Screenprint ?
Fra : EnjoyNews

Dato : 04-04-08 08:43

Hej

Er der nogle der ved om man med PHP kan få serveren til at tage et
screenprint af en hjemmeside og gemme billedet ?

Altså man har skrevet en url i et felt og klikker på en knap og så tages der
et billede af siden som gemmes under et givet navn.

Eller hvis det ikke er muligt, om nogle ved hvad man så skal have fat i,
Javascript eller lign ?

Fra : Birger

Dato : 04-04-08 12:13

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der et billede af siden som gemmes under et givet navn.
>
> Eller hvis det ikke er muligt, om nogle ved hvad man så skal have fat i,

PHP er serverside scripting. Hvis der overhovedet er noget på en skærm
tilsluttet serveren, er det næppe din side der vises...

Det du spørger efter, kan vist ikke lade sig gøre.
Du har ikke så meget fornøjelse af at gemme billeder på dine besøgendes
maskiner. I hvert fald skal du ikke begynde at gemme noget på min
harddisk...

Funktionen findes i Windows med tasten PrtScn (eller noget der ligner). Den
gemmer i clipboard, hvorfra brugeren så kan hente billedet. Alternativt skal
du køre rigtige applikationer på maskinen - og så er det ikke web mere.
Det er da heldigvis (når undtages en stor del af Windows, Norton, McAfee, og
en bunke andre applikationer) stadigvæk brugerens maskine - og hyn der
bestemmer hvad der skal gemmes, hvorfor og hvor.

Birger
-----
http://bbsorensen.dk
http://varmeretter.dk - hverdagsmad. Sundt, nemt, hurtigt og billigt. Daglig
opdatering.

Fra : EnjoyNews

Dato : 04-04-08 16:01

"Birger" <sdc@bbsorensen.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> og en bunke andre applikationer) stadigvæk brugerens maskine - og hyn der
> bestemmer hvad der skal gemmes, hvorfor og hvor.

Hej igen

Den tror jeg vist lige du misforstod

Brugeren skriver url'en til brugerens egen hjemmeside, hvorefter et billede
af brugerens hjemmeside sættes ind på brugerens profil.
Altså ikke noget med at gemme billeder rundt omkring, men simpelthen bare et
billede af brugerens egen hjemmeside der bliver gemt på min server og vist
på brugerens profil bagefter.

Fra : Birger

Dato : 04-04-08 16:26

> "Birger" <sdc@bbsorensen.com> skrev i en meddelelse
8X
> [...]
> et billede af brugerens egen hjemmeside der bliver gemt på min server og

Ja, det gjorde jeg så ;>)

Jeg tror ikke det kan lade sig gøre.
Det eneste sted en hjemmeside er som et billede, er på brugerens skærm, i
brugerens browser. Ellers er den på HTML form.
Man kan forestille sig, at du kan hente siden til serveren, og der analysere
den. For at få billedet skal du altså bruge en browser på serveren..
Jeg tror ikke umiddelbart der findes en parser, der kan omsætte HTML til
billedet i PHP.

Den eneste mulighed jeg kan få øje på du har, er manuelt at hente siden,
generere billedet på din egen PC og selv uploade det.
Jeg tror jeg ville overveje, at fortælle brugerne hvordan man gør, og lade
dem selv uploade billedet sammen med URL'en, hvis de vil have billede på
deres profil.

Birger
-----

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-04-08 13:38

Birger wrote:

> Jeg tror ikke det kan lade sig gøre.
> Det eneste sted en hjemmeside er som et billede, er på brugerens
> skærm, i brugerens browser. Ellers er den på HTML form.

Det er nu ikke helt rigtigt. Man kan faktisk på browsercam.com (+ et andet
sted jeg ikke husker), få genereret et billede af sin hjemmeside - som den
ser ud i en specifik browser. Det billede kan man så gemme lokalt og så
måske uploade til den profil, EnjoyNews vil lave.

Men man kan da også bare indlæse sin hjemmeside i en browser, trykke
[Alt]+[PrintScreen], åbne et grafikprogram og der indlæse det i hukommelsen
lagrede billede af hjemmesiden (godt nok inklusive browser, men den kan da
klippes fra).

Erik Ginnerskov

Fra : Birger

Dato : 06-04-08 14:58

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> [Alt]+[PrintScreen], åbne et grafikprogram og der indlæse det i
> hukommelsen lagrede billede af hjemmesiden (godt nok inklusive browser,

Ordkløveri.
Hvordan får browsercam.com mon fat i "billedet"?
Personligt tror jeg, det er noget med at få siden vist i den relevante
browser, og så tage et screenshot.
browsercam.com's server er i det tilfælde brugeren - altså er det eneste
sted en hjemmeside vises "som billede" i brugerens browser...

Print-screen funktionen var den jeg foreslog at bruge.
Enten Admin selv, eller at lade brugerne selv tage billedet og uploade det
til deres profil.

Birger
-----

Fra : Peter Brodersen

Dato : 04-04-08 17:11

On Fri, 4 Apr 2008 09:42:57 +0200, "EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> wrote:

>Er der nogle der ved om man med PHP kan få serveren til at tage et
>screenprint af en hjemmeside og gemme billedet ?

Det vil kræve, at der kører en form for browser, som kan hente siden og
tage et passende screendump. Det kræver at du har adgang til at afvikle
programmer, og kan godt være noget fnidder, hvis man ikke er hjemmevant i
det miljø.

Jeg vil tro, det er lettere at benytte en tjeneste derude, som i forvejen
tager screenshots, fx:
http://www.thumbshots.org/

Du kan også finde et program som fx webshot, hvis du selv vil have noget
liggende:
http://www.websitescreenshots.com/

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 04-04-08 19:31

wrote:

> [...]
>
>Altså man har skrevet en url i et felt og klikker på en knap og så tages der
>et billede af siden som gemmes under et givet navn.

Der findes diverse hjemmesider og/eller programmer som kan lave en
pdf-fil ud af en hjemmeside. Nogle af dem er ret gode. Søg på google
efter html2pdf eller lign.

Når først man har en pdf så kan den relativt let laves om til et rigtigt
billede, f.eks. ved at bruge Imagick-extension til php:
http://dk.php.net/manual/en/ref.imagick.php
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/