Hvilke nye dæk til en Goldwing
Fra : Eg Egemarke

Dato : 03-04-08 19:44

En kollega har en sådan og ved ikke meget om Mc endnu.
Og har spurgt mig hvilke dæk han skal have til sin Mc, men da Goldwing
ligger en del uden for hvad jeg normalt roder med må jeg have hjælp ??

Fordæk er slidt ned og skal skiftes, det skal nævnes at det er slidt
pænt uden hæl/tå eller andre mærkværdigheder.

Hvilket mærke og type dæk skal jeg anbefale !!

MvH Eg

www.autocamperudlejningen.dk Så er ferien reddet....

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 03-04-08 21:42

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> uden hæl/tå eller andre mærkværdigheder.
>
> Hvilket mærke og type dæk skal jeg anbefale !!

Det kræver lidt flere oplysninger GL 1000/1100/1200/1500/1800?
Prøv her, og indsæt selv model:
http://bridgestone-freigaben.motorrad-daten.de/index.php?mode=shop_start&catID=mc&searchmode=

mvh Jens
Sydals

Fra : Jørgen

Dato : 03-04-08 23:53

> [...]
> Og har spurgt mig hvilke dæk han skal have til sin Mc, men da Goldwing
> Hvilket mærke og type dæk skal jeg anbefale !!

Kig også ind på:

http://mcdaekonline.dk/start.html og
http://mynetmoto.com/motorradreifen.cfm/lang/dk/country/dk/mc_daek.html

Der er lidt forskel i priserne, selv for eksakt samme dæk, men husk at regne
evt fragt med i prisen.

Jeg har selv i Januar købt to Bridgestone dæk (hhv. et 3.25-19 TL 54H BT 45
F og et 4.00-18 TL 64H BT 45 R)
Her lå priserne (inkl. fragt og moms) fra 1.998,- DKK (hos mcbutikken.dk)
til 1.124,- DKK (hos reifenversand.com)
Jeg valgte nu mcdaekonline.dk (til 1.277 DKK) og dækkene blev leveret ved
døren 2 dage efter bestillingen.

Husk også at de gamle dæk skal flå's af og de nye monteres på fælgene og så
skal de afballanceres.
Hvis din kollega ikke selv kan klare dét, så skal han også regne med at
betale for det.
Jeg fik skiftet mine to dæk hos min lokale automester for ialt 100,- kr. og
afbalanceringen klarede jeg selv.
Vis din kollega disse to websider om MC dækskift og afballancering.
http://www.xs11.com/faq/tirefaq.shtml
http://www.hasselbalch.dk/mc/mc_balance.aspx
Jeg byggede en afballanceringsstand, næsten magen til den der er vist i det
sidste link og den fungerede perfekt.

Med venlig hilsen
Jørgen Gerdorf
Honda CX500B (1981)
May the multitude of wheels in your head always control the two wheels
between your legs.

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-04-08 07:30

Eg Egemarke wrote:
> En kollega har en sådan og ved ikke meget om Mc endnu.
> Og har spurgt mig hvilke dæk han skal have til sin Mc, men da Goldwing
> ligger en del uden for hvad jeg normalt roder med må jeg have hjælp ??

Det lyder da som en fin begyndermaskine - respekt!

ST 15 herfra vil løse opgaven : http://shor.ter.dk/682743227

--
vh
Torben

Fra : Eg Egemarke

Dato : 04-04-08 09:17

Torben Scheel skrev:

> Det lyder da som en fin begyndermaskine - respekt!

> ST 15 herfra vil løse opgaven : http://shor.ter.dk/682743227

Det er en 1500 af de store, og JO det er en ordentlig krabat at tumle.
Den er tung som en Ferguson traktor.

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-04-08 09:25

Eg Egemarke wrote:

> Det er en 1500 af de store, og JO det er en ordentlig krabat at tumle.
> Den er tung som en Ferguson traktor.
>
> MvH Eg
>
> www.autocamperudlejningen.dk Så er ferien reddet....

Indgår GW'en så i det sortiment?

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-08 18:56

> Det er en 1500 af de store, og JO det er en ordentlig krabat at tumle.
> Den er tung som en Ferguson traktor.

Har gode erfaringer med Michelin Pilot GT, lavet specielt til Gold Wing.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc