Så rejste den lille dreng ;-(
Fra : Ukendt

Dato : 03-04-08 20:54

Jow, der var lidt vådt i øjenkrogene, da Audien kørte af sted med den
lille hanhvalp for at bortføre ham til Norge. Men de to unge mennesker
skal nok give ham et godt hjem.
Tøsen er en krudtkanin med temperament, som giver selv mor hund flere
grå hår end planlagt Men - mor hund får overtaget, når hun VIL
Nu må vi se, hvad det bliver til, men vi overvejer da at gentage
forsøget med samme han - alle siger, at de er nogle rimeligt gode
(skråstreg fremragende ) hvalpe, så måske. Selv om det kan ligne
dyrplageri mener dyrlægen vi kan gøre det allerede i næste løbetid,
fordi der kun var to hvalpe og at hun allerede nu er i perfekt
kondition - men vi får se. At se hende som mor var en oplevelse, at
hun splattede ud om natten, når vi havde sat hvalpene i "fængsel"
forstås - hun brugte meget energi.
Men at få lov at se dem fra små "propper" over "noget der begynder at
ligne en hund" til små selvstændige individer, der lærte mere og mere
dag for dag har været en oplevelse.
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Pwh

Dato : 04-04-08 07:22

Ivan Madsen, skrev:

> Men at få lov at se dem fra små "propper" over "noget der begynder at
> ligne en hund" til små selvstændige individer, der lærte mere og mere
> dag for dag har været en oplevelse.

Tillykke med et godt forløb, jeg er grøn af misundelse

/Jens (som også håber at avle hunde en dag)

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-08 18:10

On Fri, 4 Apr 2008 08:22:28 +0200, "Pwh" <pwh@email.dk> wrote:

>Tillykke med et godt forløb, jeg er grøn af misundelse

Jo, tak - selve natten med fødslen og komplikationerne havde vi helst
været foruden, men siden da har det været interessant, krævende og
spændende.

>/Jens (som også håber at avle hunde en dag)

Held og lykke!

Fra : Pwh

Dato : 04-04-08 18:57

Ivan Madsen, skrev:

> Held og lykke!

Det nærmer sig så sagte.
Hytten ryger til salg om ca 1 mnd, også skal de self lige findes job/bolig.
Men når alt er på plads skulle jeg gerne kunne starte op

/Jens (som istandsætter hus som en besat for tiden)

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-04-08 19:25

"Pwh" <pwh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Det nærmer sig så sagte.
> Hytten ryger til salg om ca 1 mnd> /Jens (som istandsætter hus som
> en besat for tiden)

Det er jo også den rare tid vi går i møde, det vil sikkert højne
chancen for at få det solgt rimeligt hurtigt.

P.S. Husk salgstricket med at huset skal dufte af nybagte boller,
når der bliver vist potentielle købere rundt.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-08 19:32

On Fri, 4 Apr 2008 20:25:02 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

> [...]
>
>P.S. Husk salgstricket med at huset skal dufte af nybagte boller,
>når der bliver vist potentielle købere rundt.

Hvis du vil give indtryk af hundehjem har jeg en leveringsdygtig i
strtegisk placerede "små-tår"'er og "høm-høm"'er )
Nej - egentlig er hun fantastisk i forhold til alderen, vi skal
selvfølgelig stadig rydde lidt op, men ikke som forventet

Fra : Pwh

Dato : 04-04-08 22:43

Ivan Madsen, skrev:
> [...]
> Nej - egentlig er hun fantastisk i forhold til alderen, vi skal
> selvfølgelig stadig rydde lidt op, men ikke som forventet

Hæ, det bliver nok svært at skjule i forvejen

Men er det folk med hund i forvejen er huset perfekt
med total indhegning og hundelem.
På den anden side, et hvert normalt menneske der køber hus
vil vel have en køter og en kat

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 04-04-08 22:38

Tove Krieger, skrev:
> "Pwh" <pwh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jo også den rare tid vi går i møde, det vil sikkert højne
> chancen for at få det solgt rimeligt hurtigt.

Håber det er timet rimeligt godt.
Nu blomstrer mine æbletræer snart, det er jo så smukt

> P.S. Husk salgstricket med at huset skal dufte af nybagte boller,
> når der bliver vist potentielle købere rundt.

Og frisk kaffe siger min søster

/Jens (som er træt af at male)

Fra : jopa

Dato : 06-04-08 12:58

"Pwh" <pwh@email.dk> skrev

> Hytten ryger til salg om ca 1 mnd, også skal de self lige findes
> job/bolig.
> Men når alt er på plads skulle jeg gerne kunne starte op

Har du så kig på noget andet.?
Jeg er ikke nysgerrig

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 06-04-08 17:25

jopa, skrev:
> "Pwh" <pwh@email.dk> skrev

> Har du så kig på noget andet.?

Har både kig på anden bolig og job.

> Jeg er ikke nysgerrig

Host

/Jens

Fra : jopa

Dato : 06-04-08 18:33

"Pwh" <pwh@email.dk> skrev

> Har både kig på anden bolig og job.

Fint nok.
held og lykke

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Hm

Dato : 06-04-08 18:55

> Har både kig på anden bolig og job.

Ja, nu bliver jeg da nysgerrig .

Hanne

Fra : jopa

Dato : 06-04-08 19:07

"Hm" <mishamai@hongnet.dk> skrev

> Ja, nu bliver jeg da nysgerrig .

Der er så meget kvinder ikke kan forstå og mænd har vel lov at have deres
hemmeligheder

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 06-04-08 19:13

jopa, skrev:
> "Hm" <mishamai@hongnet.dk> skrev

> Der er så meget kvinder ikke kan forstå og mænd har vel lov at have
> deres hemmeligheder

Jeg er elendig til at holde på hemmeligheder

/Jens

Fra : Hm

Dato : 06-04-08 20:36

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> "Hm" <mishamai@hongnet.dk> skrev

> Der er så meget kvinder ikke kan forstå og mænd har vel lov at have deres
> hemmeligheder

Nå, John hvornår er det nu blevet kutyme

Hanne/ som ikke mener mænd har lov til den slags hemmeligheder

Fra : Pwh

Dato : 06-04-08 19:12

Hm, skrev:
> "Pwh" <pwh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, nu bliver jeg da nysgerrig .

Jeg vil prøve om jeg kan få solgt mit hus her i Rødovre
til en fornuftig penge.
Kan det lade sig gører kigger jeg efter hus/job i Odsherred området.
Jeg kunne så hen af vejen godt tænke mig at få gang i lidt hundeavl.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-04-08 19:43

> [...]
> Kan det lade sig gører kigger jeg efter hus/job i Odsherred
> området. Jeg kunne så hen af vejen godt tænke mig at få gang i

Puha !! Jeg bor i Odsherred, og her er helt vidunderligt dejligt.
Her er så dejligt, at min ejendomsværdi lige er steget med 250.000
siden 2006. Jeg måtte lige sætte mig ned og pudse læsebrillerne. Den
er hidtil kun steget med 20-40.000 mellem hver vurdering, så
myndighederne må da også synes at her er dejligt. Sikke en masse
penge man så har i friværdi, hvis man skulle få brug for det. Held
og lykke med eftersøgningen.

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-08 19:50

On Sun, 6 Apr 2008 20:43:16 +0200, "Tove Krieger"
> [...]

>myndighederne må da også synes at her er dejligt. Sikke en masse
>penge man så har i friværdi, hvis man skulle få brug for det. Held

Vi har her på midtsjælland fået ½ million at "lege" med i sidste
omgang - matadorpenge kalder jeg det ) (men da rart at vide, at
kreditforeningen vil være venligt stemt, hvis krisen skulle kradse)

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-04-08 20:09

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> [...]
> omgang - matadorpenge kalder jeg det ) (men da rart at vide, at
> kreditforeningen vil være venligt stemt, hvis krisen skulle

Det er nogenlunde det samme som os.

Husene her i området har hidtil været billige, men de er også kommet
godt op i pris på det sidste. Vi regner med at kunne få 1,1 - 1,2
mill. for vort hus, og det er kun på 98m2 med en uopvarmet udestue
på 16 m2. Vi gav 520.000 for det for 20 år siden, så det er en
fordobling. Dog kan vi jo ikke sammenligne med priserne for
Københavnsområdet. De er blevet helt uhyrlige.

Fra : Pwh

Dato : 07-04-08 05:13

Tove Krieger, skrev:
> [...]
> godt op i pris på det sidste. Vi regner med at kunne få 1,1 - 1,2
> mill. for vort hus, og det er kun på 98m2 med en uopvarmet udestue

Du kan sælge det til mig

> Vi gav 520.000 for det for 20 år siden, så det er en
> fordobling. Dog kan vi jo ikke sammenligne med priserne for
> Københavnsområdet. De er blevet helt uhyrlige.

Det er helt hen i vejret.
Satser på at sælge mit for 2.5-2.7 mill, det gav jeg
850.000 for for 11 år siden.
Det værste er dog ejendomsskatterne efterhånden,
jeg giver (incl vand) 25.000kr/år

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-04-08 18:31

> Du kan sælge det til mig

Tak for tilbudet Jens, men jeg tror nok jeg bliver hvor jeg er. Vi
har boet her i så mange år, at vores termin ligger langt under lejen
i udlejningsejendomme. Vi kan ikke bo billigere nogen andre steder.
Der er bare så dejligt på landet med marker rundt om huset, og
dejlig frisk luft og 3 km. til Havnsø.

Fra : Pwh

Dato : 07-04-08 18:56

Tove Krieger, skrev:
> [...]
> i udlejningsejendomme. Vi kan ikke bo billigere nogen andre steder.
> Der er bare så dejligt på landet med marker rundt om huset, og

Jamen i behøver da ikke flytte, i kan da blive boende i udestuen
Så kan du passe mine hunde mens jeg er på arbejde,
og lave aftensmad til mig og vaske mine sure sokker

/Jens (som synes han kommer med et flot tilbud)

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-04-08 22:44

> Jamen i behøver da ikke flytte, i kan da blive boende i udestuen
> Så kan du passe mine hunde mens jeg er på arbejde,
> og lave aftensmad til mig og vaske mine sure sokker
>
> /Jens (som synes han kommer med et flot tilbud)

LOL Ja, det ku' du' li' hva'

Fra : Pwh

Dato : 08-04-08 05:08

Tove Krieger, skrev:
> "Pwh" <pwh@email.dk> skrev i en meddelelse

> LOL Ja, det ku' du' li' hva'

Nemlig
Du ville garanteret også nyde at få et "barn" og et
par hunde og passe igen, for ikke at glemme min lede kat

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-08 06:41

> Puha !! Jeg bor i Odsherred, og her er helt vidunderligt dejligt.
> Her er så dejligt, at min ejendomsværdi lige er steget med 250.000
> siden 2006.

Ja, hvordan kan det være, at ejendomsvurderingerne hopper sådan opad i år-
skulle huspriserne ikke forestille, at falde ? Vores hus er røget op med ca.
100.000 og det er jo så et hus i den billige ende.

Held og lykke med salget, Jens.

Fra : Leyna

Dato : 07-04-08 12:05

On Mon, 7 Apr 2008 07:41:12 +0200, "Buffy" <buffy(snabel-a)tjekmig.dk>
wrote:

>Ja, hvordan kan det være, at ejendomsvurderingerne hopper sådan opad i år-
>skulle huspriserne ikke forestille, at falde ? Vores hus er røget op med ca.
>100.000 og det er jo så et hus i den billige ende.

Hvis det er de nye ejendomsvurderinger der menes, så betyder det ikke
at huset bliver mere værd, men kun at vi skal betale mere i
ejendomsskat. Jeg har tjekket det med BRF fordi vores hus pludselig er
steget med 280.000 siden sidste vurdering. Det er ca. 280.000 mere end
vi kan forvente at få for det, hvis vi skulle ønske at sælge. En fis i
en hornlygte.
Og hvorfor? Joeh, et eller andet sted skal skattelettelserne jo
betales, og det bliver så husejerne der kommer til at betale det
gilde.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-08 12:15

> Og hvorfor? Joeh, et eller andet sted skal skattelettelserne jo
> betales, og det bliver så husejerne der kommer til at betale det
> gilde.

Aha- ja, det giver jo meget mening. Husene plejer jo ikke, at stige mere end
5-10.000 kr. pr år. normalt- sådan var det i hvert fald med vores gamle
hus....

Fra : Pwh

Dato : 07-04-08 17:24

Leyna, skrev:

> [...]
> Og hvorfor? Joeh, et eller andet sted skal skattelettelserne jo
> betales, og det bliver så husejerne der kommer til at betale det

Det er sikkert meget skævfordelt efter hvor i landet man bor.
Mit hus er offentligt vurderet til 2 mill, men salgsværdien
er da noget højere.
Sådan har det været alle de år jeg har boet her.
Men rigtigt nok, det er da en fed skattefidus for dem.

/Jens (som synes at Leyna igen er OT)

Fra : Pwh

Dato : 07-04-08 17:20

Buffy, skrev:
> [...]
> i år- skulle huspriserne ikke forestille, at falde ? Vores hus er
> røget op med ca. 100.000 og det er jo så et hus i den billige ende.

Takker

/Jens

Fra : Hm

Dato : 06-04-08 20:33

> [...]
> Kan det lade sig gører kigger jeg efter hus/job i Odsherred området.
> Jeg kunne så hen af vejen godt tænke mig at få gang i lidt hundeavl.

Godt at høre du er godt i gang med dine planer - glæder mig til at høre når
næste skridt er taget.

Hanne

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 04-04-08 08:53

> Jow, der var lidt vådt i øjenkrogene, da Audien kørte af sted med den
> lille hanhvalp for at bortføre ham til Norge. Men de to unge mennesker
> skal nok give ham et godt hjem.

Det må også være lidt vemodigt, og nok det som har afholdt mig fra at "lave
hvalpe". Jeg ville have vanvittigt svært ved at finde hjem til dem, som jeg
ville kunne sige god for..(-;

Jeg har en ung OES på "mit" lømmel-lydighedshold, en fræk, sjov og rigtig
herlig størrelse, han er ved at drive ejerne til vanvid, på den sjove måde,
charme selvtillid og yderst lækkert hår..GG.. sådan en på 8-9 mdr...

Mvh.Marie

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-08 18:13

On Fri, 4 Apr 2008 09:53:01 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>herlig størrelse, han er ved at drive ejerne til vanvid, på den sjove måde,
>charme selvtillid og yderst lækkert hår..GG.. sådan en på 8-9 mdr...

Han kommer sikkert fra Roskilde egnen - alderen passer. Sikkert en
herlig dreng. Man skal være lidt obs på OES-ere, for de er såmænd
meget medgørlige, men på deres helt egen måde får de alligevel
verdensherredømmet )

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 08-04-08 18:56

> [...]
> herlig dreng. Man skal være lidt obs på OES-ere, for de er såmænd
> meget medgørlige, men på deres helt egen måde får de alligevel

Så fik jeg spurgt ejeren her til aften, han kommer nu fra Sverige den skønne
sag..
Mvh. Marie

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-08 19:18

On Tue, 8 Apr 2008 19:56:19 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

><Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

>Så fik jeg spurgt ejeren her til aften, han kommer nu fra Sverige den skønne
>sag..

Ja, vi har jo haft problemer med overhovedet at få hvalpe i racen her
i landet - men nu fik vi to. (at vi så beholder den ene og eksporterer
den anden er skæbnens ironi) Men der er to/tre kuld på vej i løbet af
en måned eller to.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 08-04-08 20:17

> [...]
> i landet - men nu fik vi to. (at vi så beholder den ene og eksporterer
> den anden er skæbnens ironi) Men der er to/tre kuld på vej i løbet af

hvor mange er der egentlig på landsplan, har du nogen ide om det?, det kan
nok ikke være svimlende mange.
Ham her fra mit lømmelhold er altså en skøn en, møgfræk og charmerende, men
sådan set lydig nok, så lydig man nu kan være så længe koncentrationen
rækker..LOL.. han har et godt øje til mig, så jeg fik plantet hans store
møgbeskidte poter på brystkassen mindst 5 gange i løbet af timen og hans
snude i mine store gufferlommer.. (-;
ejeren mener han bare fedter for træneren for at få gode karakterer..((-;

Mvh. Marie

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-08 20:42

On Tue, 8 Apr 2008 21:17:11 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

><Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

>hvor mange er der egentlig på landsplan, har du nogen ide om det?, det kan
>nok ikke være svimlende mange.

De seneste par år ikke ret mange - mener vores Fancy er fra et
rekordår med 44 ;-( Sidste år var der 9 importer.

> [...]
>snude i mine store gufferlommer.. (-;
>ejeren mener han bare fedter for træneren for at få gode karakterer..((-;

Jeg kan genkende en OES - gøre sig til hvor der er noget at hente. På
sin egen måde skal han nok få herredømmet derhjemme )

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-08 19:16

On Tue, 08 Apr 2008 21:41:38 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

>On Tue, 8 Apr 2008 21:17:11 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"

<...>

>Jeg kan genkende en OES - gøre sig til hvor der er noget at hente. På
>sin egen måde skal han nok få herredømmet derhjemme )

Kan da lige opdatere. Vores lille tæve er ved at blive rigtig styg.
Måske fordi hun læser for meget i min BOFH-bog, der ligger på bænken i
badeværelset ) Er ved at udvikle sig til Bastard Puppy From Hell,
når det stikker hende - men 3 måneder gammel og næsten renlig - vi
elsker hende stadig, selv om hun er utroligt kreativ.

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-08 20:26

On Wed, 07 May 2008 20:16:05 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

> [...]
>når det stikker hende - men 3 måneder gammel og næsten renlig - vi
>elsker hende stadig, selv om hun er utroligt kreativ.

Nu har hun bestået hvalpekurset - og er utroligt social overfor andre
hunde. Måske fordi hun er opdraget i en flok på 3, pt. 4 - hvor vi har
en original Hyundai-hund gående. Så der ligger 4 gulvtæpper rundt
omkring om natten. (yep - en af de to, der hoppede ud af en bil
Men tøsen er utroligt kreativ - alt hvad hun kan nå pt. er
interessant, så fjernbetjeninger, telefoner mv. ligger i en bakke midt
på spisebordet, for så kan djævlehunden ikke nå dem )
Hun forstår dog ordet "nej", så der er håb forude Og vi er næsten
fri for at tørre op efter hende, så selv om hun somme tider er en pest
og en plage, så er vi en anelse stolte af hende. At vi somme tider
finder sutsko og så videre i haven er bare en tillægsgevinst, tror jeg
nok

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-04-08 19:37

skrev i en meddelelse
> <Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
>
> Det må også være lidt vemodigt, og nok det som har afholdt mig
> fra at "lave hvalpe". Jeg ville have vanvittigt svært ved at
> finde hjem til dem, som jeg ville kunne sige god for..(-;

Jeg ville i det hele taget vræle øjnene ud, hvis jeg skulle
"aflevere" sådan en lille guldklump. Godt at der er avlere der er så
omhyggelige og samvittighedsfulde med, hvor deres små hvalpe ender.

Til Ivan.
Jeg måtte jo lige ind og beundre lille Silke. Jeg ledte forgæves
efter linket med hvalpene, indtil jeg så at den lille dame har fået
sit helt eget link . Hold da op, hvor er hun bare skøn. Hun bliver
da lige så smuk som både mor og moster. Det kribler i fingrene for
at nusse dem.

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-08 19:49

<...>
> [...]
>sit helt eget link . Hold da op, hvor er hun bare skøn. Hun bliver
>da lige så smuk som både mor og moster. Det kribler i fingrene for

Jeg har spurgt dem Du kan bare sige til, de er klar! )

Fra : Pwh

Dato : 04-04-08 22:47

Ivan Madsen, skrev:
> <...>
>
> Jeg har spurgt dem Du kan bare sige til, de er klar! )

Jeg synes også at hende Tove snart må tage sig sammen,
når min Far på 70 år kan få sin første hund bør hun også kunne

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-08 06:42

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> Men at få lov at se dem fra små "propper" over "noget der begynder at
> ligne en hund" til små selvstændige individer, der lærte mere og mere
> dag for dag har været en oplevelse.

Ja, det er en skøn oplevelse.

Hvor er det bare nogen søde uldtotter i har.