Telmore brebånd - erfaringer?
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 03-04-08 07:55

Hejsa

Da jeg har problemer med min nuværende internetudbyder på coaxnet, overvejer
jeg Telmore's nyeste tiltag. Kommer lige fra en TDC 20 Mbit, og det kørte
bare super, så regner med at Telmore kører ligeså godt på det samme kobber.

10/1 Mbit for 299 incl bærelinje - det lyder jo meget fristende.

Er der nogen, som har erfaringer de vil dele, og kan man mon regne med
højere hastighed snart? 10 Mbit er jo ikke total voldsomt...

Mvh
Hans

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-04-08 08:06

On Thu, 03 Apr 2008 08:55:18 +0200, Hans Mouridsen
<hom@!23GHG#!!3pc.dk> wrote:

> [...]
> bare super, så regner med at Telmore kører ligeså godt på det samme kobber.

Ja, Telmore er mig bekendt basalt set blot gensalg af TDCs produkt
(inkl. at de bruger TDCs DSLAM'er, ADSL-modemer etc), så det burde
virke lige så godt eller skidt som noget hvor man får en TDC-regning.
(Well, og så er Telmore jo reelt TDC).

-A

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 03-04-08 08:29

> [...]
> (inkl. at de bruger TDCs DSLAM'er, ADSL-modemer etc), så det burde
> virke lige så godt eller skidt som noget hvor man får en TDC-regning.

Det lyder jo meget fristende, men måske lidt træls at de maks har 10Mbit på
programmet.

Hvis bare mit nuværende internet gad at køre stabilt, kunne jeg bare blive,
men min router mister forbindelsen til kabelmodemet periodisk.
Internetudbyderen (Dansk Kabel-TV) giver selfølgelig min router skylden
(WRT54GL med Tomato firmware), selvom det har kørt klippestabilt med TDC BB.

Det sker flere gange om ugen, og routeren ikke kan kommunikere med modemet,
uden at man genstarter modemet. Hvad kan det skyldes? Jeg kan altså sagtens
komme ind på routerens hjemmeside, når problemet er der...

http://download.yousendit.com/FD90BB6603EDFFFF

Her er et screendump, fra modemets log, hvor man kan se der sker noget
underligt omkring midnat år 1970. Jeg har heller ikke haft kontakt til
nettet hele natten - først da jeg genstarter modemet her til morgen, så der
må være en sammenhæng. Iflg. Internetudbyderen skal den søge efter ny
firmware efter hvert 50. Minut, hvilket den heller ikke har gjort i nat?

Mvh
Hans

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-04-08 08:46

Hans Mouridsen <hom@!23GHG#!!3pc.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> modemet, uden at man genstarter modemet. Hvad kan det skyldes? Jeg kan
> altså sagtens komme ind på routerens hjemmeside, når problemet er

Prøv at starte din egen tråd. Denne omhandler erfaring med Telmore.

--
Bjarke Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-08 12:29

Bjarke Andersen wrote:
> [...]

Nu _er_ det jo altså Hans Mouridsen der har startet denne tråd

Mvh Ebbe

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-04-08 12:57

"Ebbe \(7000\)" <es44(snabela)pc[punktum]dk> crashed Echelon writing

> Nu _er_ det jo altså Hans Mouridsen der har startet denne tråd

Nå ja :) Men syntes ikke det er godt at pludselig ændre trådens emne.

--
Bjarke Andersen

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 03-04-08 12:13

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in

> [...]
> (inkl. at de bruger TDCs DSLAM'er, ADSL-modemer etc), så det burde
> virke lige så godt eller skidt som noget hvor man får en TDC-regning.

Et par forskelle mere:

Man får ikke en E-mail adresse med Telmore ADSL, og de har ikke mulighed
for fast IP.

Mvh. NKJensen

Fra : Henning

Dato : 03-04-08 15:29

On 03 Apr 2008 11:13:28 GMT, Niels Kristian Jensen
<nkj@internetDYTgruppen.dk> wrote:

>Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in

>Et par forskelle mere:
>
>Man får ikke en E-mail adresse med Telmore ADSL, og de har ikke mulighed
>for fast IP.

Mailadresse er ligegyldig, den får du smidt i nakken mange andre
steder

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 04-04-08 09:43

Henning < @> wrote in news:dcq9v3dn6a5hhf0cb8jgi2automs65pasg@4ax.com:

> Mailadresse er ligegyldig, den får du smidt i nakken mange andre
> steder

Og dyndns.org klarer (næsten) det med IP-adressen. Det ændrer ikke på at
det er en forskel, så for nogen kunne det have betydning.