Garmin Zumo 550
Fra : KentBM

Dato : 03-04-08 15:39

Jeg var en tur i Malmö heldigvis i bilen, hvor der er højttaler i
holderen. På et tidspunkt skulle jeg holde til venstre op af en afkørsel
fra motorvejen, men jeg kunne ikke se afkørslen på det tidspunkt, hvor
jeg skulle dreje af. Og jeg kørte kun omkring 90 km/t.

Jeg fulgte stemmen, men havde det været på motorcykel, så var jeg forsat
ad motorvejen, da jeg så havde vente til afkørslen var dukke op på
skærmen. Jeg har oplevet et par tilfælde mere siden da.

Zumoen er opdateret med det sidste nye kort og hvad der ellers var af
opdateringer hos Garmin.

I aftes talte jeg med en kammerat, som også har en Garmin (af ukendt
model, men ikke en Zumo), og han havde oplevet det samme.

Jeg har ikke lagt mærke til denne "fejl" før turen til Malmö, så
spørgsmålet er om denne fejl er dukket op i det nye kort eller i
forbindelse med opdateringer fra Garmin.

Andre med samme oplevelse?
--

Kent

Fra : Senius

Dato : 03-04-08 16:05

Prøv eventuelt i denne gruppe.
alt.satelite.gps

Mvh John

Fra : Jørgen Peter Nielsen

Dato : 03-04-08 17:51

> spørgsmålet er om denne fejl er dukket op i det nye kort eller i
> forbindelse med opdateringer fra Garmin.

Måske. Jeg har netop opdateret min Zumo med kort og hele møllen.
Mellem Stenløse og Svestrup skulle der nu ifølge Zumo'en være en rundkørsel
lidt uden for Stenløse, men ikke skyggen af en rundkørsel er i sigte. Måske
er der planlagt en i nærmeste fremtid?

Du skulle tage at købe dig en Interphone Cellular Line el.lign. så du har
lyd i hjelmen :)

Jørgen
SV650S

Fra : Anders Majland

Dato : 03-04-08 19:50

> [...]
> fra motorvejen, men jeg kunne ikke se afkørslen på det tidspunkt, hvor jeg
> skulle dreje af. Og jeg kørte kun omkring 90 km/t.

Det sker også for mig at jeg synes anvisningerne kommer temmeligt sent ...
Men kan du ikke på zumu'en vælge et display der viser næste ændring og
afstanden til den (i enten tid eller meter) ?

Det synes jeg er rarest når jeg skal finde vej - specielt på fleresporede
veje i byområder. Der kan man ellers nemt komme til at ligge i den forkerte
bane når man "pludseligt" får besked på at skulle til venstre/højre om får
hundred meter. Derimod kan et enkelt blik i god tid fortælle at der måske er
3km til næste retningsinstruks og skal man bare huske at kigge igen lidt
senere.

Jeg bruger det samme i bilen, hvor jeg har slået stemmen fra - den er
trættende at høre på. Men ved at konfigurere den til i øverste høje hjørne
at tælle ned til næste instruks er det nemt at følge med og man ved hvornår
man skal være "klar" og kan sætte hastigheden ned ....

Fra : Anders Majland

Dato : 03-04-08 19:51

> [...]

at tælle ned til næste instruks er det nemt at følge med og man ved hvornår
man skal være "klar" og kan sætte hastigheden ned .... Jyske landeveje er
efterhånden også ødelagt af rundkørsler over det hele og det kan også hjælpe
til at køre mere økonomisk at man ved hvor langt der er til den næste selvom
vejens forløb gør at man ikke kan se den.

Fra : Jan Petersen

Dato : 03-04-08 23:44

"KentBM" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> fra motorvejen, men jeg kunne ikke se afkørslen på det tidspunkt, hvor jeg
> skulle dreje af. Og jeg kørte kun omkring 90 km/t.

På min kommer anvisningen ca. 1000 m før, 120 m før samt når man skal dreje.

Men den står da altid i nederste højre hjørne.
Man kan også trykke på næste og så få vist et billede samt instruks og
afstand og tid. Dette forsvinder dog igen efter kort tid.
Vil man have dette billede permanent trykker man på bjælken i toppen og får
vist liste over de næste tre. Trykker man her på den øverste får man
detaljebilledet permanent med nedtælling.

Så alt i alt synes jeg at man får alle muligheder.

Men --- jeg kan ikke få den til at vise retning på kompasset, når man
afviger fra ruten uden at beregne ny. Min pointer står altid i toppen.

Mvh
Jan Petersen - ST1100