Forsikringsproblemer.. :-(
Fra : Dak

Dato : 03-04-08 20:46

Så eller lyst ud da jeg skulle slippe med 6500kr med kasko til min cykel.
Men fra den ene dag til anden så er den steget til 39.496,-. (((

Grunden? ja det ser ud til at tjm-forsikring ikke har overført mine mc år
fra topdanmark og så står jeg kun med ca. 9 måneder fra bilforsikring hos
istedet for ca. 4 år ialt, troede dog selv jeg havde 5 men det må være en
hukommelsesting.

Så nu skal jeg ud og finde et andet og mine hænder er bundet hvis der ikke
er nogen andre en tjm eller topdk.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Henrik K

Dato : 03-04-08 14:10

Der er da vist et eller andet du glemmer at fortælle her?

Din anciennitet "forsvinder" ikke lige pludselig - det er jo ikke
noget de har skrevet ned på en gul "post-it" lap, som så er faldet ned
bag skrivebordet.....

Så fat tasterne igen, og kom med hele historien - eller endnu bedre -
ring til TopDK og få et print af din forsikringsforhold der, som du så
kan præsentere for dit nye forsikringsselskab. Mon de så ikke
godkender din anciennitet? Hvis ikke, så er det ikke det rigtige sted
du henvender dig (læs: find et andet forsikringsselskab)

Mvh
Henrik

Fra : Dak

Dato : 03-04-08 21:20

>Der er da vist et eller andet du glemmer at fortælle her?

nææ... ikke specielt.

>Din anciennitet "forsvinder" ikke lige pludselig - det er jo ikke
>noget de har skrevet ned på en gul "post-it" lap, som så er faldet ned
>bag skrivebordet.....

Åbenbart hvis du tegner hos tjm.forsikring.

> [...]
>godkender din anciennitet? Hvis ikke, så er det ikke det rigtige sted
>du henvender dig (læs: find et andet forsikringsselskab)

Jamen hun/alka ved godt at jeg har ancinitet hos topDK, hun har selv givet
mig de præcise datoer , men pga. at de er over 1 år gamle så kan hun ikke
give mig dem oveni min seneste bil forsikring. Det var i 05 jeg sidst
have mc og havde bil her til midt 07. Og hun vil/kan ikke godkende min
ancinitet. :,-(

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Jan A Jensen

Dato : 05-04-08 08:52

> [...]
> ikke give mig dem oveni min seneste bil forsikring. Det var i 05 jeg
> sidst have mc og havde bil her til midt 07. Og hun vil/kan ikke godkende

Ved topDK siger de at anciniteten først forsvinder efter 5 år. Sagt på anden
måde: de går 5 år tilbage.
Men. hvis du ikke har optjent ancinitet 2 forskellige steder (en på mc og en
på bil)... Så kan du godt risikere at forsikringselskabet vil starte dig op
fra ny med mindre at din bil følger med...

Da jeg i sin tid flyttede min mc til topdk, skulle jeg starte fra ny
medmindre at de også fik min bil... Det kunne så ikke svare sig for mig. Så
min bil blev i Alka og mc'en startede jeg fra ny i topdk.

--
Jan A Jensen.
http://www.mccustomclubaalborg.dk

Fra : Henrik K

Dato : 03-04-08 14:29

Det er det jeg siger - find et andet selskab!

Hvorfor bliver du ikke hos Top - såvidt jeg husker var de et af de
billigste selskaber i den undersøgelse der var fornylig? Jeg har selv
min cykel der, og jeg har ingen anciennitet på MC og alligevel fik jeg
ansvar/kasko for kr. 3.400,- årligt - til den pris gad jeg ikke engang
undersøge alternativer.

Mvh
Henrik

Fra : HC

Dato : 03-04-08 22:04

Henrik K wrote:

> Hvorfor bliver du ikke hos Top - såvidt jeg husker var de et af de
> billigste selskaber i den undersøgelse der var fornylig?

Jeg husker ikke præcist hva' TopDKs tilbud var til mig, men i mit
tilfælde var der *voldsomt* meget at spare hvis jeg tog Alm.Brand. Intet
er fast, specielt hvis du har en maskine der ikke lige falder i deres
prædefinerede kategorier.

Dak, shop rundt indtil du finder nogen der behandler dig ordenligt. Jeg
skal ikke sige om anciennitet kan blive forældet, men det lyder sygt at
det er tilfældet bare efter et år. Op på hesten og igang med listen -
find nogle der æder din anciennitet og iøvrigt kan give dig en fair
pris. På min GPZ500 var det GF Forsikring der kom med det bedste tilbud
- måske var det noget?

Hygge,
HC

--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2005

Fra : Ralph Køster

Dato : 03-04-08 23:21

Ellers prøv Alm. Brand.

De sænkede deres priser betragteligt sidste år.

Jeg røg fra 21000,- til 7400,- for en fuld kasko uden præmiestigning ved
skade.

Og det er for en Blackbird med 164 hk og jeg kavde ikke noget ancinitet
sparet op.

Det var 15 år siden jeg sidst havde ejet eget køretøj, da jeg fik den
forsikring.

Jeg er 41 år men det havde ikke betydning sagde de.

Ralph.

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-04-08 07:31

Ralph Køster wrote:

> Jeg er 41 år men det havde ikke betydning sagde de.

Hvis du havde været 19 havde dét sikkert haft betydning

--
vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 04-04-08 10:20

> Dak, shop rundt indtil du finder nogen der behandler dig ordenligt. Jeg
> skal ikke sige om anciennitet kan blive forældet, men det lyder sygt at
> det er tilfældet bare efter et år.

Det er vist meget almindeligt

Men husk - alt vedr forsikring er til forhandling. Ikke mindst ancienitetog
pris ... Så som ander har sagt det er bare at starte fra en ende af i
telefonbogen... Og tag og start med de selskaber som du måske gennem
fagforening, arbejdsplads eller lign kan have en fordel hos ...

Jeg har selv mine forsikret hos GF - de er et af de få selskaber der ikke
operere med 20% selvrisiko ved tyveri (og så er de temmeligt billige for
maks 175ccm, hvilket jeg godt ved ikke er relevant for dig)

tjm ønsker dig jo tydeligvis ikke som kunde når de præsenterer dig for en
prøve på 40kkr

/A

Fra : HC

Dato : 04-04-08 11:15

Anders Majland wrote:

> Jeg har selv mine forsikret hos GF - de er et af de få selskaber der
> ikke operere med 20% selvrisiko ved tyveri (og så er de temmeligt
> billige for maks 175ccm, hvilket jeg godt ved ikke er relevant for dig)

GF er lidt picky med hvem de vil ha' som kunder - såvidt jeg ved er de
gladest for at folk er over 30, og de gider ikke røre ved folk med HD
cykler eller alt over 1000cc. Min erfaring er at GF er rigtig fine til
folk der lige er startet med en 5-600cc cykel.

Hygge,
HC

Fra : N/A

Dato : 03-04-08 22:04

Fra : Kenneth

Dato : 04-04-08 11:59

Hejsa!

Hvad med Trekroner?

Da jeg forsikrede min første bil, gjorde de mig til elitebilist i en
alder af 25, og der før har jeg kun haft en Aprilia RS 125 forsikret
hos TopDK. Aprilia'en havde jeg kun et år og derefter gik der 3 år før
jeg købte bil. Hvordan de gjorde har jeg absolut ingen anelse om.

Jeg fik forsikringen undersøgt hos en tidligere ansat hos Codan
(moderselskab til Trekroner), og han synes det så godt ud og ingen
fusk der.

Jeg undersøgte de forskellige selskaber og det billigste udover
Trekroner, ville have 18000 kr om året for en Golf 3 fra '94.
Trekroner gav mig en kasko for 5500 kr.

Siden er jeg skiftet til TopDK igen da det kunne svare sig efter at
jeg blev elitebilist

Mvh.

Kenneth

Kawasaki Z1000 1977

Fra : Niels Pein

Dato : 03-04-08 23:18

Prøv IF.
Ikke fordi jeg vil reklamere for nogen bestemt, men bare fordi jeg nu tre
gange i træk har fundet dem billigst - med tre vidt forskellige motorcykler
og to forskellige personer.
--
Hilsen Niels
Suzuki Bandit 1250 SA til mig.

Fra : Pwh

Dato : 04-04-08 07:36

Niels Pein, skrev:
> Prøv IF.
> Ikke fordi jeg vil reklamere for nogen bestemt, men bare fordi jeg nu
> tre gange i træk har fundet dem billigst - med tre vidt forskellige
> motorcykler og to forskellige personer.

Jeg har fået gode priser på bil/mc hos Fair,
mener det er 5 år de kører med som forældelse på ancinnitet.
Kom da ind i eliteklasse sidst selv om jeg ikke havde kørt i 2-3 år.

Sørg næste gang for at få tilbuddet på skrift, jeg har også prøvet
at blive ført bag lyset på samme måde som dig når det bare
har været en telefonisk aftale.
Der kan også værer muligheden for at handle lidt hvis du får et
personligt møde med et givent selvskab.
Jeg fik i sin tid foræret 3 års skadefri kørsel så jeg kom i eliteklasse
hos Tryg da jeg tog ned og fik en snak med sælgeren personligt.

/Jens

Fra : SB

Dato : 04-04-08 20:20

"Pwh" <pwh@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg fik i sin tid foræret 3 års skadefri kørsel så jeg kom i eliteklasse
> hos Tryg da jeg tog ned og fik en snak med sælgeren personligt.

If og Fair kan hurtigt blive de dyreste, især hvis man har sine forsikringer
samlet hos dem
Indbrud i huset hvor de ødelægger en rude, stjæler dit TV og nupper nøglen
til bilen og tager den også

Så er det 3 forskellige forsikringer der skal dække og dermed 3 x
selvrisiko, hvor andre forsikringer kun tager en gang selvrisiko, godtnok
den dyreste af dem, men alligevel er det væsetlig billigere at komme uheldig
afsted.

der ud over har IF og Fair ikke deres egen kunde/skade behandlere, men man
får en snak med et callcenter, hvorefter du vil blive ringet op af dem,
tager du så ikke telefonen når de ringer, ja så er det op til dig selv at
ringe tilbage til samme callcenter og så håbe du er ved din tlf. næste gang

undre mig tit, folk køber en bil til 500K og vil slække utrolig meget på
service og dækning ved at vælge et forsikringsselskab hvor de sparer 1500
kr. om året

men selvf. skal man ikke tage en forsikring til 48.000 hvis man andet sted
kan få den til 10

Søren

Fra : Pwh

Dato : 04-04-08 22:55

SB, skrev:
> [...]
> forsikringer samlet hos dem
> Indbrud i huset hvor de ødelægger en rude, stjæler dit TV og nupper

Sker aldrig, jeg har 2*40 kg/s hunde der passer på huset
Har også alle andre forsikringer hos Tryg da det giver mig
fordele hos Nordea.
Forsikringer på motorkørertøjer har jeg dog altid
kunne få til en fornuftig penge hos Fair.

/Jens

Fra : SB

Dato : 05-04-08 21:50

> [...]
> fordele hos Nordea.
> Forsikringer på motorkørertøjer har jeg dog altid
> kunne få til en fornuftig penge hos Fair.

ja så er der da en formodning om at du slipper for uventet besøg, husk at
lade dem blive hjemme i ferien så

Vi har haft mange kunder som brokker sig over Fair og If og deres modvilje
til at skulle udbetale penge til erstatning af køretøjet, også selv om det
skyldes at en anden har kørt ind i dig.
Dem der i første omgang skal betale, hvorefter de indkræver pengen ved
modparten, (såfremt du da har kasko på)

Søren

Fra : Niels Pein

Dato : 06-04-08 20:02

"SB" skrev ...

> undre mig tit, folk køber en bil til 500K og vil slække utrolig meget på
> service og dækning ved at vælge et forsikringsselskab hvor de sparer 1500
> kr. om året

Hvis man har styr på sagerne, så behøver man jo slet ikke en
kaskoforsikring. Man skal bare kunne klare at værdien som køretøjet
repræsenterer kan forsvinde når som helst.
På langt sigt er sandsynligheden _meget_ stor for at man kommer til at
betale mere ud end man får ind på den konto, ved at have en kaskoforsikring.
Prøv f.eks. at regne på hvor ofte køretøjet skal blive stjålet før man får
mere i erstatning end man allerede har betalt i forsikring.
--
Niels
Suzuki Bandit 1250 SA

Fra : SB

Dato : 06-04-08 20:13

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.landekode> skrev i en meddelelse
> [...]
> kaskoforsikring. Prøv f.eks. at regne på hvor ofte køretøjet skal blive
> stjålet før man får mere i erstatning end man allerede har betalt i

Nok mere sansynlig man får brug for den når skidtet vælter

Søren
som også har underskud på den konto, men ikke vil undvære den

Fra : Anders Majland

Dato : 07-04-08 10:54

Jeg er såmend enig - der skal jo være til drift af selskabet osv...
Forsikring kan kun betale sig hvis man er mere uheldig end gennemsnittet...
Men jeg tør ikke undlade kasko på en bil til flere hundrede tusinde... -
Selvom risikoen for tyveri ikke er ret stor.

Det har også skiftet lidt frem og tilbage om jeg har haft kasko på
motorcyklerne. Jeg sover trods alt bedst med kasko når mc'en er parkeret på
gaden i kbh. Personligt ligger min grænse for kasko på en mc nok omkring en
40-50000kr. Er værdier over det så vælger jeg oftest kasko, men jeg under
ikke gør....

På mc er det heller ikke kørselsskader jeg forsikrer mig imod med kaskoen,
men primært for tyveridækningne. Fair er så et af de få selskaber hvor man
kan købe en ansvar+tyveri+brand dækning. Men for mig var det bare dyrere end
en alm fuld kasko...

> Nok mere sansynlig man får brug for den når skidtet vælter

Tjae - det er da oftest mindre udgifter end en totalskade. Jeg har ikke
belastet min forsikring med de selvforskyldte uheld jeg har haft, ligeledes
har jeg ikke brugt kaskoen til at dække skader efter tyveriforsøg. Det ville
have været alt for dyrt i selvrisiko og tabt ancienitet.

Fra : Niels.Pein@gmail.com

Dato : 07-04-08 06:29

On 6 Apr., 21:12, "SB" <s...@SLETTESofir.dk> wrote:
> "Niels Pein" skrev ...

> Nok mere sansynlig man får brug for den når skidtet vælter
>
> Søren
> som også har underskud på den konto, men ikke vil undvære den

Jo måske - afhængig af kørsel. Det var også bare et eksempel, da
komplet tyveri af maskinen vel udgør det største værditab.
Hvis jeg kun skulle bruge kasko til at dække skader efter
selvforskyldte styrt/uheld, ville jeg ikke tøve et sekund med at køre
uden, på alle mine køretøjer.

Men et af de steder jeg synes man har mest fornøjelse af en
kaskoforsikring er hvis der sker et uheld som er modpartens skyld. Så
slipper man for en masse bøvl ved at lade sit forsikringsselskab hive
erstatningen hjem. Jeg har prøvet det uden kasko, og det gik da, men
krævede en del fodarbejde.
I øjeblikket har jeg kasko på både bil og mc, men kun fordi begge er
rimeligt nye. Ellers har jeg det meste af mit kørende liv kørt uden.
--
Niels
Bandit 1250 SA

Fra : Studo

Dato : 06-04-08 21:36

den Sun, 06 Apr 2008 21:01:42 +0200, Niels Pein skrev:

> [...]
> regne på hvor ofte køretøjet skal blive stjålet før man får mere i
> erstatning end man allerede har betalt i forsikring.

Det er jo hele pointen med forsikringer. At flertallet betaler for at
mindretallet får dækket deres omkostninger/skader/udgifter.

Jeg har så aldrig ejet et køretøj jeg ville ofre kasko på. Og tror
faktisk næppe jeg kommer til det. Det kan dog nemt ændre sig når
elitestatus eller et godt tilbud på kaskoen kommer. Når min økonomi i
nærmeste fremtid bliver bedre, så vil jeg nok gøre alvor af at lave min
egen personlige "forsikring". Andre kalder det en opsparingskonto. Men
den skal kun være til udgifter, som en forsikring kunne dække. På et
tidpunkt skulle den gerne blive så stor at der kan gives afkast eller
overskud. Som nogle selskaber jo giver tilbage. Er jeg uheldig, så bliver
det bare en konstant udgift.

Men for tiden er der da overskud på mine forsikringer. Fik stjålet noget
grej fra kværnen. Det blev dækket ind. Men tyveri er også lidt en anden
sag, der kan en forsikring jo være ret god, alt efter hvordan man lever.

Fra : 2

Dato : 09-04-08 10:19

On Thu, 3 Apr 2008 21:46:29 +0200, "Dak" <dak_nFJERNEMIG@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>hukommelsesting.
>
>Så nu skal jeg ud og finde et andet og mine hænder er bundet hvis der ikke

Bare kontakt alle de forsikringsselskaber du kan finde, prøv endda
forskellige personer i samme selskab, og du vil få vidt forskellige
pris og behandling.
Og så vælg hvem du synes om og kan deres job til den pris du synes
fair.

Jeg kunne også have betalt optil 20 gange så meget som jeg gør nu,
hvis jeg bare have taget det første tilbud.
På en husforsikring har jeg med 1 times mellemrum fået 2 forskellige
priser fra 1100 kr til 5800 kr i samme firma, bare fra 2 forskellige
personer.

Min vurdering er at der er intet selskab som samlet set er godt nok i
helhed, til at samle alle forsikringer i ét selskab, med pris og
behandling.

Ved I herinde med forsikring, hvem betaler egentlig for personskader,
er det forsikringsselskab eller staten DK?
Fx. tænkt eksempel: Jeg kører ind i en bil, vælter og laver også
personskade på en person på fortovet. Bilen skal rep. for 50000 kr og
personen skal lappes sammen for 200000kr Min ansvarsforsikring
dækker skade på bilen, men hvem betaler for skaden på personen, er
det Staten eller forsikringsselskab?

For der er jo frit sygehus væsen i DK, og hvis staten betaler, så
betaler vi jo alt for meget i forsikringspræmier på vores køretøjer!

Torben

Fra : Jim Andersen

Dato : 09-04-08 14:03

2 wrote:
> [...]
> personskade på en person på fortovet. Bilen skal rep. for 50000 kr og
> personen skal lappes sammen for 200000kr Min ansvarsforsikring

og på personen

/jim

Fra : Schlæger

Dato : 09-04-08 15:44

Jim Andersen wrote:

> og på personen

Nej. Behandlingen i det offentligt syge- og sundhedssystem, kommer
ansvarsforsikringen ikke til at dække nogen del af.

Et eventuelt erstatningsansvar fra fodgængerens side, vil dog blive dækket
af din ansvarsforsikring.

Mch Schlæger

Fra : Schlæger

Dato : 09-04-08 17:19

> Et eventuelt erstatningsansvar fra fodgængerens side, vil dog blive dækket
> af din ansvarsforsikring.

Jeg mener selvfølgelig: .... erstatningsKRAV fra fodgængerens side....

Fra : Armand

Dato : 09-04-08 23:00

Schlæger skrev:

> Jeg mener selvfølgelig: .... erstatningsKRAV fra fodgængerens side....

Jup!
Skadet tøj; tabt arbejdsfortjeneste; Svie & smerte; invaliditet; m.m.,
forstår sig - men også tandskader og f.eks kiropraktisk efterbehandling!

--
Armand.