Schuberth J1 Jethelm mit Visier und Kinnbü~
Fra : HC

Dato : 03-04-08 12:48

D'herrer,

Nogle erfaringer med ovenstående? Normalt ville jeg tro at sådan nogle
"pilothjelme" var noget skrammel, men nu *er* det jo Schuberth og så er
der jo sådan en fancy bøjle-ting på?

Hva' siger I?

Hygge,
HC

--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2005

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 03-04-08 16:32

"HC" <hc@saustrup.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogle erfaringer med ovenstående? Normalt ville jeg tro at sådan nogle
> "pilothjelme" var noget skrammel, men nu *er* det jo Schuberth og så

Jeg har kørt med sådan en de to sidste år, og er meget glad for den. Der
kan forekomme lidt vanskeligheder med solbrillerne, hvis man kører uden
hagebøjlen, ellers er den rigtigt god. Udsynet er godt, og med et par
ørepropper, er lyden også vældig god. Den er i øvrigt klart mindre
støjsvag end S1, men faktisk ret rimelig.
Den er er ikke egnet til længere tids kørsel men høj hastighed (150Km/t)
Jeg anskaffede den på grund af problemer med briller sammen med
integralhjelme. Jeg kunne have valgt en klaphjelm, men der vinder
J1'eren klart på vægten.
Fruen (brillebærer) som sommetider sidder bag på, har en J1' som hun er
glad for, og min datter som nu selv kører, kan også lide at køre med
den. Min søn på 14 Får en S1 nu på søndag (konfirmation), han synes
J1'eren er bagtung, og giver ondt i nakken, men han har også været vandt
til Integralhjelm fra starten.

vh

Michael D