Blackbird hvilken model
Fra : Thomas V. Nielsen

Dato : 03-04-08 15:32

Hejsa

Jeg overvejer at købe en Blackbird.
Skal man vælge den med kaburator eller indsprøjtning
Jeg vil også meget gerne høre om der er ting man skal være opmærksomme på
inden jeg køber den.

Mvh
Thomas

Fra : Ralph Køster

Dato : 03-04-08 17:04

Hej.

Personligt er jeg mest glad for den model jeg selv har. en '97 men
karburatorer.
Den har jo også 12 hk mere.

Du skal vist nok lytte efter om knastkæden rasler, så vidt jeg husker.

Jeg har efter 2 år INTET negativt at sige om min Blackbird.
Det skulle da lige være at den ikke kan køre når den ligger ned på
siden...men hvilken MC kan det. Haha....

Ralph.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_loggetind.asp

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 03-04-08 19:41

"ting man skal være opmærksomme på inden jeg køber den."

Ikke udover det alm.

Dog:
Rygter siger at enkelte modeller skal have skiftet knastkæde+strammer inden
de første 25-40kkm. Men det er ikke så dyrt, at det ville ikke afholde mig
fra køb (hvis det er en '97, har den nok kørt noget længere... Så er den
skiftet). Jeg har en '98 (karburator), som jeg har haft fra ny og stadig
har. Knastkæden siger ikke en lyd på den. Det eneste jeg har skiftet er
laderegulator. Det er udskiftet til en Schnabelregulator. Men det er langt
fra kun Blackbirden der har problemer med disse. Det koster ca. 1000kr. Men
ring til Schnabel hvis der er problemer. Hold dig fra de originale, uanset
MC-mærke, efter min mening.

Blackbirden har såvidt jeg er orienteret ingen kendte børnesygdomme. Kender
en som har rundet 200.000km uden probs. Han har kun skiftet knastkæde en
enkelt gang.

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.

Fra : B&O

Dato : 04-04-08 19:15

Vær opmærksom på at den hurtigt kan koste kørekortet. Jeg taler af bitter
erfaring. Jeg var i går aftes i focus på motorvejen ved Odense. Sikke en
flot film der kom ud af det. Det blev til en betinget frakendelse af
kørekortet.

Hilsen Ove
CBR XX

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-08 03:25

On Fri, 4 Apr 2008 20:14:39 +0200, "B&O" <ofh@email.dk> wrote:

> [...]
>erfaring. Jeg var i går aftes i focus på motorvejen ved Odense. Sikke en
>flot film der kom ud af det. Det blev til en betinget frakendelse af

Husk nu på:

Det straffes ikke at køre for stærkt.

Det straffes kun at stoppe.

Fra : Armand

Dato : 05-04-08 12:32

Bt skrev:
> On Fri, 4 Apr 2008 20:14:39 +0200, "B&O" <ofh@email.dk> wrote:
>

> Husk nu på:
>
> Det straffes ikke at køre for stærkt.
>
> Det straffes kun at stoppe.

Flot slagord!
Det er sq desværre gået hen og blevet ganske forældet med foto-fældernes
indførelse for snart længe siden - Så vågn lige op, ikke!?

--
Armand.

Fra : Lars Nielsen

Dato : 04-04-08 19:59

Thomas V. Nielsen wrote:
> [...]
> Skal man vælge den med kaburator eller indsprøjtning
> Jeg vil også meget gerne høre om der er ting man skal være

- Jae, det _ER_ jo en Honda, så mekanisk set er der intet du skal være
opmærksom på.
Af psykiske ting du skal være opmærksom på, så kan du klippe dit kørekort i
første gear.... - På motorvej...!!!

Lars / Viborg

--

- Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk

Fra : Knud Dam

Dato : 04-04-08 23:15

"Lars Nielsen" <lars_concordia@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Af psykiske ting du skal være opmærksom på, så kan du klippe dit kørekort
> i første gear.... - På motorvej...!!!
>
> Lars / Viborg

Hej Lars.

Er Birden så højt gearet - ægte 144 km/t i 1. gear ?

Mvh.

KD

Fra : Den længste

Dato : 07-04-08 20:33

Hejsa

Det er fuldstændigt ligegyldigt hviken model du køber.
Indsprøjtningsmodellen er måske at fortrække da den har startspærre?? ellers
tror jeg ikke du behøver at bekymre dig.

Jeg lånte min onkels bird her i weekenden til DMC´s insruktørweekend i
maribo. model 97 der har rundt 83000. kunne ikke mærke forskel i forhold til
min gamle 98´er der kun havde gået det halve. FUCK jeg savner den.......

Brian Ex bird

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 11-04-08 10:19

"Den længste" <thunderace_dk@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> maribo. model 97 der har rundt 83000. kunne ikke mærke forskel i forhold
> til min gamle 98´er der kun havde gået det halve. FUCK jeg savner

Så køb dig da en igen, Brian

De er ikke sjældent set til omkring 100.000 i den blå...
--
MVH

Peter Jakobsen