente indhold
> fra andre sider (i dette tilfælde MMradio):

Nu står der jo ret tydeligt du vil prøve at loade en HTML fil, hvis du
istedet skifter linjen ud med
$dom->load("http://www.mmradio.org/");
så virker det
<http://se2.php.net/manual/en/function.dom-domdocument-load.php>