MS Windows
briani 27239
Vista vil ikke starte
Fra : IKJ

Dato : 03-04-08 16:27

En ven har lige købt en Dell laptop(inspirion), nu vil VISTA (premium) ikke
starte op:

Meddelse:
Windows boot manager has expir. a problem

File: \boot\memtest.exe

info:
The selected entry could not be loaded because the application is missing or
corrupt

Jeg har prøvet: systemgendannelse og reparer, F8 og mange andre måder, men
jeg kan ikke komme i kontakte med systemet

Har nogen et bud på dette problem.

hilsen IKJ

Fra : Martin /Helsingør

Dato : 04-04-08 18:07

"IKJ" <ikjsletdette@surfmail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>

> Jeg har prøvet: systemgendannelse og reparer, F8 og mange andre måder,
> men jeg kan ikke komme i kontakte med systemet

Har han nået at installere eller gemme noget på den? Ellers ville jeg prøve
en restore, hvis der findes en restore partition. Prøv at taste Crtl+F11
under boot.

Det kan være en hardware defekt, men det kan du afgøre ved at prøve en
restore. Hvis disk el. ram er defekt skal den retur til Dell.

Mvh.

Martin /Helsingør

Fra : Peter Martinsen

Dato : 04-04-08 23:05

> [...]
>

> Jeg har prøvet: systemgendannelse og reparer, F8 og mange andre måder,
> men jeg kan ikke komme i kontakte med systemet

Når man har købet noget som ikke virker aflevere
man det igen hvor det er købt

Mvh Peter

Fra : IKJ

Dato : 05-04-08 15:58

> [...]
>

> Jeg har prøvet: systemgendannelse og reparer, F8 og mange andre måder,
> men jeg kan ikke komme i kontakte med systemet

Tak for begge svar på dette problem.

I mellemtiden valgte jeg den ultimative og sidste udvej:
Reinstallation af Vista
Måske var det en virus! det virker tilsyneladende, men begge svarene bliver
husket såfremt den igen går i udu

hilsen IKJ