Ny pc - Forslag!
Fra : Kenneth

Dato : 03-04-08 12:07

Hej

Jeg skal til at samle mig en ny pc. Der skal fokuseres på støjsvag og
fornuftig ydelse til alm brug, udvikling og lidt spil.
Budget på max. 6000,-

Hvad er jeres kommentarer til nedenstående:
Bundkort: Asus P5N-E SLI
Processor: Intel Core 2 Quad Q6600 / 2.4 GHz
Graffik: Inno 3D Geforce 8800 GT
Strømforsyning: Chill CP-400P4
Ram: 4GB (2 x 2 GB Corsair XMS Extreme Performance)
Harddisk: Samsung Spinpoint T166 - 500GB

Vh Kenneth

Fra : Nicolai

Dato : 03-04-08 19:12

"Kenneth" <andersen.kenneth@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Strømforsyning: Chill CP-400P4

Hold dig væk fra Chill. Jeg har det fra distributøren selv, at det er noget
skrammel. Min egen high-end Chill holdte kun ét år.

Nicolai

Fra : Kenneth

Dato : 03-04-08 12:21

Ok, noget at anbefale i stedet?

Fra : Jesper Lund

Dato : 03-04-08 20:12

Kenneth wrote:

> Ok, noget at anbefale i stedet?

Take your pick..
<http://www.silentpcreview.com/article699-page1.html>

Corsair VX450W vil sikkert passe fint til dig, og den koster omkring 500
kr. Hvis du vil spendere lidt mere, kan du overveje Enermax Modu82+ (jeg
er ikke klar over om den er kommet i danske butikker).

--
Jesper Lund

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 03-04-08 22:07

Kenneth kom med følgende:
> [...]
>
> Hvad er jeres kommentarer til nedenstående:
> Bundkort: Asus P5N-E SLI
> Processor: Intel Core 2 Quad Q6600 / 2.4 GHz

Var jeg dig, ville jeg tage en E8400 i stedet for.

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : Kenneth

Dato : 03-04-08 23:15

On 3 Apr., 23:07, Ludvig Nielsen. <lunielsen @ yahoo.com> wrote:

> Var jeg dig, ville jeg tage en E8400 i stedet for.

Pga. pris eller ?

/Kenneth

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 04-04-08 10:53

Kenneth udtrykte præcist:

> Pga. pris eller ?

Du får en bedre ydelse, da stortset ingen spil understøtter multikerne,
prisen er også bedre og strømforbrug kun det halve.

Det ser flot ud med 4 kerner, men virker lidt tåbeligt når de fleste er
idle 99.9% af tiden.

Du kan prøve lidt sammenligning her:
http://www23.tomshardware.com/cpu_2007.html

Så kan du se hvad du får mest ud af.

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : Wraith

Dato : 13-07-08 18:23

Ludvig Nielsen. <lunielsen @ yahoo.com> wrote in

> [...]
> prisen er også bedre og strømforbrug kun det halve.
> Det ser flot ud med 4 kerner, men virker lidt tåbeligt når de fleste er

Jeg er stort set enig bortset fra lige et par missere.
Kernerne bliver kun idle under et styresystem der ikke kan bruge
multikerner. DX10 understøtter rent faktisk Quad kerner, så spillene kan
godt (Dog ikke under optimale omstændigheder) bruge kernerne.

MEN du får bedre ydelse i spil med de nye dual kerner i spil.
Bruger du derimod applikationer designer programmer, Audio programmer og
deslignende kan du sagtens udnytte quad under vista med de nyere versioner
af programmerne.

Dette er den naturlige udvikling da man ikke kan lave spil til hardware der
endnu ikke eksisterer, hvorimod applikationer bliver så hurtigt opdateret
at der næsten ingen ventetid er.

Og at henvise til tomshardware, tja det er bare helt uacceptabelt i min
verden. Større svindlere skal man lede længe efter.
Anandtech derimod har stadig en smule integritet i behold