MC4you kinesisk MC
Fra : TZ

Dato : 03-04-08 09:40

Jeg er interesseret i en kinesisk MC, men har hørt at der findes mange
useriøse forhandlere der dukker op den ene dag og er væk igen den næste.

Jeg har fundet en 250cc MC hos MC4you - www.mc4you.dk i Horsens - det ville
være nemt da jeg også bor der...

De virker meget seriøse og professionelle, men er der nogen der kender til
MC4you og deres motorcykler .

Fra : Gert Schlæger

Dato : 03-04-08 10:00

TZ wrote:

> [...]

> være nemt da jeg også bor der...

> De virker meget seriøse og professionelle, men er der nogen der kender til

Det er der garanteret på http://www.kinojserklubben.dk/

Mch Schlæger

Fra : Kim Olsen

Dato : 03-04-08 21:53

MC4YOU er bestemt et seriøst firma der også har filial i Fredensborg på
Sjælland.
Jeg har købt en Lifan 250-4 hos dem i december 2006, og den kører hele året
uden problemer. Har indtil nu kørt ca. 10000 km.
Men tjek forum på www.kinojserklubben.dk
Vi er over 600 medlemmer

hilsen
Kim Olsen
www.kims.pahn.dk
Kinøjserklubmedlem nr. 107

Fra : S. Poulsen

Dato : 04-04-08 00:08

"Kim Olsen" <kim.olsen@sport.dk> skrev i en meddelelse
> MC4YOU er bestemt et seriøst firma der også har filial i Fredensborg på Sjælland.

En kollega fortalte forleden, at en fjeder i karburatoren på hans knap et år
gamle Lifan var knækket og at han derfor havde henvendt sig til MC4YOU
for at købet et nyt - Det kunne de imidlertid ikke hjælpe ham med, selv om
de godt kunne sælge hele MC-en til ham sidste år.
Løsningen blev han fik lavet et par stykker specielt hos en fjederfab. her
i DK - pris : ca. kr. 400,- for 2 små fjedre. Så kan en kineser hurtigt blive
dyr i drift.

Fra : Kim Olsen

Dato : 04-04-08 15:53

> [...]
> i DK - pris : ca. kr. 400,- for 2 små fjedre. Så kan en kineser hurtigt

Jeg skal ikke afvise at historien er sand - men sjovt nok cirkulerer der en
masse vandrehistorier om hvor dårlige kinesiske motorcykler er, men man kan
aldrig finde den det er gået ud over.
Det er altid "en bekendt af min nabos fætter" eller lign.

Mit indtryk af MC4YOU er, at de stort set gør alt for at hjælpe, og da
reservedele er MEGET billige tror jeg faktisk ikke at en komplet kaburator
havde været særlig dyr.

Vi er som før skrevet over 600 medlemmer i Kinøjserklubben, og selvfølgelig
er der nogen der får en MC, med fejl på - men der sker nok også for andre
mærker.
Men hvis man handler et sted, hvor de ved hvad de har med at gøre, og
undlader at købe hos et firma der ikke normalt handler med motorcykler, og
hvor servicen derfor nærmest er "ikke eksisterende", så er der sjældent
problemer.

Nu ved jeg ikke hvor i verden du bor - men i juni måned er der landstræf for
kinøjserklubbens medlemmer i Høve i Vestsjælland. Så har du ikke fået købt
så kik op og spørg løs - og har du fået købt en kineser: Så vær med....

Kim OLsen
www.kims.pahn.dk
medlem 107 i www.kinojserklubben.dk

Fra : Ivar

Dato : 04-04-08 20:45

Kim Olsen skrev:

> Jeg skal ikke afvise at historien er sand - men sjovt nok cirkulerer der en
> masse vandrehistorier om hvor dårlige kinesiske motorcykler er, men man kan
> aldrig finde den det er gået ud over

Nu var denne historie ikke så meget om kvaliteten, men om problemet med
at få reservedele. Jeg vil bestemt mene, at det er noget man bør
kontrollere før end man køber. Spørg fx om priser på bestemte dele.
Har de ikke et klart svar, bør tjekke mere. At de ikke har reservedele
til karburatoren, synes jeg ikke er et problem hvis man kan købe
hele karburatoren til en rimelig pris.

Jeg købte en mini-crosser for nogle år siden. Jeg har ønsket at
geare den om, men det har ikke lykkes mig at finde et tandhjul
der passer. Det er en som denne (som det er typisk, er der ikke
noget navn på)
http://scooter-manufacturer.com/mini_chopper/imagepages/mini_dirt_bike1.htm
P.t. har jeg droppet det, da forgaflen er bøjet efter en tur med
cirka 10 km/t ind i en liguster-hæk.

Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?